Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Allé, we zijn dan met 3 die leerachterstand hebben... wie heeft dat gezegd?

Maak er maar 4 van, ik ga normaal zaterdag en kijk er erg naar uit.

 

De quote is trouwens niet juist, het moet zijn:

"Neil Blomkamp probeert ten minste een film te maken die het niveau van een zesjarige met leerachterstand OVERSTIJGT."

 

Lees hier http://www.metroclub.be/nl/metrotime/ (krantje van 20/08/2013)

Grr. Argh.

Link naar reactie

Maak er maar 4 van, ik ga normaal zaterdag en kijk er erg naar uit.

 

De quote is trouwens niet juist, het moet zijn:

"Neil Blomkamp probeert ten minste een film te maken die het niveau van een zesjarige met leerachterstand OVERSTIJGT."

 

Lees hier http://www.metroclub.be/nl/metrotime/ (krantje van 20/08/2013)

 

Komt op het zelfde neer, wat we zijn ook naar die andere "brakke" blockbusters geweest, dus leerachterstand blijft...

Link naar reactie

Een kleine Ben 'Batfleck' Affleck marathon gehouden.

 

JERSEY GIRL

Ja, de film is heel melig, maar je kan niet anders dan van die typische Kevin Smith flair houden...

 

THE TOWN (extended cut)

ik heb de theatrical version nog niet gezien, maar het is duidelijk dat de extended cut scènes bevat die er met recht in reden zijn uitgesneden (herhalingen,...).

Ik zie deze film wel graag, doet me qua plotpunten aan Heat denken. Michael Man is uiteraard wel de betere regisseur, maar dat kan ook niet anders.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gisteren nog eens naar THE DARK KNIGHT RISES gekeken. Er zijn dingen aan die film die me nog altijd irriteren (oa. Levitt die onmiddellijk doorheeft dat Bruce Batman is en Catwoman niet, diene hoge pief flik die eerst niet wil helpen en dan toch het voortouw neemt en sterft, de commentaartrack van die twee flikken tijdens de achtervolging na die aanval op het trading gebouw), maar dit deel vind ik nog altijd beter dan Batman Begins. Die beginscène alleen al waar Bane (wat een villain) Dr Pavel ontvoert in een mid-air extravaganza, wow mama.

Ik zette de film ook keihard, want wat is die muziek goed. De adrenaline die door je lijf loopt als de vibraties zich doorzetten op mijn sofa. Wat ben ik blij met mijn 30 jaar oude Technics boxkes.

 

Vandaag dan CLERKS herbekeken. De montage is een beetje amateuristisch, maar hey die dialogen daar draait het om...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gisteren in de zalen gaan kijken naar THE CONJURING. Enerzijds wel leuk om dat met veel volk te zien, want op de juist momenten hoorde je zowel meisjes als jongens schreeuwen (zaal zat afgeladen vol). Ook veel OMG's gehoord tijdens de opbouw naar het "moment", hilarisch. Enige probleem was dat er een meiske 2 plaatsen verder naast mij zat die obsessief van haren popcorn begon te boefen telkens ze nerveus werd, which was a lot. Daarom kijk ik dit soort films liever alleen bij mij thuis omdat dat dan meer invloed heeft op mij.

 

Desondanks erg genoten van de film, ik kon er in geraken en ben zelf ook enkele keren verschoten en kreeg soms zelfs rillingen. Dat gebeurt niet vaak meer bij mij.

De climax duurde echter niet lang genoeg om 100% efficiënt te zijn en het feit dat alles op een positieve noot eindigt deed een beetje afbreuk aan al het goede wat er voor kwam. De Paranormal Activity's hebben dat niet en zijn veel beter in het tot paranoia drijven van hun publiek.

Er is echter een goede reden waarom THE CONJURING al 220 miljoen dollar heeft opgebracht (op een budget van 20 miljoen), it's fuckin' good.

