Ga naar inhoud

Mark Beyer


stilte

Recommended Posts

Ik mis hier nog een beetje een topic over auteurs als Mark Beyer wiens Amy & Jordan ik nog steeds tot het beste reken van wat ik al las. Ik ben eigenlijk al lange tijd op zoek naar meer, en dan bedoel ik vooral aanverwante auteurs. Helaas, niet altijd even makkelijk die te vinden. Tips? Zelf denk ik aan een Gary Panter, al heb ik het toch meer voor de grafische stijl van Beyer die me wat doet denken aan bijvoorbeeld de kunst van de Mimbres (bewust of onbewust). Maar ik zoek dus andere namen, elke tip is welkom.

 

Edit: als jullie vinden dat dit topic hier niet echt past, geen probleem hoor. Verhuizen mag! ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik mis hier nog een beetje een topic over auteurs als Mark Beyer wiens Amy & Jordan ik nog steeds tot het beste reken van wat ik al las. Ik ben eigenlijk al lange tijd op zoek naar meer, en dan bedoel ik vooral aanverwante auteurs. Helaas, niet altijd even makkelijk die te vinden. Tips? Zelf denk ik aan een Gary Panter, al heb ik het toch meer voor de grafische stijl van Beyer die me wat doet denken aan bijvoorbeeld de kunst van de Mimbres (bewust of onbewust). Maar ik zoek dus andere namen, elke tip is welkom.

 

Edit: als jullie vinden dat dit topic hier niet echt past, geen probleem hoor. Verhuizen mag! ;)

 

Zou niet weten waar je dit anders moet posten? Heb je trouwens de laatste Panter al gelezen? Persoonlijk vind ik Al Columbia erg sterk, maar is weer helemaal anders dan Beyer. Of bv. Ron Regé Jr.? Julie Doucet? Jim Woodring?

Link naar reactie

Goed om weten! Zijn laatste hoop ik binnenkort te kunnen lezen, staat in elk geval op het kerstlijstje. Van Doucet, Sala en Anderson heb ik best wel wat liggen en dus (met veel plezier) gelezen, de andere namen zeggen me niets dus die moet ik dan zeker eens opsporen! Bedankt al voor de tips! :)

 

Zelf nog eentje vermelden, hoewel een heel stuk toegankelijker maar wel enige tijd terug uitgegeven dus weer beschikbaar voor iedereen. Ed the Happy Clown door Chester Brown, voor mij nog altijd een van de beste verhalen die ik ooit las, heerlijk in zijn absurditeit. Sowieso wel fan van Brown, want iemand die een verhaal rond de Amerikaanse geschiedenis zelfs voor mij boeiend kan maken en houden, straf. Het onderwerp interesseerde me vooraf niet in het minst, en toch van elke bladzijde genoten (hoewel niet in dezelfde mate als Ed).

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Goed om weten! Zijn laatste hoop ik binnenkort te kunnen lezen, staat in elk geval op het kerstlijstje. Van Doucet, Sala en Anderson heb ik best wel wat liggen en dus (met veel plezier) gelezen, de andere namen zeggen me niets dus die moet ik dan zeker eens opsporen! Bedankt al voor de tips! :)

 

Zelf nog eentje vermelden, hoewel een heel stuk toegankelijker maar wel enige tijd terug uitgegeven dus weer beschikbaar voor iedereen. Ed the Happy Clown door Chester Brown, voor mij nog altijd een van de beste verhalen die ik ooit las, heerlijk in zijn absurditeit. Sowieso wel fan van Brown, want iemand die een verhaal rond de Amerikaanse geschiedenis zelfs voor mij boeiend kan maken en houden, straf. Het onderwerp interesseerde me vooraf niet in het minst, en toch van elke bladzijde genoten (hoewel niet in dezelfde mate als Ed).

 

Heb je Paying for it gelezen?

ps. er komt een bundeling van Sala's Delphine uit, een echte aanrader wat mij betreft moest je deze nog niet hebben gelezen.

Ik moest ook nog denken aan Tony Millionaire, die zijn Maakies vind ik schitterend.

Link naar reactie

Van Andersson heb ik één boek (Pixie) met mooie tekeningen en een fijn absurd verhaal. Helaas zeer slecht gelijmd maar dat terzijde.

Mja, ik denk dat alle exemplaren dat hebben want de mijne ligt ook al half uit elkaar, nochtans ben ik ziekelijk voorzichtig met mijn boeken.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Heb je Paying for it gelezen?

Hemel ja, da's er zo eentje die wel ergens in een van mijn kasten steekt, maar ik zowaar vergeten te lezen ben wegens geen tijd na de aankoop (en dan vergeet ik ze al wel eens). Las er wel mindere kritieken op, misschien bedoel je dat net? Op zijn andere werk heb ik in elk geval niets aan te merken!

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Hemel ja, da's er zo eentje die wel ergens in een van mijn kasten steekt, maar ik zowaar vergeten te lezen ben wegens geen tijd na de aankoop (en dan vergeet ik ze al wel eens). Las er wel mindere kritieken op, misschien bedoel je dat net? Op zijn andere werk heb ik in elk geval niets aan te merken!

 

Ik vind het geen slecht boek. Het is eerder de thematiek die sommige tegen de borst stoot, denk ik.

Link naar reactie

Ik vind het geen slecht boek. Het is eerder de thematiek die sommige tegen de borst stoot, denk ik.

Goed om weten, ik haal hem dit weekend eindelijk nog eens boven! Mij schrikt dat thema toch niet af, Louis Riel vond ik meer beangstigend als onderwerp voor zo'n "kloefer". ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Deze maand in de previews :

 

FREAKS’ AMOUR TP

 

Tom DeHaven (W), Dana Marie Andra (W), Gary Panter (W/A), Phil Hester (P), Ande Parks (I), and Charles Burns (Cover)

 

On sale May 15

b&w, 176 pages

$17.99

TP, 7" x 10"

 

Based on Tom DeHaven’s acclaimed cult novel, one of comics’ most powerful horror stories returns! In DeHaven’s nightmarish America, the survivors of a nuclear blast—twisted by radiation and the contempt of the human population—try to raise money for surgeries any way they can. For brothers Grinner and Flour, that means everything from grotesque traveling sex shows for the normals to the ultimate drug—mutant goldfish eggs! This collection includes the complete series and the covers by Mike Mignola, Charles Burns, and James O’Barr, plus an original prose sequel by DeHaven, and Gary Panter’s adaptation.

 

• Introduction by Stephen R. Bissette!

 

• From Phil Hester (The Darkness, Wonder Woman).

 

• A shocking look at body horror and plastic surgery in a sex obsessed culture!

 

FreaksAmourTP.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...