Ga naar inhoud

Manga-Kopers Opgepast!


Lalala

Recommended Posts

Een kameraad van mij heeft me net een raar verhaal verteld over een een particuliere verkoper van manga in Aalst.

Ze hadden een prijsafspraak voor een mangareeks, en volgens mijn kameraad heeft de verkoper het briefje van 20 euro verwisseld voor een van 10. Hij had hem het geld gegeven, en zocht daarna naar wisselgeld voor het ontbrekende bedrag in zijn portefeuille, en op dat moment moet de verkoper de briefjes hebben omgewisseld. Mijn kameraad durfde er niet tegenin te gaan, maar vond het direct nogal verdacht. Hij kon echter moeilijk bewijzen dat hij zich niet had vergist, en spijtig genoeg wist hij niet precies met hoeveel geld hij thuis vertrokken was. Daardoor is hij niet 100% zeker, maar hij kan zich moeilijk voorstellen het verschil tussen 10 en 20 euro niet te hebben gemerkt.

Dus als je in Aalst manga's gaat kopen, moet je oppassen. Er zit daar iemand die er niet voor terugschrikt om andere fans op te lichten.

Mijn kameraad vond het nogal zielig van dat kereltje om iemand erdoor te trekken voor maar 10 euro. De boekjes hebben hem nu gemiddeld 2,70 euro gekost ipv 2 euro. Het is dus nog altijd een goede prijs, maar als de verkoper ze aan 3 euro had geadverteerd, dan had hij ze ook verkocht gekregen en had hij 4 euro meer verdiend zonder iemand te moeten oplichten. Maar voor 10 onnozele euro's doet dat ventje dat. Klein kereltje, kleine gedachten.

Dat gezegd zijnde: het is niet helemaal zeker dat het is gebeurd. Daarom mag ik de naam niet doorvertellen. Hij adverteert op Kapaza. Hij heeft nog Dragon Balls die ik zoek, maar ik zal maar ergens anders gaan kijken.

Het is natuurlijk mogelijk dat het een vergissing is, maar pas in elk geval op.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...