Aan James Wan gaan nog boeken of op zijn minst hoofdstukken in boeken gewijd worden, want die man is een erg getalenteerde en respectvolle genreregisseur. Hij neemt zijn vak serieus en kent zijn ambacht. Het is in tegenstelling tot wat je zou denken heel moeilijk om een angstaanjagende sfeer te creëren en mensen te doen schrikken, dat is een heel technisch metier waar je constant moet kunnen anticiperen op de verwachtingen van het publiek. Dat wordt niet genoeg erkend...

Ik heb alle films van Wan, behalve Dead Silence, in huis of gezien en hij heeft nog niet echt een steek laten vallen.

 

Later dit jaar komt INSIDIOUS 2 uit die hij ook regisseerde. Daar kijk ik ook erg naar uit, want het eerste deel was waarschijnlijk zijn beste film tot nu toe. Tot mijn grote vreugde gaat hij ook de 7de Fast & Furious regisseren!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gekocht:

 

EVIL DEAD de remake

STOKER nog steeds de beste film van 2013 (allez, op gelijke hoogte met Only God Forgives)

IDES OF MARCH Ryan Gosling en George Clooney

PREDATORS geproduceerd door Robert Rodriguez

TROY director's cut

COP OUT Kevin Smith, nu heb ik ze allemaal

ONCE UPON A TIME IN AMERICA

THE DARK KNIGHT geupgradet naar BR

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik ben hier blijkbaar nog de enige die naar films kijkt...

 

Gisteren COP OUT van Kevin Smith gezien. Not very good.

 

Ook THE DARK KNIGHT in glorious HD herbekeken, overduidelijk de beste van de drie.

Ik heb de film nu al een vijftal keren gezien en erger me nog altijd aan dezelfde dingen als voorheen (de running commentary van flikken tijdens actiescènes, het feit dat één van die twee boten op het einde niet wordt opgeblazen, het feit dat Joker aan het begin van de film "heel onopvallend" kan ontsnappen in die schoolbus, ...).

Het blijft echter zo dat The Joker de grote winnaar is aan het einde van de film. Hij heeft Harvey Dent kunnen corrumperen, Rachel Dawes is dood en Batman is gekraakt.

En iedereen weet het al, maar kijk nog eens naar de 2 onderstaande filmpjes met enkele Jokermomenten. Hoe fantastisch is dat! De manier waarop hij naar buiten wandelt terwijl het ziekenhuis tegen de vlakte gaat, die scène waar Batman Joker "ondervraagt" (You have nothing to threaten me with!). Het beste en ook kortste moment vind je echter helemaal onderaan, alles wat je moet weten over Joker zit daar in.

 

 

 

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik ga deze avond naar films kijken.
Donnie, foei waar is uw rood zwart gele sjaal ;)

 

Edit: on topic. Ik koop enkel maar 'oude' klassiekers. De 'nieuwe' zie ik als ze gratis op Prime komen en dan heeft iedereen ze al in de sinema gezien.

Deze avond staan op het programma The Constant Gardener en Fire Walk with Me, nadat ik de finale van Heroes 4 gezien heb.

 

In blijde verwachting van:

 

10549758-1317297845-47111.jpg

Link naar reactie

Gisteren nog eens lekker een ganse namiddag en avond in mijn zetel blijven plakken:

 

FRIDAY THE 13TH PART 4 - (absolutely not) THE FINAL CHAPTER

Research.

 

THE IDES OF MARCH

Ongelooflijke goede film waarbij je een persvoorlichter (Ryan Gosling) volgt tijdens een verkiezingscampagne, de kandidaat wordt gespeeld door George Clooney. Alles wat je er van zou verwachten: backroom politics, leugens, cynisme, corruptie, loss of innocence (wat er met het personage van Evan Rachel Wood gebeurt deed pijn),...

Dikke aanrader.

 

EVIL DEAD

De remake dus, kan zonder problemen naast de andere delen staan.

http://www.brainfreeze.be/2013/05/16/review-evil-dead-nsfw/

(er staan grammaticale fouten in het artikel en het is bij momenten slecht geschreven, maar kom).

