Ga naar inhoud

Raad De Film


Lav

Recommended Posts

Ah oei, maar dit beeld lijkt me toch al wat bekender, en de film is zeker niet van een of andere obscure regisseur hoor, ;)

 

Zo niet volgt er een derde beeld, en dan zal het haasten zijn om als eerste te denken "ah maar natuurlijk, die film", en de titel te posten.  Denk ik toch, :P

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

k, dat is genant, ik ben recent naar een lezing over Tarkovsky geweest en de laatste afbeelding is letterlijk de afbeelding van een poster van The Mirror (aka Зеркало) >.< Maar in my defense ging de lezing specifiek over solaris en heb ik buiten solaris en stalker nog geen enkele andere film van Tarkovsky gezien. Knap gevonden Imajica!

Link naar reactie

Mijn geloof in de mensheid is weer een klein beetje hersteld, dank u!

't Valt me toch vaak op dat de meeste mensen niet verder lijken te komen dan Stalker en Solyaris, maar Zerkalo is zeker ook een aanrader!    Andrei Rublev heb ik met moeite uitgezeten, maar dat kwam waarschijnlijk omdat het die dag al de derde of vierde film was.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Andrei Rublev en Nostalghia zou ik nog wel graag willen zien, ik herinner me er nog maar 1 scene van Nostalghia uit een les op school (als ik me niet vergis was het een stuk met een man die een vuurtje van de ene kant van een plein (ofzoiets) naar de andere kant moest brengen). Misschien dat ik Mirror dan toch ook eens ga uitproberen op uw aanraden :)

Link naar reactie

Oei, zeker dat je dat nog wel wilt wagen met mijn muzikale voorkeuren, ;)

 

Maar nee, serieus, 't is echt een sterke film.  Ik zag er vijf van hem en zou ze in volgende volgorde aanraden: Stalker -Zerkalo - Solyaris - Nostalghia - Andrei Rublev.  Uiteraard moet je openstaan voor zijn wel erg poëtische cinema, maar dat zal wel gen probleem zijn aangezien je er al twee zag, en zelfs bereid bent een lezing over zijn werk bij te wonen. :)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Mijn geloof in de mensheid is weer een klein beetje hersteld, dank u!

't Valt me toch vaak op dat de meeste mensen niet verder lijken te komen dan Stalker en Solyaris, maar Zerkalo is zeker ook een aanrader!    Andrei Rublev heb ik met moeite uitgezeten, maar dat kwam waarschijnlijk omdat het die dag al de derde of vierde film was.

Je mag al blij zijn dat er mensen zijn die deze films apprecieren. De meeste mensen hebben nog nooit van Tarkovsky gehoord.

 

Goed, beetje mainstream maar weer :)

 

warm1_zps5f3412c2.jpg 

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

ik denk dat ik automatisch aan heat moest denken vanwege het geweer en de blauwe dvd cover van de film (ik had zelfs nog niet door dat het een michael mann film was, i know, shame on me en blablabla). Manhunter heb ik trouwens nog niet gezien, ik veronderstel dat je die wel zou aanraden?

 

Manhunter is de beste Hannibal Lecter verfilming ooit, voila.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ah, ik wou ook Manhunter zeggen... Kan me de scene niet direct herinneren, maar , zoals Donnie zei, die film is me vooral door de kleuren bijgebleven... En het hoofdpersonage woonde ook aan het strand.... 

Er is ook nog die prachtige finale climax in slo-mo met op de achtergrond In A Gadda Da Vida van Iron Butterfly.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...