Ga naar inhoud

Ook Rudi Vranckx Wordt Stripfiguur


Recommended Posts

Gisteren op het televisiescherm, binnenkort in de boekenkast. De VRT-reporter Rudi Vranckx werkt samen met de tekenaar Caryl Strzelecki aan een graphic novel over zijn ervaringen als oorlogscorrespondent.

 

..... Vranckx zal in de graphic novel optreden als verteller tussen de verschillende verhalen in. ‘Ik zal af en toe als stripfiguur verschijnen, maar alsjeblieft, vergelijk het niet met De Pfaffs .'

 

De belangrijkste inspiratiebron voor Vranckx is onder meer Joe Sacco, een Amerikaans tekenaar van non-fictie-stripromans over onder meer Palestina en Joegoslavië. Ook striptekenaar Jacques Tardi inspireerde Vranckx. ‘Ik ontdekte Sacco al vele jaren geleden. Toen de tekenaar Caryl ­Strzelecki met het voorstel op de proppen kwam, was de tijd rijp om die draad op te pikken.'.....

 

 

 

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130306_00495076

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Het wordt ook tijd dat men u eens een tijdje laat 'genezen'. Naar het schijnt hebben ze in Oost-siberië prima sanatoria.

 

mag ik dan een stapel entertainment-strips meenemen?

In zo'n grimmige omgeving kan ik wel wat amusement gebruiken tegenover zwaarmoedige psychologische strips :D

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Beste kameraad, het verblijf op zich in dergelijk resort is entertainment. Na dag 1 hebt u geenszins de behoefte om nog maar te denken aan lichtvoetig grafisch gekribbel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...