Ga naar inhoud

Solliciteren bij Arleston


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gast Kontiki

Een tijdje geleden vertelden we (Stripspeciaalzaak.be) je (onze lezers) dat Christophe Arleston (een bekende scenarist) voor Bamboo (een Franse uitgeverij) aan een nieuwe sf- en fantasycollectie werkt waarvoor hij de betrokken auteurs van minireeksen zal begeleiden. Naar eigen zeggen bestaat zijn rol erin om de ambetanterik uit te hangen. Heb je zelf een stripproject, dan kan je hem gewoon contacteren (je dossier zal wel in het Frans moeten) via edito@drakoo.fr. Hij beweert alles te lezen en feedback te geven.


Let wel op, zopas zag ik in een Franse discussie onder gevestigde auteurs die door Denis Bajram werd gestart dat de meeste weigeringen voor nieuwe stripprojecten komen door een zwak samengesteld dossier met bijvoorbeeld slechts een korte synopsis en enkele uitgewerkte prenten of een paar proefplaten. Die worden bij uitgevers bijna systematisch afgewezen. De concurrentie blijft immers groot.

Link naar reactie
Op 2-5-2018 om 11:43, Kontiki zei:

Let wel op, zopas zag ik in een Franse discussie onder gevestigde auteurs die door Denis Bajram werd gestart dat de meeste weigeringen voor nieuwe stripprojecten komen door een zwak samengesteld dossier met bijvoorbeeld slechts een korte synopsis en enkele uitgewerkte prenten of een paar proefplaten. Die worden bij uitgevers bijna systematisch afgewezen. De concurrentie blijft immers groot.

Is het geen idee om daar eens iets mee te doen in een rubriekje? Dit soort discussies lijken mij persoonlijk wel interessant. Helaas is de Franse taal een brug te ver voor mij. 

Volgens mij mis je als striplezer soms heel aardige inzichten als dit soort discussies buiten het gezichtsveld plaatsvinden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...