 

CABIN IN THE WOODS

De eerste keer dat ik deze film zag was ik nogal teleurgesteld, te hoge verwachtingen. Nu ben ik al veel positiever. Deze film is grappig, intelligent en voor slasherfanaten (of horrorfans in het algemeen) nog des te meer omdat er op een erg leuke manier gespeeld wordt met de conventies van het genre.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik zou me slecht voelen als ik 'n hele dag op die manier verspild zou hebben.

Voor mij is dat ook geen verspilling...

Ik doe wat ik het liefst doe, filmpjes bekijken.

 

Volgende film moet ik dus niet uit Engeland halen:

http://www.bleedingcool.com/2013/09/06/i-spit-on-your-grave-2-effectively-rejected-by-the-bbfc-cut-for-the-uk/

 

Het origineel uit 1978 van Meir Zarchi (die oorspronkelijk als titel Day of the Woman had) is een klassieker in het rape-revenge genre. Een pijnlijke film om naar te kijken, maar erg goed. Van de remake verwachtte ik niet veel. Ik dacht dat ze een krachtige film zouden verknoeien en er pure exploitation van zouden maken, maar dat bleek niet echt het geval te zijn. Een aangename verassing dus.

Het rape-revenge genre is heel erg controversieel (om overduidelijke redenen). Het wordt als heel misogyn aanzien, maar de films die ik al in het genre zag zijn dat niet. Er wordt door critici vaak gefocust op het eerste deel van die films en niet op het tweede deel. Feit blijft dat in het rape-gedeelte de daden niet als "stimulerend" getoond worden, dat is niet leuk om naar te kijken (daarom zijn de films ook niet voor iedereen). In het revenge gedeelte, het deel van de film dat de critici dus over het hoofd zien, neemt de vrouw dan ook wraak en niet op een bepaald lieflijke manier.

Kijk, als ik een film bekijk wil ik iets voelen en dat is bij dit genre zeker het geval. Ik ben gedegouteerd door wat de personages doen in het eerste deel - lees dit goed, ik ben niet gedegouteerd door de filmmakers, maar door de personages - en in het tweede deel zit ik actief te "supporteren" voor het vrouwelijke personage, dat van slachtoffer verandert in een soort wraakengel.

Ik heb deze discussie al een eerder gehad, maar als er één ding is waar ik woest van word dan is het geweld tegen vrouwen en ik ben blij met dit soort films omdat "de vrouw" daarin wel wraak kan nemen. Dit is iets wat in de echte wereld niet bestaat, die gerechtigheid.

 

Ik ben me er van bewust dat het hypocriet en misschien ook seksistisch is dat ik enkel maar zo woest wordt als het gaat om geweld tegen vrouwen, maar dat gevoel zit erg diep. Het is niet alsof ik niet kwaad word van echt geweld in het algemeen, maar als het tegen vrouwen gericht is knapt er iets in mij.

De reden waarom dat gevoel als seksistisch beschouwd kan worden, is omdat vrouwen dan impliciet als personen gezien worden die "gered/beschermd" moeten worden, maar dat mannen voor zichzelf kunnen en moeten opkomen. Je kan het echter ook anders bekijken, de reden waarom geweld tegen vrouwen me zwaarder raakt dan andere vormen kan ook gezien worden als reactie tegen het feit dat we nog altijd in een patriarchale samenleving leven die vrouwen als inferieur beschouwen en hen dus ook niet serieus nemen als ze het slachtoffer zijn. Negen van de tien vrouwen geven niet aan dat ze verkracht zijn omdat ze niet serieus genomen worden door the powers that be (mannen dus), dat is pas schockerend...

 

Punt is dat in die rape-revenge films de vrouw het heft in eigen handen neemt en zelf wraak neemt. Ze wordt niet geholpen of gered door een man en dat is iets wat je niet ziet in veel films. Het cynische van heel de zaak is dus dat, ook nu nog, enkel een genre dat zo gehaat wordt om zijn vrouwonvriendelijkheid er in slaagt om de rol van (de zelfredzame) held, die traditioneel een man is (Damsel in Distress blauwdruk), aan een vrouw kan toebedelen.

Grr. Argh.

