Ga naar inhoud

Vraag Over 'yaba-Dap De Kleine Jap'


Recommended Posts

Een vriend van me vroeg of ik iets weet over het album 'Yaba-daP de kleine Jap'. Getekend door Azara en het scenario is van Vicq. Het album kwam uit
in de Nooitgedacht-collectie in 1976, maar op meer dan de helft van de platen staat het jaartal 1967.

In het begin van de 70-er jaren verscheen van beide auteurs de strip 'Taka Takata' in het weekblad Kuifje. En in het album staat, dat Jaba-daP het middeleeuwse neefje is van Taka Takata. Op internet is te vinden dat beide striphelden uit één en dezelfde serie stammen, maar het enige wat deze verhalen bindt is dat ze door dezelfde mensen gemaakt zijn en allebei in Japan spelen.

Volgens mijn vriend is het verhaal van Yaba-daP een uitprobeersel geweest en kwam het toevallig terecht op de tekentafel van Azara. Hem staat zelfs bij, dat het in eerste instantie voor Derib gemaakt was. Maar hij kon nergens iets terugvinden.

Daarom hier op het forum maar eens de vraag: weet er iemand hoe de vork in de steel zit?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...