Ga naar inhoud

Thor & Journey Into Mystery


Recommended Posts

Ik ben pas begonnen aan Journey into Mystery door Kieron Gillen, na de tonnen positieve kritieken die ik overal opving.

Ik las ooit de Thor run door JMS & (o.a.) Coipel, maar was er niet erg onder de indruk van, vooral gezien de eerder jammere afwikkeling ervan richting Siege, als ik het goed herinner.

Dat eerste JIM volume verwijst nu naar gebeurtenissen met LOKI die ik me niet meteen herinner.

Koen zei me ook ooit dat de JMS run eigenlijk in enkele andere bundels echt eindigt, wellicht op de vorige reep.

Kan iemand een 'ongeveer-chronologie' opstellen? Achterin dat JIM volume staan enkele dingen vermeld, maar geef het me eens op een rijtje.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wat een zeur! Ik kan niet tegen een klein formaat, want mijn enorme worstvingers laten gigantische vetsporen op de hele pagina achter, ipv alleen maar op de randen?

Hij vergeet er bovendien bij te zeggen dat de Complete #9 bevat, een FCBD-editie die uitkwam nadat vol 2 al verschenen was. Dus more wanted vs. unwanted content.

Pas op, ik ben akkoord dat dit niet in een digest moest en dat de verdeling over 2 volumes overbodig was, maar dit leest ondertussen alsof Marvel hem verplicht die boeken te kopen omdat hij een abonnement heeft? Der zijn een paar dingen mis met deze jongen (1 ervan dat hij ongetwijfeld al lang geen jongen meer is)...

Link naar reactie

Je bent grotendeels akkoord met hem dus er is iets mis met hem ? B)

 

I noticed that too. Ik krijg't vooral van zijn ranting, alsof de uitgeverijen hem verplichten iets te kopen dat hij niet wil.

EN! dan leest hij 't niet omdat het formaat hem stoort. Klanten kloegen daarover toen Lone Wolf nog verscheen.

Gave me urges of justifiable homicide.

Link naar reactie
  • 6 months later...

Hoewel ik vooral een trade-lezer ben lees ik sinds twee jaar (new 52) Batman en sinds vorig jaar (Marvel NOW!) Thor, Captain America en Saga in issues/losse comics. Maandelijks een nieuwe comic kopen is toch meer de echte comic-experience, het bevalt me goed moet ik zeggen. Ik wil even aandacht vragen voor Thor: God of Thunder. Ik had nog nooit Thor gelezen, de hele goeie film en Jason Aaron waren genoeg redenen voor mij om het eens uit te proberen. Boy oh boy, ik durf te stellen dat Thor momenteel tot de crème de la crème behoort op op het gebied van comics, van superhero tot indie! De eerste arc, Godbutcher, is nog maar net voorbij, 11 comics lang is het genieten. Jason Aaron presteert het om drie verschillende Thors uit verschillende tijdperken bij elkaar te brengen en dat op een geloofwaardige manier. Hoewel het in alle drie de gevallen een en dezelfde persoon is, zijn de verschillen goed beschreven. Zo heb je de jonge Viking, deze Thor is roekeloos en vooral uit op vrouwen en drinken. De Thor uit de toekomst is King Thor, een oude, bittere koning van een Asgard waar niets meer van over is, bovendien mist hij ook nog eens een arm. En natuurlijk Thor de Avenger, de Thor die we kennen uit de huidige Avengers etc. De Thors moeten zich verenigen om met de dodelijkste villain ooit af te rekenen, de Godbutcher. Deze nieuwe schurk in de Marvel U heeft het gepresteerd om honderden goden te doden of tot slavernij gedwongen. Behoorlijk serieuze onderwerpen komen aan bod, want wat heb je aan die goden als zij als goden leven terwijl normale stervelingen creperen? 


 


Ik kan deze reeks niet vaak genoeg aanraden. Ik weet zeker dat men op de Reep hiervan zal genieten. O ja, de tekeningen van Esad Ribic brengen het verhaal op een prachtige manier over. Ik kan nooit goed uitleggen in technische termen waarom ik iets mooi getekend vind, it just is! 


 


thorcovwraparound.jpg


Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...