Ga naar inhoud

Benefietveiling van stripauteurs en Catawiki voor slachtoffers phishing


Kurt M.

Recommended Posts

Voor wie het nog niet wist, hieronder een beetje uitleg. Bieden kan via https://www.catawiki.nl/a/434679

 

43.000 euro speelden Danny Hoedemaekers en Anne Guérin kwijt nadat ze het slachtoffer werden van phishing. Stripauteur Charel Cambré, bekend van o.a. Amoras en de koningsstrip Filip & Mathilde én bevriend met het koppel, besloot een helpende hand toe te steken en zette in samenwerking met veilingsite Catawiki een benefiet op. Het resultaat is een veiling, die nog tot zaterdag 6 februari loopt, waar stripauteurs uit binnen- en buitenland geheel belangeloos hun werk verkopen ten voordele van het benadeelde koppel.

 

“Het leven van Danny en Anne veranderde plots in een nachtmerrie. Niet alleen hun rekening maar ook de spaarrekening van hun kinderen werd geplunderd. Je leest dat soort verhalen veel maar deze keer was het niet de ver-van-mijn-bed-show. Danny is de papa van mijn pluskinderen en we zijn goede vrienden. Als goede vrienden in de penarie zitten, moet je actie ondernemen”, zo vindt de Vlaamse stripauteur Charel Cambré.

“Ik heb enkele collega-stripauteurs gecontacteerd met de vraag of zij iets willen schenken om te veilen ten voordele van Danny en Anne. Enorm veel warme reacties heb ik daarop gekregen en ze waren allemaal bereid iets af te staan. Samen met mijn vriend Kurt Morissens hebben we dan nog meer tekenaars gecontacteerd. Het mag gezegd worden, stripauteurs hebben een hart van goud”, aldus Cambré die ook de veilingsite Catawiki betrok bij deze benefietveiling.

“Patrick Vranken en zijn Catawiki-team besloten meteen mee in te stappen. Belangeloos zodat het integrale biedbedrag voor deze unieke veiling rechtstreeks naar het benadeelde koppel gaat. Pluim ook voor hun professionele instelling”, besluit Charel Cambré.

De veiling eindigt op zaterdag 6 februari en is te volgen op https://www.catawiki.nl/a/434679. Je kan bieden op originele pagina’s van o.a. F.C. De Kampioenen, Nino, Bakelandt, Kiekeboe, De Rode Ridder, Storm, Cor Morelli, Fokke & Sukke,… maar ook modeltekeningen, speciale stripuitgaven of originele tekeningen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...