Ga naar inhoud

Cram & De Moor


Recommended Posts

Een tijdje geleden heb ik een aantal vergeten Vlaamse stripauteurs ontdekt, waaronder Cram, pseudoniem van Marc Mestag. Ik heb wat informatie uit diverse bronnen samen gelegd om tot deze tekst te komen.

 

Volgens Catawiki heeft Cram ook meegewerkt aan 'De schele zilvervos' van Nonkel Zigomar, Snoe & Snolleke van Bob De Moor uit 1979. In principe kan dat wel denk ik, hij werkte toen nog (net) voor Tintin/Kuifje en woonde net als De Moor in het Brussels.

 

Maar op Stripinfo vind ik daar helemaal niets over terug en bovendien staan wat ik gezien heb van De Moor enerzijds en Cram anderzijds qua tekenstijl mijlenver van elkaar af. Heeft iemand van jullie het album en kan hij/zij bevestigen dat Cram hierin vermeld wordt? Of weet iemand hier meer over? Alvast bedankt!

Link naar reactie

De schele zilvervos verscheen voor het eerst in de krant begin jaren 50 en enkele jaren later in albumvorm.

Het verhaal werd in 1979 herdrukt in de Magnumreeks, waarin ook een informatief stukje staat over onder andere Cram. Eén strookje van zijn reeks De Weyfelaers werd in dit magnumnummer opgenomen waardoor hij als mede-auteur in dit album staat genoteerd op Catawiki.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...