-
Aantal items
1.162 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Forums
Kalender
Blogs
Berichten die geplaatst zijn door Marinelli
-
-
Ik lees nog even verder met boeken uit 2022 ..
1. The Many Deaths of Laïla Starr
2. Sirocco
3. Bleekwater
4. Not All Robots
5. Meccano 5
6. In de Schaduwen 2
7. The Nice House on the Lake 1
8. Savage Dragon Ultimate Collection 1 (Larsen)
9. Murder Falcon
10. Supergirl - Woman of Tomorrow
-
Expo59, Eriks laatste grote project, ligt recht tegenover mijn werk. In de coronajaren ging ik bij de schaarse bezoeken aan Brussel toch bijna altijd langs de winkel om wat strips te kopen. Samen Alec Severin (en mogelijk anderen achter de schermen, die ik niet kende) maakte hij er een fijne plek voor stripliefhebbers van, waar je altijd welkom bleef voor een echt gesprek over strips. Erik had een mening, maar liet me altijd in mijn overtuiging indien die anders was dan de zijne. We deelden een grote bewondering voor Luc Brunschwig, een wat ondergesneeuwd scenarist die volgens ons nooit de bewondering en succes kreeg die hij al zo lang verdient.
Ik hoop stilletjes (maar vrees er toch wat voor) dat Expo59 mag blijven bestaan in één of andere vorm.
-
Hopelijk komt er in 2023 een nieuwe impuls in de vertaling van Het Narrenschip. Begin 2023 verschijnt in het Frans alvast deel 12, dus we hebben ondertussen toch al een stevige achterstand.
-
Oei, ik las de softcover en dacht alleszins dat die pas in 2022 verschenen was Sowieso een topper die extra aandacht verdient. Voor mij was het ook het eerste boek van Daniel Warren Johnson dat ik las. Waw, die man kan tekenen. Hij heeft de energie van een Paul Pope, maar dan zonder dat irritante overdreven kunstzinnige ...
-
1. The Many Deaths of Laïla Starr
2. Bleekwater
3. Not All Robots
4. Meccano 5
5. In de Schaduwen 2
6. The Nice House on the Lake 1
7. Murder Falcon
8. Keeping Two
9. De Kerkgangers
10. Batman One Bad Day - The Riddler
-
Op 6/10/2022 om 11:34, Waldorf zei:
Ik kijk de kat nog even uit de boom. Uit de meest gelikete bespreking van dat boek op goodreads:
Wat voor mij nog maar eens aantoont waarom goodreads een te mijden bron is voor waardevolle reviews
-
Met het najaar in zicht nog eens een opruiming in de stripkasten gedaan, de lijst in het eerste bericht is aangevuld.
-
1. The Many Deaths of Laïla Starr
2. Bleekwater
3. Meccano 5
4. The Nice House on the Lake 1
5. Keeping Two
6. De Kerkgangers
7. Batman One Bad Day - The Riddler
8. Fire Power 4
9. De Tekening
10. Jerome K. Jerome Bloks 28
-
1. Bleekwater
2. Meccano 5
3. The Nice House on the Lake 1
4. Keeping Two
5. De Kerkgangers
6. Fire Power 4
7. De Tekening
8. Jerome K. Jerome Bloks 28
9. Fight Girls
10. Ce que nous sommes
-
... en weer een klepper achter de kiezen
1. Bleekwater
2. The Nice House on the Lake 1
3. Keeping Two
4. De Kerkgangers
5. Fire Power 4
6. Jerome K. Jerome Bloks 28
7. Fight Girls
8. Ce que nous sommes
9. Avengers 9
10. De Laatste Schaduw 1
-
Op 27/7/2022 om 16:55, Neat Stuff zei:
Ah, gelukkig een medestander. Ik dacht even dat ik weer eens in de leegte van de woestijn stond te schreeuwen...
Met twee schreeuwen in een woestijn is al een stuk gezelliger alleszins
-
Met twaalf delen is dat inderdaad een reeks met véél potentieel voor een kloeke hardcover aan het einde van de rit. Het eerste deel vind ik héél intrigerend, maar het tweede deel zal maken of de reeks de term 'klassieker' krijgt voor mij.
