Ga naar inhoud

Luke Pearson


Recommended Posts

Ok, deze sond al een tijdje op mijn lijstje, maar ik had graag willen beginnen met 'everything we miss'. 

Maar aangezien die niet meer in print is (pas van 2011 zeg...) moest ik bij zijn grote Hilda-serie beginnen.

Een beetje met dubbele gevoelens, want soms staan deze boeken ook bij de kinderafdeling.

Een beetje twijfel of het iets voor mij zou zijn dus.

 

 

hilda_bp_hilda.jpg

 

1 Hilda & the troll

 

 

moet ik nog lezen, is besteld maar is nog onderweg.

 

2 hilda and the midnight giant

 

 

 

wat een geweldig verhaal, wat een sfeer. Over een klein meisje dat bij haar mama alleen woont en tussen kleine en grote mensen woont. Ik kan me voorstellen dat dit op basis van tekeningen bij kinderboeken staat, als je snel kijkt, maar het verhaal heeft zoveel lagen dat het voor iedereen enorm genietbaar is.

 

5/5

 

3 hilda and the bird parade

 

Wow, zo mogelijk nog beter. Hilda verhuisd van het platteland naar de stad, maar haar geest is nog steeds daar. Niets deus ex machinas, maar een super verhaal, rechtlijnig tot het eind, perfect afgemaakt.

 

5/5

 

4 Hilda and the black hound

 

 

Van hetzelfde laken een pak. Net iets minder dan de andere boeken, maar wat heet dat op dit niveau?

 

Binnen een paar weken komt het nieuwe boek uit, dus dat is iets om naar uit te kijken.

 

 

Samengevat: Hilda is een serie om te ontdekken, een kruising tussen Courney Crumrin, Yotsubata met een scheut Myazaki. Allemaal geweldige referenties, maar Hilda mag er zonder blozen tussenstaan.

 

Te ontdekken!

Link naar reactie

Ik herken me zo in uw verhaal. Dit is toch niet voor mij, maar hoe goed bleek het niet te zijn. Net zoals jij kon ik niet met de eerste beginnen, maar werd weggeblazen door de tweede. Geweldig toch, deze reeks. Ik vond uiteindelijk de eerste iets minder, maar dat is nog steeds meer dan andere op hun best scoren.

Link naar reactie

Uitstekende serie inderdaad, perfecte verhalen voor alle leeftijden met mooie tekeningen. Ze zijn overigens ook in het Nederlands te krijgen tegenwoordig, met dank aan Scratch books.

 

Wat betreft "Everything we miss": Nobrow herdrukt wel af en toe titels die out of print zijn want mijn exemplaar is een 2e druk, hopelijk volgt er nog een 3e.

Link naar reactie

Uitstekende serie inderdaad, perfecte verhalen voor alle leeftijden met mooie tekeningen. Ze zijn overigens ook in het Nederlands te krijgen tegenwoordig, met dank aan Scratch books.

 

Wat betreft "Everything we miss": Nobrow herdrukt wel af en toe titels die out of print zijn want mijn exemplaar is een 2e druk, hopelijk volgt er nog een 3e.

 

Ik hoop er erg op!

Link naar reactie

Hilda komt naar Netflix:

The official press release from Netflix says: ‘A production of Silvergate Media, the makers of Octonauts, in collaboration with Mercury Filmworks, Hilda transforms the Eisner-Award nominated graphic novels by Luke Pearson and published by Nobrow into an incredible animated adventure for older kids. The series follows the journey of a fearless blue-haired girl as she travels from her home in a vast magical wilderness full of elves and giants to the bustling city of Trolberg, where she makes new friends and discovers mysterious creatures who are stranger –and sometimes more dangerous– than she ever expected. Netflix members worldwide will be able to join Hilda on her thrills and escapades beginning in 2018.’

 

 

In September komt het 5e deel: Hilda and the Stone Forest!

 

Voor de echte liefhebber is er ook nog een fraaie Hilda toy

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...