Safetyboy Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Ben al een tijdje aan het 'oefenen' op m'n Wacom. En was best tevreden over deze appel: Bedoeling is om een aantal van m'n favoriete strippersonages te 'coveren' - naar aanleiding van Mauser's meesterlijke Robbedoes (dat niveau haal ik in geen jaren - zeker niet digitaal) - en de mooie digitale kunstwerkjes van Cederzo, Feli e.a. Daarbij teken ik de plaatjes (of een deel ervan) na, dus ik gebruik ze niet als onderlegger - niet dat dat niet zou mogen, maar ik wil mezelf dwingen er een minimale eigen toets aan te geven.Misschien een leuk idee voor een topic voor alle creatieve krabbelaars hier? Ben alvast gestart met een bepaalde trol uit één van de eerste reeksen die ik ooit kocht: Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.
Lav Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Leuke topic, ik heb jammer genoeg geen tablet meer dus doe amper iets digitaal :s Quote Lav A Fistful of Lines
Safetyboy Posted July 8, 2014 Author Posted July 8, 2014 het 'cover'-topic zou zeker niet beperkt moeten worden tot 'digitaal', analoog mag evengoed, zelfs collages, plaids en 'live performances/verkleedpartijen'! Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.
Safetyboy Posted July 8, 2014 Author Posted July 8, 2014 Een leuke start, Safetyboy! Thx! Wat ik me afvroeg: jij werkt ook met een tablet? In combinatie met Photoshop, Painter, of nog iets anders? Zou je willen delen hoe je te werk gaat (brush-instellingen, lagenopbouw, ...) - het lijkt wel dat ik er veel van zou kunnen leren Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.
Guest Kameraad Mauser Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Je zou eens die Hebus moeten opbouwen met vereenvoudigde volumes. Balkjes of cilinders en tonvormen. Een en ander qua verkorting zit niet helemaal goed bij die hebusschets... Maar blijf maar verder posten hoor. Quote
Cederzo Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Thx! Wat ik me afvroeg: jij werkt ook met een tablet? In combinatie met Photoshop, Painter, of nog iets anders? Zou je willen delen hoe je te werk gaat (brush-instellingen, lagenopbouw, ...) - het lijkt wel dat ik er veel van zou kunnen leren Yep, werk ook met een tekentablet, in combinatie met Photoshop. Ik zal eens kijken om een soort van tutorial van mijn werkwijze in mekaar te boksen als je er wat aan hebt. Quote
Guest Kameraad Mauser Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Leuke topic, ik heb jammer genoeg geen tablet meer dus doe amper iets digitaal :s En gewoon oldschool tekenen...dat doet madam dan niet meer ofzo... Allez, ge weet wel, zo met een potlood en papier... Quote
Lav Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 En gewoon oldschool tekenen...dat doet madam dan niet meer ofzo... Allez, ge weet wel, zo met een potlood en papier... Jawel jawel maar ik dacht dat het specifiek over digitaal werk ging gaan al mijn gerief zit vanwege een verhuis in dozen maar een gezamenlijke topic zou wel goed zijn als motivatie om geen leegaard uit te hangen Quote Lav A Fistful of Lines
Safetyboy Posted July 8, 2014 Author Posted July 8, 2014 Een en ander qua verkorting zit niet helemaal goed bij die hebusschets... Jij bent nu de eerste die dat zegt.... Zal dan toch even bij Tarquin moeten langsgaan... En onder de tekening zit wel degelijk een (blauwe) volumeschets. Maar je hebt volkomen gelijk: een digitale tekening moet opgebouwd worden net als het analoge werk - dat is net de uitdaging voor mij. Waarom dan digitaal? Je kan er heel veel kanten mee uit - kleuren aanpassen, transparantie, perspectief (lokaal) aanpassen... En ik zit graag voor een beeldscherm. Een leuk topic is dus: Raad het originele plaatje op basis van de 'cover-versie'... Zal nog even duren (maand of zo) voor ik iets af heb, maar laat dat de anderen niet tegenhouden om alvast te starten... Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.
Safetyboy Posted July 8, 2014 Author Posted July 8, 2014 Yep, werk ook met een tekentablet, in combinatie met Photoshop. Ik zal eens kijken om een soort van tutorial van mijn werkwijze in mekaar te boksen als je er wat aan hebt. zou super zijn je lijkt me een techniek/opbouw te hanteren die heel dicht aanleunt bij schilderen met paletmes (met weinig transparantie), maar het resultaat spreekt me erg aan... Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.
Yncke Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Een leuk topic is dus: Raad het originele plaatje op basis van de 'cover-versie'... Of iemand start een draadje met een personage als onderwerp, en iedereen krijgt een week om een eigen interpretatie te geven. Quote yncke.be
Safetyboy Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 ok - wie geeft de voorzet? Er was ooit zo'n topic met thema's, van een ander forum of zo. Maar daar had ik altijd tijd tekort... Misschien moet Mauser starten met z'n robbedoes? Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.
Recommended Posts