Ga naar inhoud

Dylan Dog In The Usa


eriktex

Recommended Posts

N.a.v. een discussie in 'vandaag gekocht' heb ik wat meer informatie opgesnord omtrent de Dylan Dog uitgaven die in de USA zijn verschenen.

 

Ten eerste zijn er een aantal officiele uitgaven bij Dark Horse. De volgorde van uitgaven is daar redelijk willkeurig. Daarnaast zijn er de hobby-uitgaven van Acestroke - die zijn wel chronologisch en beginnen bij het allereerste Italiaanse verhaal.

 

Wat opvallend is, is dat in de Dark horse uitgaven het optreden van Groucho min of meer is gecensureerd: z'n snor is weggepoetst en zijn naam is veranderd in Felix! Kennelijk was Dark Horse bang voor claims van de erven Marx-brothers... Bij Acestroke is alles wel origineel:

 

13219033664_800b132c4a.jpg

 

13219034264_3d46ce87d5_z.jpg

 

De Acestroke uitgaven zijn gekartonneerde bundels met elk 5 verhalen, digitaal geprint maar ziet er wel mooi uit:

 

13194903103_0f801f7d16_z.jpg

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 4 months later...

Mochten er nog Repers interesse hebben in deze Engelstalige Dylan Dog bundels - ze kosten zo rond de $ 80 per stuk plus verzendkosten. Ik zou alle orders kunnen verzamelen en tezamen met mijn order voor Tex Willer boekjes kunnen laten versturen om op porto te besparen.

 

Er zijn nu 3 bundels. Elke bundel bevat 5 Dylan dog albums, chronologisch. steeds 500 pagina's, HC. Het is zwart/wit met elke cover wel steeds in kleur. Aan bundel 4 wordt gewerkt.

 

Interesse? Stuur me een PM.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Wow, Nathan Never. Niet gedacht dat ik daarover ooit zou horen buiten Italië. Ik heb Nathan Never en alle aanverwante series compleet in mijn verzameling :e007:

 

Op de licensing pagina van Sergio Bonelli zie ik Dark Horse en Acestroke trouwens niet terugkomen. Uitgeverij Hum staat er wel op.

Maar goed, Silvester is ook niet te vinden op die pagina, dus hij zal wel niet up to date zijn.

Link naar reactie
  • 2 years later...

Bericht van Acestroke: over een maand of twee gaan ze weer verder met een aantal zwart/wit albums van Tex Willer, Zagor en Dylan Dog. Nogmaals: dit zijn hobbyprojecten in het engels met een zeer kleine oplage, kennelijk wordt dit door Bonelli gedoogd.

 

Tegelijkertijd publiceert Epicenter Comics wel officiële Bonelli-vertalingen, op dit moment van Zagor, Dylan Dog en Magico Vento ("Magic Wind"). Dit zijn echter ingekleurde versies van oorspronkelijke zwart/wit uitgaven en daar ben ik niet zo kapot van. Gewoon via Amazon e.d. te koop.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...