Ga naar inhoud

Digitale Krabbels


Recommended Posts

Ben al een tijdje aan het 'oefenen' op m'n Wacom. En was best tevreden over deze appel:

 

Apple.jpg

 

Bedoeling is om een aantal van m'n favoriete strippersonages te 'coveren' - naar aanleiding van Mauser's meesterlijke Robbedoes (dat niveau haal ik in geen jaren - zeker niet digitaal) - en de mooie digitale kunstwerkjes van Cederzo, Feli e.a.

Daarbij teken ik de plaatjes (of een deel ervan) na, dus ik gebruik ze niet als onderlegger - niet dat dat niet zou mogen, maar ik wil mezelf dwingen er een minimale eigen toets aan te geven.

Misschien een leuk idee voor een topic voor alle creatieve krabbelaars hier?

 

Ben alvast gestart met een bepaalde trol uit één van de eerste reeksen die ik ooit kocht:

 

Hebus%20.jpg

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Een leuke start, Safetyboy!

 

Thx!

 

Wat ik me afvroeg: jij werkt ook met een tablet? In combinatie met Photoshop, Painter, of nog iets anders? Zou je willen delen hoe je te werk gaat (brush-instellingen, lagenopbouw, ...) - het lijkt wel dat ik er veel van zou kunnen leren ;)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Je zou eens die Hebus moeten opbouwen met vereenvoudigde volumes. Balkjes of cilinders en tonvormen.

 

Een en ander qua verkorting zit niet helemaal goed bij die hebusschets...

 

Maar blijf maar verder posten hoor.

 

:e012:

Link naar reactie

Thx!

 

Wat ik me afvroeg: jij werkt ook met een tablet? In combinatie met Photoshop, Painter, of nog iets anders? Zou je willen delen hoe je te werk gaat (brush-instellingen, lagenopbouw, ...) - het lijkt wel dat ik er veel van zou kunnen leren ;)

 

Yep, werk ook met een tekentablet, in combinatie met Photoshop. Ik zal eens kijken om een soort van tutorial van mijn werkwijze in mekaar te boksen als je er wat aan hebt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Leuke topic, ik heb jammer genoeg geen tablet meer dus doe amper iets digitaal :s

En gewoon oldschool tekenen...dat doet madam dan niet meer ofzo...

 

Allez, ge weet wel, zo met een potlood en papier... :e012:

Link naar reactie

En gewoon oldschool tekenen...dat doet madam dan niet meer ofzo...

 

Allez, ge weet wel, zo met een potlood en papier... :e012:

 

Jawel jawel maar ik dacht dat het specifiek over digitaal werk ging gaan :P al mijn gerief zit vanwege een verhuis in dozen maar een gezamenlijke topic zou wel goed zijn als motivatie om geen leegaard uit te hangen :P

Link naar reactie

Een en ander qua verkorting zit niet helemaal goed bij die hebusschets...

 

Jij bent nu de eerste die dat zegt....  :e012:

 

Zal dan toch even bij Tarquin moeten langsgaan...  :P

 

En onder de tekening zit wel degelijk een (blauwe) volumeschets. 

Maar je hebt volkomen gelijk: een digitale tekening moet opgebouwd worden net als het analoge werk - dat is net de uitdaging voor mij. Waarom dan digitaal? Je kan er heel veel kanten mee uit - kleuren aanpassen, transparantie, perspectief (lokaal) aanpassen...

En ik zit graag voor een beeldscherm.

 

Een leuk topic is dus:

Raad het originele plaatje op basis van de 'cover-versie'...

 

Zal nog even duren (maand of zo) voor ik iets af heb, maar laat dat de anderen niet tegenhouden om alvast te starten... :ph34r:

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Yep, werk ook met een tekentablet, in combinatie met Photoshop. Ik zal eens kijken om een soort van tutorial van mijn werkwijze in mekaar te boksen als je er wat aan hebt.

zou super zijn

 

je lijkt me een techniek/opbouw te hanteren die heel dicht aanleunt bij schilderen met paletmes (met weinig transparantie), maar het resultaat spreekt me erg aan...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...