Kool Thing Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Gisteren op het televisiescherm, binnenkort in de boekenkast. De VRT-reporter Rudi Vranckx werkt samen met de tekenaar Caryl Strzelecki aan een graphic novel over zijn ervaringen als oorlogscorrespondent. ..... Vranckx zal in de graphic novel optreden als verteller tussen de verschillende verhalen in. ‘Ik zal af en toe als stripfiguur verschijnen, maar alsjeblieft, vergelijk het niet met De Pfaffs .' De belangrijkste inspiratiebron voor Vranckx is onder meer Joe Sacco, een Amerikaans tekenaar van non-fictie-stripromans over onder meer Palestina en Joegoslavië. Ook striptekenaar Jacques Tardi inspireerde Vranckx. ‘Ik ontdekte Sacco al vele jaren geleden. Toen de tekenaar Caryl Strzelecki met het voorstel op de proppen kwam, was de tijd rijp om die draad op te pikken.'..... http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130306_00495076 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Tom MDP Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 vergelijk het niet met De Pfaffs .' Jammer, ik vond dat nog wel amusante boekjes Quote
Guest Kameraad Mauser Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Jammer, ik vond dat nog wel amusante boekjes Tu quoque, fili mi? Quote
Tom MDP Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Tu quoque, fili mi? Tuurlijk, integenstelling tot de 'realityreeks' boden de strips tenminste nog licht entertainment, wat ik wel kon smaken Quote
Guest Kameraad Mauser Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Het wordt ook tijd dat men u eens een tijdje laat 'genezen'. Naar het schijnt hebben ze in Oost-siberië prima sanatoria. Quote
Tom MDP Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Het wordt ook tijd dat men u eens een tijdje laat 'genezen'. Naar het schijnt hebben ze in Oost-siberië prima sanatoria. mag ik dan een stapel entertainment-strips meenemen? In zo'n grimmige omgeving kan ik wel wat amusement gebruiken tegenover zwaarmoedige psychologische strips Quote
Guest Kameraad Mauser Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Beste kameraad, het verblijf op zich in dergelijk resort is entertainment. Na dag 1 hebt u geenszins de behoefte om nog maar te denken aan lichtvoetig grafisch gekribbel. Quote
Tom MDP Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 "lichtvoetig grafisch gekribbel", dus graphic novels zijn ook al uit den boze? Quote
Recommended Posts