Ga naar inhoud

Uitspraak Van De Dag


Kudos

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

http://www.clint.be/entertainment/jeff-hoeyberghs-alle-vrouwen-zijn-hoeren

 

“Alle vrouwen zijn hoeren’, zo postte de 51-jarige knakker op zijn Facebook.

“De leeftijd verandert enkel de prijs en het betaalmiddel.”

 

“Het is een biologische wetenschappelijke vaststelling.

 

Vrouwen hebben er altijd voor moeten zorgen dat ze mannen aan zich gebonden kregen. Omdat ze zich willen voortplanten als ze nog jong zijn en omdat ze bescherming willen wanneer ze een dagje ouder worden. Ik bedoel dus in geen geval dat ze prostituee van beroep zijn he!”, zo legt hij uit in een boekske. “Dat vrouwen zich aangesproken voelen door mijn opmerking, dat is dan hun probleem.”

 

“Ik geniet daar mateloos van! Ik smijt zo’n oneliner op het net, leun achterover en zie hoe de maskers afvallen. De vrouwen die meteen fulmineerden, die tonen enkel hun domheid.”

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Er zijn inderdaad heel wat punten waar hij beter over zou zwijgen, maar in dit geval heeft hij toch voor een deel gelijk. Voor een deel omdat, gelukkig, niet alle vrouwen zo zijn zoals diegene die handelen om iets gedaan te krijgen van een man en waarover hij het heeft.

Link naar reactie

Ik vind de meeste discussies waarin ik gelijk heb of krijg heel saai. Juist de discussies met types als K zijn interessant omdat je het vrijwel nooit met hem eens kan zijn. Neem nu die discussie dat alles graties moet zijn, ik denk dat K. daarin volledig de plank misslaat maar ik lees graag hoe hij bijna iedere discussie steeds weer via een andere aanvliegroute op ditzelfde thema weet te krijgen........

 

Wat betreft rare italiaanse pastoren en ander tuig: die zou je het ergste toe moeten wensen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik vind de meeste discussies waarin ik gelijk heb of krijg heel saai. Juist de discussies met types als K zijn interessant omdat je het vrijwel nooit met hem eens kan zijn. Neem nu die discussie dat alles graties moet zijn, ik denk dat K. daarin volledig de plank misslaat maar ik lees graag hoe hij bijna iedere discussie steeds weer via een andere aanvliegroute op ditzelfde thema weet te krijgen........

 

Wat betreft rare italiaanse pastoren en ander tuig: die zou je het ergste toe moeten wensen.

 

Dat, mijn beste, heb ik nooit beweerd.

 

 

 

 

 

Wat betreft rare italiaanse pastoren en ander tuig: die zou je het ergste toe moeten wensen.

 

2 kijk eens aan... :)

Link naar reactie

Het is zeker geen kwestie van verschillende meningen en dat was ook zeker mijn bedoeling niet om het zo te laten overkomen want dat vind ik ook net interessant, maar eerder hoe iemand een bepaald onderwerp benadert dat de indruk kan geven dat er daar wel of niet serieus over gediscussieerd kan worden. Als er iemand is die bijvoorbeeld uitspraken doet gelijkaardig aan Jeff Hoeyberghs heb ik niet de indruk dat ik er serieus over kan praten en ja bij deze heeft dat inderdaad ook wel te maken met het onderwerp (ik heb het eigenlijk sowieso moeilijk met mensen die denken dat anderen minderwaardig zijn of overdreven veralgemeningen maken) maar vooral de manier waarop hij het aanbrengt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

(ik heb het eigenlijk sowieso moeilijk met mensen die denken dat anderen minderwaardig zijn of overdreven veralgemeningen maken)

 

Wat vind je van personen die een gedragsstoornis hebben waarvan de gevolgen negatief tot zeer negatief zijn voor mensen in hun omgeving? Neem nu een seriemoordenaar...Ik weet het, het is misschien wat extreem gesteld, maar, ze bestaan. Of 'leiders' gedurende de menselijke geschiedenis...

 

Of pooiers. Ik vind dat minderwaardige organismen. Een aparte ondersoort.

Link naar reactie

Wat vind je van personen die een gedragsstoornis hebben waarvan de gevolgen negatief tot zeer negatief zijn voor mensen in hun omgeving? Neem nu een seriemoordenaar...Ik weet het, het is misschien wat extreem gesteld, maar, ze bestaan. Of 'leiders' gedurende de menselijke geschiedenis...

