Ga naar inhoud

Zoektocht naar 2 strips gelezen in de jaren 60 -70.


Recommended Posts

Ik ben op zoek naar 2 strips die ik tijdens mijn jeugd (in de jaren zestig begin de jaren zeventig) gelezen heb.

1ste strip: Titel en cover kan ik mij niet meer herinneren. Onderaan het 1ste blad stonden de verschillende personages uitgebeeld met vermelding van hun naam. (Geleerden, ontdekkingsreizigers, ...) In deze strip komen er ook Zoeloes en watervallen voor en soldaten met hoge helmen - oorlog. Deze strip is niet ingekleurd.

2de strip: Titel en cover kan ik mij niet herinneren. Deze strip is ingekleurd met hardere kleuren. Het volgende beeld herinner ik mij nog -- Op een ogenblik ploegt er iemand een stuk land en zaait een soort haaientanden. Direct na het zaaien komen er krijgers uit de grond.-- Ik had een déja-vu toen ik onlangs de strip las "Iason en het Gulden Vlies 3/3 In de macht van Medeia". (Luc Ferry - De wijsheid van Mythes - scenario Clothilde Bruneau - Tekeningen Alexandre Jubran) Op pg 7 en pg 8 komen ongeveer dezelfde taferelen voor als in de strip die ik gelezen heb in de jaren 60 -70.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...