Ga naar inhoud

Nieuw Oneshot Van Vink : 'le Temps Perdu'


Veto

Recommended Posts

Toevallig ontdekt in het magazine L'Immanquable' tijdens onze citytrip naar Parijs : Vink heeft een nieuw album in de steigers staan.  Het is getiteld 'Le temps perdu' en het scenario is van de hand van niemand minder dan Rodolphe.  Uitgever is galerijhouder Daniel Maghen.  Er komt een gewone en luxe-versie.

Op een vertaling zullen we wel niet moeten hopen, zeker ?! Jammer, want ik heb het nogal voor Vinks tekeningen én de scenario's van Rodolphe (Trent, Kenya, Namibia, The Village...).

Het album zou verschijnen op 15 mei.

Ik ben héél benieuwd wat deze samenwerking oplevert.


 

post-69-0-52592700-1397241246_thumb.jpg

post-69-0-26157000-1397241247_thumb.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

@Olsimar : Meen je dat ?  'Dwaze Monnik' is zijn bekendste reeks.  Nadien volgde nog een tweede cyclus 'Omzwervingen van He Pao', beiden verschenen bij Dargaud.  Aanrader.  De tweede cyclus is jammer genoeg niet compleet vertaald naar het Nederlands.  Enkel de twee eerste albums verschenen in vertaling.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

@fisotteke : ik heb de drie niet-vertaalde delen in het Frans gekocht toen Vink in stripwinkel Atlantis in Oudenaarde onlangs kwam signeren.  Dat was dé moment, hé !

Aaah, Lucky You :e005:  Daar mijn frans niet zo ver reikt dan het schoolfrans die ik 25 jaar geleden heb gehad is het niet aangewezen om de Franse versie te kopen. Aan de andere kant moest ik bij Vink zijn zoals U zou ik ook niet twijfelen. Als je een tekening erbij hebt of eventueel als je ze kan laten gesigneerd, dan is het de aankoop meer dan waard. Ben jaloers, maar dan op een positieve manier, hé ;)  :D

Link naar reactie
Gast Natte aap

@Olsimar : Meen je dat ?  'Dwaze Monnik' is zijn bekendste reeks.  Nadien volgde nog een tweede cyclus 'Omzwervingen van He Pao', beiden verschenen bij Dargaud.  Aanrader.  De tweede cyclus is jammer genoeg niet compleet vertaald naar het Nederlands.  Enkel de twee eerste albums verschenen in vertaling.

 

Vink is een zeer mooi kunstenaar maar een gebrekkige verteller. Zowel dwaze monnik als He pao vind ik enorm knap getekend. Ik ben er helaas niet door geraakt, zo slecht geschreven. Dat leest als een trein. Een Belgische. tijdens het spitsuur. op een dag dat het warm genoeg is voor ACOD om nog eens een reden te vinden om te staken.

 

Nu goed, da's ook maar mijn mening natuurlijk, een van de velen.

 

Dit boek lijkt me dan wel weer iets. Op basis van de covers zou ik dit nooit kopen. Ik geef Waldorf groot gelijk. Dat spreekt me persoonlijk absoluut niet aan. Maar Rodolphe en Vink samen, dat zou best wel eens goed kunnen zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...