 

Of pooiers. Ik vind dat minderwaardige organismen. Een aparte ondersoort.

 

Er zijn natuurlijk bepaalde zaken waar ik 100% achter sta en die ook probeer te steunen, dingen die ik als universele waarden aanschouw zoals hoe mensen met elkaar en hun omgeving omgaan. Ik kan iemand die bvb denkt dat alle homo's gestenigd moeten worden nooit gelijk geven en/of respecteren en dat komt inderdaad puur vanwege zijn/haar extreme visie. Over die universele waarden valt er in mijn ogen gewoon niet over te discussiëren maar dat is dan ook meestal omdat die mensen anderen als minderwaardig beschouwen, en het klinkt in dit geval inderdaad wel hypocriet maar ik kan op mijn beurt zo'n extreme gevallen ook niet respecteren (ik heb het dan ook wel over echt extreme gevallen wel te verstaan)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Er zijn natuurlijk bepaalde zaken waar ik 100% achter sta en die ook probeer te steunen, dingen die ik als universele waarden aanschouw zoals hoe mensen met elkaar en hun omgeving omgaan. Ik kan iemand die bvb denkt dat alle homo's gestenigd moeten worden nooit gelijk geven en/of respecteren en dat komt inderdaad puur vanwege zijn/haar extreme visie. Over die universele waarden valt er in mijn ogen gewoon niet over te discussiëren maar dat is dan ook meestal omdat die mensen anderen als minderwaardig beschouwen, en het klinkt in dit geval inderdaad wel hypocriet maar ik kan op mijn beurt zo'n extreme gevallen ook niet respecteren (ik heb het dan ook wel over echt extreme gevallen wel te verstaan)

 

Maar dat is niet hypocriet hoor. Het gaat in zo'n gevallen om lui die schade berokkenen aan mensen in hun omgeving. Zij initiëren een ongelijkheidsprincipe dat nergens op gestoeld is. Als je daaraan zal moeten tegenoverstellen met: 'heb uw vijand lief', dan ben je nog verder van huis dan voorheen.

Link naar reactie

Het probleem met universele waarden is dat er op deze wereld plekken zijn waar die waarden helemaal niet op dezelfde wijze (of totaal niet) worden ervaren. Wat in onze samenleving als vanzelfsprekend wordt gezien is elders helemaal niet zo normaal. Zelfs binnen het westen zijn er verschillen, op de voetbal tribune van Fc Utreg (op de staanplaatsen althans) wordt heel anders gedacht over pak hem beet holebie's, politiek, omgaan met elkaar dan op de universitei aan Havanna aan de waal. Is dat erg ? nee want als een ieder op elkaar gaat lijken wordt het wel heel saai. Er zullen altijd lieden zijn met extreme, geweldadige, denigrerende wanen. Die kun je, wat mij betreft, gerust lager achten dan weldenkende mensen. Ook onder weldenkende mensen bevinden zich schurken, die zijn nog meer te wantrouwen.

Link naar reactie

Er zijn ook mensen die ervan uitgaan dat de westerse maatschappij de meest geavanceerde is. Sommige denken dat culturen en maatschappijen een lineaire evolutie doormaken en dat iedereen dus uiteindelijk zal komen staan waar wij zijn. Dat is verkeerd en een heel eurocentristisch beeld, uitspraken zoals "in Irak lopen ze nog 50 jaar achter" of dergelijke kloppen dan ook natuurlijk niet. Maar daarom maakt het, net zoals retep zegt, ook moeilijk om te spreken over universele waarden. Een cultuur mag zichzelf ontwikkelen maar toch blijf ik van mening dat er nu eenmaal basisconcepten zijn waar men overal op de wereld naar zou moeten streven. Ik besef me maar al te goed dat zelfs niet iedereen in de lage landen diezelfde mening heeft maar het is wel belangrijk dat we als maatschappij daar toch naar proberen te groeien en indien mogelijk die boodschap ook duidelijk te maken bij anderen. Maar ik benadruk het nog eens, ik heb het hier dan echt wel over de extreme gevallen zoals mensen uitmoorden of folteren vanwege een andere religie/politieke idealen/geslacht/sexuele voorkeur/enz..

