Ga naar inhoud

De Noorman Strips Krijgt Nieuwe Eigenaar


Recommended Posts

 Op FB en van de website:

 

 
De Noorman krijgt een nieuwe eigenaar!
 
31 JUL 2015  ·

Het zat er al een tijdje aan te komen, maar de kogel is nu dan eindelijk door de kerk: Ina en Willem hebben de winkel verkocht!

 

(Korte pauze om je de gelegenheid te geven even te gaan zitten en een slokje water te drinken)

Peter

De nieuwe eigenaar heet Peter Thuis. Een grote, stevige en vooral vriendelijke kerel die al sinds een jaar of dertig zijn strips in de Noorman komt kopen. Jullie zullen hem snel ontmoeten, want vanaf volgende week zal hij meewerken om de kneepjes van het vak te leren. Dat is al snel en dat moet wel, want met ingang van 1 september is Peter officieel eigenaar van Stripboekhandel De Noorman. Ina en Willem zullen aanvankelijk nog bijspringen om iedereen de gelegenheid te geven op vakantie te gaan en Peter te helpen waar nodig, maar dat zal van lieverlee minder worden.

Als vaste klant weet Peter wat de kwaliteiten van de winkel zijn daarom zal er aanvankelijk flink de zweep overheen gaan weinig veranderen. Sigge en Gemain blijven in ieder geval in de winkel werken.

Dit einde van een tijdperk laten we natuurlijk niet ongemerkt voorbijgaan. Er zijn plannen, maar er is nog geen knoop doorgehakt. Houd de website daarom goed in de gaten, als je geen feestelijkheden wilt missen.

 

Ina en Willem

Hierbij nog een persoonlijke noot van Ina zelf (ook namens Willem):

 

Na 33 jaar hebben we na veel wikken en wegen de winkel verkocht. Ik heb er ongeveer 2 jaar over gedaan om deze stap te kunnen nemen. De Noorman opzetten en runnen, samen met alle verschillende medewerkers, was erg leuk om te doen. Steeds weer zoeken naar mooie strips en elke keer weer verrast worden als ze binnenkomen, dat ga ik vast heel erg missen.

De passie voor strips is er nog steeds. Het is een geweldig en helaas nog steeds een beetje onderschat medium. We hebben al die jaren ons uiterste best gedaan om mensen te overtuigen hoe grappig, mooi, ontroerend en spannend strips kunnen zijn.

Wat ik ook zeker ga missen zijn jullie, onze vaste klanten, met wie ik veel lief en leed heb gedeeld, zelfs bruiloften, begrafenissen en geboortes. Sommige van jullie ken ik al van kinds af aan. Jullie vertellen me nog wel eens dat ik zo streng was als jullie de boeken niet goed behandelden. Gelukkig was de liefde voor de strip groter dan de schrik en zijn jullie blijven komen.

Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor al die trouwe aankopen bij ons in de winkel. Zonder jullie zou het nooit gelukt zijn om zo’n bijzondere winkel neer te zetten. Er zal met Peter aan het roer vast het een en ander gaan veranderen, maar een beetje frisse wind kan nooit kwaad. Geef hem jullie steun en dan blijft er ook in de toekomst een plek in Arnhem waar je lekker strips kan kopen.

 

Ina Volmer en Willem Ouwerkerk

AT180_Einde-Zozolala_T-shirt_001_2-480x4

Link naar reactie

Ook mijn vaste ssz, ina en willem zullen zeker gemist worden!! Ze hebben van de noorman een begrip gemaakt en waren niet te vergeten samen met wat andere de grondleggers van Zozolala. Maar peter, de nieuwe eigenaar, kennende zal hij samen met sigge en germain hun werk en naam zeker in eer houden. En misschien waar mogelijk op kleine punten aanpassen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...