Ga naar inhoud

Dio's Manga Besprekingen: Vloek Of Zegen?


Diogenes

Recommended Posts

Zoals de meesten van jullie wel opgevallen is bespreek ik tegenwoordig met enige regelmaat (nu ja de regelmaat is er momenteel een beetje uit) manga in de "manga van de dag" draad. Het leek me daarom even tijd om de balans op te maken. Het schrijven van die besprekingen kost me tenslotte wel de nodige tijd (ongeveer 2-4 uur per bespreking) en ik vind het erg leuk om te doen maar ik wil graag weten of jullie ze ook nog steeds graag lezen. Tenslotte heb ik wel een beetje een draad gekaapt die ik zelf niet opgestart heb. Daarom dus even jullie mening gevraagd. Dit is geen kwestie van "meeste stemmen gelden". Als er een paar geintresseerden zijn ga ik gewoon door.

 

Als jullie voor de rest nog suggesties hebben voor de besprekingen (niet voor de manga want die kies ik zelf) hoor ik dat ook graag. (en nee ze zullen niet allemaal zo lang worden als die van Shigurui)

 

Bij voorbaat dank.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Wat mij betreft doe je rustig verder. 

Ik merk dat je ondertussen al iets minder bombastisch schrijft dan in je beginperiode (alles is een leerproces en alle respect dat je lessen trekt) en dat vind ik persoonlijk aangenamer om te lezen. Ik ben het ook niet altijd eens met je besprekingen, maar dat vind ik dan weer eerder een zegen dan een vloek. Je moet toch al eens respectvol van mening kunnen verschillen.

 

en nu wou ik een korte youtube video posten waar Barry Stevens "voowral Doowrgaan" zegt, maar helaas krijg je dan zo veel troep als je dat opzoekt dat de lol er van af was, maar dus, vooral verder blijven doen als je het leuk vindt. (maar misschien moet je er geen 4u per bespreking aan werken?)

Link naar reactie

ik lees ze ook: wat het schrijven betreft: ik heb vroeger ook een jaar of 10 voor de ssz geschreven, maar op den duur lees je in functie van te schrijven en dan is de lol eraf.

 

ik kijk er wel naar uit als je eens een goeie reeks (:P) gaat bespreken, genre berserk, lone wolf, blade of the immortal, eden of nausicaä ;)

Link naar reactie

OK Dat is wel weer genoeg lof. Ik doe gewoon vrolijk voort.

 

@Timhardt

 

Eden - november

Nausicaa + Berserk - december

Blade - jannuari 2015

Lone Wolf - maart 2015

 

Echter als ik ze goed vind gaan de besprekingen in Klare Taal vorm geproduceerd worden en komen ze niet op de reep terecht. Daarvoor is de beschikbaarheid nml te goed. Als ik een reeks erg goed vind en hij op zn minst in het Frans volledig verkrijgbaar is en als hij niet voor slechts een heel klein publiek is (vandaar geen Kare Taal voor Freesia en Shigurui) dan bespreek ik m in Klare Taal. De bovengenoemde reeksen zijn erg populair onder manga liefhebbers en volledig verkrijgbaar in het Engels. Ideale kandidaten dus voor Klare Taal.

 

En voor wie nog niet op de hoogte was van de herstart van Klare Taal, laat mij dan even schaamteloos reclame maken voor mijn eigen werk: http://www.stripspeciaalzaak.be/KlareTaal.php

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik ben inmiddels ook al doorgegaan. Echter een voortijdige crash van mijn laptop bracht de doorstart tot een prematuur eind. Ik ga een dezer dagen mij een toetsenbord aanschaffen voor mijn tablet dan kan ik weer verder in afwachting van een nieuwe laptop.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...