Veto Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Eindelijk mag dit nieuws wereldwijd gemaakt worden. De Italiaanse tekenaar Iko (bij ons bekend van het magistrale 'Duisternis') zal Girod opvolgen als tekenaar van Swolfs westernreeks 'Durango'. Iko had het al verteld aan Gert en mij toen we hem interviewden voor Brabant Strip maar aangezien er nog geen officiële contracten getekend waren, mochten we het nieuws nog niet verspreiden.Nu is het dus officieel. Album 17 van 'Durango' zal door Iko worden getekend. Daarna zal hij het vijfde en laatste album van 'Duisternis' tekenen.Als je het ons vraagt, is het meer dan verdiend dat Iko deze kans krijgt. Een heel bescheiden man maar bijzonder getalenteerd !Scenarist van 'Duisternis' Bec zette dit heugelijke nieuws ook op zijn blog :http://bec-processus.over-blog.com/2013/10/iko.html Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Elvis Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Hele goede keuze voor Durango , al had ik liever dat hij eerst Duisternis afwerkte en daarna start met Durango. Opnieuw een serie die nu lang op zich laat wachten tegen er een einde is. Quote Link to comment
Daan Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Misschien is Iko zelfs wel een te detaillistische tekenaar voor Durango? Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen en ook hoeveel tijd hij zal krijgen per album. Heeft Girod dan trouwens slechts drie albums getekend? Waarom wilde hij stoppen? Quote Link to comment
stripfanaat Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Iko, goede tekenaar. Ben benieuwd. Quote Link to comment
LooneyElmerFudd Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Ik hoop dan wel dat hij een beter verhaal krijgt dan Girod. De spanningsopbouw in de 3 verhalen was slecht. De Cobra stak schril af bij Logan in de cyclus Amos / Woeste sierra / Het noodlot van een Desperado. Ik hoop dat Swolfs dit niveau weer kan halen maar ik vrees het ergste. Ik ken "Duisternis" niet aar laat me graag verassen. Quote Link to comment
Recommended Posts