Je hebt als burger van deze wereld ook nog altijd de taak om voor de welzijn van de wereld rondom je te zorgen, hoe klein die bijdrage ook is (geen stenen naar je homo buur gooien is alvast een goed begin). Dit klinkt nu wel allemaal heel geitewollensokken achtig maar bon :P

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Er zijn ook mensen die ervan uitgaan dat de westerse maatschappij de meest geavanceerde is.

 

 

Technologisch gezien toch.

 

 

 

 

Sommige denken dat culturen en maatschappijen een lineaire evolutie doormaken en dat iedereen dus uiteindelijk zal komen staan waar wij zijn. Dat is verkeerd en een heel eurocentristisch beeld, uitspraken zoals "in Irak lopen ze nog 50 jaar achter" of dergelijke kloppen dan ook natuurlijk niet.

 

Veel heeft te maken met de omgevingsfactoren waarom een groep individuen zich op een andere manier ontwikkelt dan bijvoorbeeld een samenleving aan de andere kant van een oceaan. Daar kun je als mens niet veel aan doen. Misschien dat verspreiding van kennis wel een en ander kan wegwerken.

 

http://en.wikipedia....erms,_and_Steel

 

http://www.youtube.com/watch?v=CyRa5P6xVo8

 

http://www.youtube.com/watch?v=TnDpIWwg_H8

 

http://www.youtube.com/watch?v=EffnUE5LpyE

Link naar reactie

Het lollige (vooral voor Lord K) is dat onze normen en waarden gebaseerd zijn op the good old tien geboden uit den bijbel. Men zal niet moorden ed. Deze simpele set vormt de basis voor ons ethisch denken en ook ons rechtsysteem. Daar zijn dan nog, uit andere ideologieen, denkbeelden verankerd als: vrijheid van meningsuiting, niet discrimineren, zelfbeschikkingsrecht etc. Wanneer lieden te erg zondigen jegens deze normen (bijvoorbeeld door iemand te doden of een lastercampagne te beginnen tegen je homo-buurman) bieden wetten en regels enig soelaas.

 

Punt is wel dat tegen algemeen hufterig gedrag weinig valt te doen, menig beschavingscampagne is al stukgelopen op de minachting of luiheid van medeburgers om iets te doen. Regelmatig maak ik mede burgers attent op het gegeven dat ze moedwillig afval laten vallen. Een apatisch kijken tot een treurig schelden valt me vaak ten deel.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hmmm...de gulden regel is ouder dan de 10 geboden. 'Doe niet aan een ander wat je zelf niet wil' zal waarschijnlijk ook opgegaan hebben bij neanderthalers. Of ze nu ten allen tijde die ongeschreven regel nageleefd zullen hebben: neen. Maar hebben ze die regel ten allen tijde niet nageleefd, of er zelfs nooit over nagedacht hebben: heel waarschijnlijk niet, anders hadden ze het geen 140 000jaar uitgehouden hebben.

 

Die 10 geboden zijn ook maar een tussenstadium in de ontwikkeling van morele codes.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik moet ondertussen mijn fout toegeven, het is dus blijkbaar toch mogelijk om interessante discussies op een forum te hebben :) En niemand heeft tot nu toe de andere met een nazi vergeleken, knap werk!

 

Van Nazi's gesproken: wat vind je van hun uniformen?

Link naar reactie

ik vind militaire uniformen altijd wel knap (of toch zo goed als altijd). Er zullen in de geschiedenis ook wel voorbeelden zijn van dandy's die geilen op hun eigen uniform en het zou me niet verwonderen dat dit bij nazi's ook het geval was bij sommigen. Hitler zijn propaganda zat ook enorm goed in elkaar waar zijn duidelijk en sterk logo (gestolen welliswaar maar dat zullen we eventjes vergeten) en verzorgde uniformen ongetwijfeld ook wel een invloed op hebben gehad

Link naar reactie

Kan men Israel een zionazistische usurpatie toeschrijven?

 

Kan men de palestijen het predikaat bommengooiende, onderling ruziënde, haatbaarddragende, slachtofferrolminnende terroristen geven ?

 

En dan die vlamingen? Lopen achter een separistische, sterk vermagerde populist aan ! De koning zegt het zelfs !

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ok dan. Joden hebben flink geleerd van de Nazi's. Dankzij de Nazi's kunnen ze nu op industriële schaal hun Arabische burenprobleem oplossen.

Ze zouden beter in Jeruzalem een gedenkplaats/monument oprichten voor Eichmann en Heidrich.

 

:P :P :P;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...