Link naar reactie

The Cabin in the Woods was een van de beste recente horrorfilms. Beetje tot mijn verrassing, dacht dat het weer zo'n Blair Witch onding was.

In het horror genre: The Haunting (1999 remake) was vrij goed, maar kon niet tippen aan het origineel (1963). Dat is en blijft een klassieker ook al gezien al die ongeloofelijke rommel van de jaren 60.

Fire Walk with Me was ok, maar een beetje teveel pastiche van de tv serie.

Link naar reactie

In het kader van weirdo directors.

 

Lars von Trier. Juist Melancholia bekeken. Dat is zo slecht en goed tegelijkertijd.

Maar ben blijven kijken tot eind.

Dus het is goed.

Lars von Trier is niet weird en hij maakt geen films waar het woord slecht nog maar van ver in je gedachten komt.

Infidel!

 

Lars Von Trier is geniaal!

Wat heb je nog van de man gezien?

Grr. Argh.

Link naar reactie

Lars von Trier is niet weird en hij maakt geen films waar het woord slecht nog maar van ver in je gedachten komt.

Infidel!

 

Lars Von Trier is geniaal!

Wat heb je nog van de man gezien?

Eigenlijk heel weinig als ik er nu over nadenk. Dogville was heel goed kwestie van sfeer, maar weirdo (zoals Melancholia).

Riget/Kingdom was geniaal. Heb Antichrist klaarliggen.

Als ik zijn filmografie bekijk is die zeer beperkt. Beetje zoals David Lynch.

Link naar reactie

Antichrist vind ik nog zijn beste film, gevolgd door Dogville. Zijn debuutfilms liggen me minder (Element of Crime en Epidemic, Europa moet ik nog zien).

Ik snap nog altijd niet waarom je die films raar vindt.

Het is vooral de vorm (die hij denk ik bewust kiest om te provoceren). Is Dogville zoveel beter omdat er geen décor is? En die structuur van Melancholia. Vooral het bruiloftsgedeelte vond ik erg ongeloofwaardig/onduidelijk. Het is natuurlijk ook zo'n film waar iedereen zijn eigen uitleg voor heeft.

Riget daarentegen stak vreselijk goed in mekaar.

 

En dat Lars von Trier toch een beetje raar is:

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LayW8aq4GLw

Link naar reactie

Het is vooral de vorm (die hij denk ik bewust kiest om te provoceren). Is Dogville zoveel beter omdat er geen décor is? En die structuur van Melancholia. Vooral het bruiloftsgedeelte vond ik erg ongeloofwaardig/onduidelijk. Het is natuurlijk ook zo'n film waar iedereen zijn eigen uitleg voor heeft.

Riget daarentegen stak vreselijk goed in mekaar.

 

En dat Lars von Trier toch een beetje raar is:

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LayW8aq4GLw

Ik heb dat filmpje ook gezien. Cynisme van de bovenste plank.

Daar ben ik ook mijn respect voor Kirsten Dunst verloren, pure hypocrisie.

Gans deze affaire toont aan wat er verkeerd is met een groot deel van de bevolking. Het is gevaarlijk om mensen als Hitler te bestempelen als monsters, want dan schuif je als mensheid de verantwoordelijkheid van je af en toon je dat je niets wil leren uit het verleden. Je mag iemand als Hitler niet buiten de mensheid zetten.

Zeg dus niet monster, maar MENS die monsterlijke dingen gedaan heeft. Dan pas kan je leren uit het verleden.

 

Wat Dogville betreft. Is die film beter omdat er geen decor is? Ik antwoord daar volmondig ja op. Doordat hij die keuze maakt, ligt de focus volledig op de personages. Alle mogelijke afleidingen worden weggehaald. Bovendien krijg je in één oogopslag een overzicht op hoe een kleine gemeenschap functioneert. Je ziet hoe mensen op elkaar en op gebeurtenissen reageren, ook al zijn ze geen rechtstreekse speler. Genale film en ik hoop dat hij alsnog het derde deel van zijn AMERICA trilogie (Dogville, Manderlay, ...) zal maken.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...