Ga naar inhoud

Lepage Op Antarctica


Veto

Recommended Posts

Bij Futuropolis verscheen vorige week 'La lune est blanche', het nieuwste album van Emmanuel Lepage. Het album telt 256 pagina's en kost net geen dertig euro. Samen met zijn broer François trok hij naar het 6de continent om er van nabij deel te nemen aan wetenschappelijke experimenten.  Het boek werd een unieke samenwerking met tekeningen van Emmanuel en foto's van zijn broer.  Hij is immers beroepsfotograaf.
Het is inmiddels al het vijfde verhaal van Lepage dat door Futuropolis wordt uitgegeven.  Enkel de twee delen van 'Hé, meisjes' werden door Silvester ooit naar het Nederlands vertaald. De twee andere albums over Lepages reizen naar Tsjernobyl en de verlaten eilandengroepen als de Kerguelen werden nooit vertaald.
Op een vertaling moeten we ook deze keer niet rekenen, zeker ?!
Toch wel jammer want Lepage hoort samen met Follet, Frank Pé, Hermann en ... Rosinski toch in het rijtje van mijn favoriete tekenaar-schilders.
 

post-69-0-95552500-1415048293_thumb.jpg

post-69-0-99280200-1415048545_thumb.png

post-69-0-57721300-1415048546_thumb.png

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Met de " voyages aux iles e la desolation" en "Un printemps a Chernobyl" poets ik mijn francais carbon op. Geweldige boeken die naast fantastische tekeningen ook super zijn als je van aparte reisbestemmingen houdt (check...!) als bezoeker van de Zuidpool weet ik iig welk boek volgend jaar uit Angouleme terug mee gaat in mijn tas :e010:

 

Super tip Veto. TANX :e005:  :e005: :e005:  

Link naar reactie

Kijk, dààr zou eens een Nederlandstalige uitgever zich aan moeten wagen! Echt relevante strips!

 

dan wel eentje met een hele dikke portefeuille. Want met die 50 mensen die het kopen, haalt hij er zijn drukkosten niet uit.

Link naar reactie

Ik koop ALLES (in eender welke talen) van Lepage!!!!

 

dan moet je snel zijn want op deuxieme main.fr verkoopt hij nu zijn gedragen sokken, de kattenmand en de groene senseo die hij van tante julienne gekregen heeft maar nooit echt bij het interieur van de keuken paste.

Link naar reactie

dan wel eentje met een hele dikke portefeuille. Want met die 50 mensen die het kopen, haalt hij er zijn drukkosten niet uit.

 

nonsens.

Met de juiste promotionele ondersteuning is dit dé graphic novel die wél door boekhandels en stripwinkels geliefd kan worden.

Het heeft alles: relevant, hedendaags actueel verhaal en toegankelijke tekeningen.

Link naar reactie

Ik heb er in het verleden ook al eens met Silvester over gesproken. Kosten van de kloeke boeken t.o.v. Het risico vond hij toen te groot. En er is natuurlijk ook zoveel keus op de vertaalmarkt. Begrijpelijk...

 

Ik ben er echter van overtuigd dat een goede promotie ook buiten de stripwereld zoden aan de dijk kan zetten en een dergelijk boek kans van slagen geeft. Denk ook aan als cadeau voor mensen die een reis boeken naar Antartctica.

 

Wat zouden de vertaalrechten kosten???? Wie helpt er met vertalen....

Link naar reactie

nonsens.

Met de juiste promotionele ondersteuning is dit dé graphic novel die wél door boekhandels en stripwinkels geliefd kan worden.

Het heeft alles: relevant, hedendaags actueel verhaal en toegankelijke tekeningen.

 

ik denk dat je wensgedachte groter is dan je realisme ;)

Link naar reactie

Ik was dit weekend in Parijs, en heb het album doorbladerd. Het is echt geen geld voor zo'n prachtige dikke uitgave, maar de tekeningen waren voor mij zo basis. Potloodtekeningen die wat ingekleurd waren met grijze verf. Veel talking heads en kwalitatief een heeeel stuk lager dan Muchacho, Névé,... . Het leek me wat op een verstripte fotoroman. Ik heb het uiteindelijk niet gekocht. 

 

Er vlak naast lag een integrale versie van Lupus ( 400 pages, 29.5 X 22.5 cm, 1960 grammes  ) . Zo schoon !! 

 

lupus_ned_extrait01.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik was dit weekend in Parijs, en heb het album doorbladerd. Het is echt geen geld voor zo'n prachtige dikke uitgave, maar de tekeningen waren voor mij zo basis. Potloodtekeningen die wat ingekleurd waren met grijze verf. Veel talking heads en kwalitatief een heeeel stuk lager dan Muchacho, Névé,... . Het leek me wat op een verstripte fotoroman. Ik heb het uiteindelijk niet gekocht. 

 

Er vlak naast lag een integrale versie van Lupus ( 400 pages, 29.5 X 22.5 cm, 1960 grammes  ) . Zo schoon !! 

 

lupus_ned_extrait01.jpg

Dr. House zou het wel weten:

Its-not-lupus-Its-never-lupus.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...