Ga naar inhoud

20 th Century boys


Krimson

Recommended Posts

Beste mederepers , vraagje 

ik heb de 12 delige Nederlandse reeks van Glénat , deze heb ik al zeer lang maar nooit gelezen. Nu in deze rare tijden ben ik er in begonnen en ben het zeer leuk aant vinden. Heb ik nu alle delen ? Bookdepository leerde mij dat er in de 20 zijn ? Alsook zag ik 21 century boys ? 

Lopen de Nederlandse 12 delen gelijk met de Engelse manga’s ? ....Veel vragen , ik weet het .

stay safe 

Link naar reactie

Ik heb de serie zelf niet gelezen, maar na wat onderzoek:

-Helaas is de serie inderdaad nooit verder dan deel 12 uitgekomen in het nederlands. De serie is incompleet.

-De engelse versie is wel compleet en bestaat uit 22 delen, plus het tweedelige vervolg 21st century boys. Die laatste lijkt out of print te zijn.

-Viz brengt sinds een paar jaar de 'perfect edition' uit. Omnibussen met 2 volumes per deel. Er zijn er nu 7 uit en het worden er uiteindelijk 12, met de laatste bestaande uit het volledige 21st Century boys.

 

Als ik jou was zou ik voor de perfect edition gaan, al moet je wel even wachten tot ze allemaal uit zijn. Relatief veel voordeliger dan de losse volumes. Op bookdepository 14 eur per stuk. (Of op booksetc.co.uk 10 pond per stuk, maar die valt wellicht duurder uit ivm verzendkosten).

Link naar reactie
1 uur geleden, Krimson zei:

@Ninormaal , eerste 7 net besteld.

 

 

Fijn dat ik kon helpen! De serie staat ook zeker op mijn lijstje om nog een keer aan te schaffen.

 

Een aanrader trouwens, is de serie Monster van dezelfde auteur. Ik heb hier ooit het eerste deel van gelezen, maar ben nu de anime aan het kijken. Uitstekende thriller! Ik zag dat deze manga wel volledig in het nederlands is uitgegeven, mocht dat je voorkeur hebben. Maar van de engelse versie hebben ze ook Perfect editions, net zoals 20CB (maar deze zijn al wel compleet) Wellicht dus ook de moeite waard!

Link naar reactie
27 minuten geleden, Krimson zei:

monster heb ik indertijd gelezen maar niet ten volle begrepen.

herlezing dringt zich op of de anime bekijken zoals jij.

Staat die op Netflix ?

 

 

Helaas heeft niemand de licentie voor de anime op dit moment, dus is hij nergens legaal te zien. De opties zijn speuren naar overpriced tweedehands dvdbox of via *andere bronnen*, zoals ik heb gedaan. Weet niet of dat in dit forum besproken mag worden.

 

Eeuwig zonde, het is een mooie serie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...