Guest Kontiki Posted December 20, 2017 Share Posted December 20, 2017 2017 was een bijzonder zwart jaar als het om overlijdens van striptekenaars gaat. En het is nog niet afgelopen. Zopas maakte uitgeverij Dargaud bekend dat Annie Goetzinger vandaag overleed op 66-jarige leeftijd. Op 7 maart verschijnt bij Blloan een vertaling van haar one-shot meisje in Dior. Lang niet alles van haar raakte vertaald. Ze werkte vaak op scenario van scenarist Pierre Christin met wie ze onder meer de stijlvolle detectivereeks Agence Hardy maakte. Haar achtergrond als modetekenaar en kostuumontwerpster was te merken in haar strips. In 2016 werd ze door New York Magazine gevraagd om de New York Fashion Week te verslaan. Quote Link to comment
Veto Posted December 20, 2017 Share Posted December 20, 2017 Heb haar nooit ontmoet. Wel twee albums van haar in mijn verzameling: haar twee bijdragen tot 'Beeldromans' bij Dargaud. Tijd om ze nog eens te herlezen, nu ik er zo over nadenk. Al veel te lang geleden. RIP. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Recommended Posts