Johan de Neef Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 Ik heb een vraag. In 1939 verscheen in De Robbedoes voor het eerst Superman, de moderne Hercules. Toen vanwege de oorlog de aanvoer van strips vanuit de VS stokte, zette de tekenaar Jijé het tekenwerk voort voor De Robbedoes. Mijn vragen zijn de volgende: Tot wanneer heeft Superman gelopen in De Robbedoes? En hoelang en hoeveel heeft Jijé de strip getekend? Quote www.windmill-comics.com Link to comment
fantasiooo Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 Volgens BDZoom (en BD oubliées) gaat het om 3 nummers. 1 in 1941 en 2 in 1946. Quote En effet, véritable caméléon, il se glissa dans le style de l’américain Joe Shuster pour improviser des suites et fins alternatives (trois planches en tout, aux n°5 de janvier 1941, et aux n°432 et 433 de juillet et août 1946) à « Marc, hercule moderne », alias le « Superman » écrit par Jerry Siegel, dont les pages originales n’arrivaient plus au journal. Spirou 5 (1941) (ook in Robbedoes 105) Spirou 432 (maar niet in Robbedoes 327) Spirou 433 (maar niet in Robbedoes 328) Quote Link to comment
Ambreville Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 Ik kan me voorstellen dat in 1941, een Amerikaanse superheld niet goed zou vallen bij de bezetter. Quote Link to comment
Recommended Posts