-
Ook net deze gelezen, en inderdaad een héél straf boek. Bezwerend, begeesterend en vol ambitie ... zo hebben we strips graag
1. Bleekwater
2. The Nice House on the Lake 1
3. Keeping Two
4. Fire Power 4
5. Jerome K. Jerome Bloks 28
6. Fight Girls
7. Ce que nous sommes
8. Avengers 9
9. De Laatste Schaduw 1
10. A Fake Story
-
1. Bleekwater
2. The Nice House on the Lake 1
3. Fire Power 4
4. Jerome K. Jerome Bloks 28
5. Fight Girls
6. Ce que nous sommes
7. Avengers 9
8. De Laatste Schaduw 1
9. A Fake Story
10. Klaw 1 & 2 & 3
-
Op 15/6/2022 om 22:40, Peter Motte zei:
Jerome K. Jerome Bloks 28 toch op plaats 4 geraakt? Ik had er wat negatieve berichten ook over gelezen, maar die zijn blijkbaar niet terecht.
Het is een wat atypisch deel, Dodier slaagt erin de reeks en zijn personages bijzonder fris te houden, ook na 28 delen ...
-
Eindelijk nog eens op het forum geraakt, voor mijn favoriete topic, de topjes van alle lezers hier. Voorlopig is het nog wat stilletjes, maar hier alvast mijn eerste duit in het zakje.
1. Bleekwater
2. The Nice House on the Lake 1
3. Fire Power 4
4. Jerome K. Jerome Bloks 28
5. Fight Girls
6. Ce que nous sommes
7. De Laatste Schaduw 1
8. A Fake Story
9. Klaw 1 & 2
10. De Toren 1
-
1. Bob Fish & De Jonge Albert (Yves Chaland)
2. Oleg (Peeters)
3. Pacific Palace (Durieux)
4. Mary Jane (Cuvillier & Le Gall)
5. Nooit meer Alleen (Ephameron)
6. De tijger ontwaakt (TaDuc & Le Tendre)
7. Ondanks alles (Lafebre)
8. Systeemvoorkeuren (Bienvenu)
9. Je Moeder! (Typex)
-
1. Bob Fish & De Jonge Albert (Yves Chaland)
2. Mary Jane (Cuvillier & Le Gall)
3. Nooit meer Alleen (Ephameron)
4. De tijger ontwaakt (TaDuc & Le Tendre)
5. Ondanks alles (Lafebre)
6. Je Moeder! (Typex)
-
8 uren geleden, Yncke zei:
Moh! Ik had de preview bekeken en had niet de indruk dat 't speciaal goed was.. Dus toch?
Heel leuke strip, toffe combinatie van gladde tekeningen, SF en scenario van Berberian ('Meneer Johan') ...
-
Altijd een hele leuke topic ... Voorlopig nog geen strips uit 2021 gelezen ...
-
Op 30/12/2020 om 15:22, cinco zei:
Ja, dat zijn ook mijn favorieten. Hij gaf Clifton net dat extraatje schwung mee, wat ik bij Turk toch wat mis.
Wat het verhaal betreft, vond ik de twee eerste delen van de doorstart ook zeker voldoende fris. Ik hoop dat Zidrou en Turk nog een derde deel zullen maken, anders zullen die integrales van de eerdere albums er wellicht ook niet meteen aan komen?
-
Op 26/12/2020 om 23:14, lukoste zei:
Clifton zou ook als integrale verschijnen maar die aankondiging dateert toch ook al weer van enkele jaren geleden.
Die vraag stelde ik me ook recent nog.
Hoewel het rond die doorstart met Turk en Zidrou nu toch ook alweer enkele jaren akelig stil is ...
-
1. Aaron (Gijsemans)
2. Paul à la Maison (Rabagliati)
3. De Beestenburcht 1 (Delep & Dorison)
4. Les Frères Rubinstein 1 (Le Roux, Chevallier & Brunschwig)
5. Loba Loca (Singelin & Run)
6. De Schat van de Black Swan (Roca & Corral)
7. Luminary 2 (Perger & Brunschwig)
8. La Femme Papillon (Mardon & Coulon)
9. The Loneliness of the Long Distance Cartoonist (Tomine)
10. Fire Power 1 (Samnee & Kirkman)
-
1. Black Hammer
2. Royal City
3. Essex County
Top 10 - 2022
in Strips algemeen
Geplaatst:
Ik vond vooral de tekeningen en die spaarzame kleuren prachtig en opvallend. Het verhaal is duidelijk gericht op de emoties, waarin het ook slaagt wat mij betreft. Ik zag er niet meteen een woke-exponent in (wat dat ook mag betekenen), vooral een doorleefd en menselijk verhaal. Ik kijk erg uit naar nieuw werk van Macaione én de nieuwe uitgever.