Ga naar inhoud

Snoopy In Space


Recommended Posts

Altijd leuk als twee van je hobby's door elkaar heen lopen.

Gisteren kreeg ik weer een reeks foto's binnen uit de NASA-archieven, waaronder deze uit mei 1969 van de Apollo 10 bemanning. Ze poseren op het Kennedy Space Center voor de Saturn 5 raket waarmee ze twee weken later naar de maan zouden vliegen voor een generale repetitie van de maanlanding van Apollo 11. De roepnamen voor het moederschip en de maanlander waren respectievelijk 'Charlie Brown' en 'Snoopy'. Astronauten Cernan, Young en Stafford (van links naar rechts) poseren met een vaandel dat in die dagen ook nog korte tijd in Nederland te koop is geweest.

Afbeeldingen van Snoopy werden ook gebruikt om de werknemers van NASA op het hart te drukken om toch vooral de veiligheid in het oog te houden.

post-10-0-34417600-1454161254_thumb.jpg

Link naar reactie

Heb jij de Peanuts Prestige Collection dvd box? Ik vraag me af welke titels daarin zitten, want online is daar niks over te vinden.

Ik heb al wat materiaal op dvd, en wil niet iets dubbel kopen.

* De Peanuts '70's collection

 

peanuts_1970s_collection_vol_1.jpg

 

* He's Your Dog, Charlie Brown

 

peanuts_he_s_your_dog_charlie_brown.jpg

 

* Happiness Is Peanuts: Snoopy Collection

 

peanuts_happiness_is_peanuts_snoopys_adv

 

* Happiness Is Peanuts: Snow Days

 

peanuts_happiness_is_peanuts_snow_days.j

 

GEEN ENKELE van deze is uniek voor de box; alle delen zijn al los uitgebracht, o.a. in Duitsland, met Nederlandse ondertiteling.

Link naar reactie

Ik heb ooit een stukje geschreven over de link tussen Snoopy en Apollo: http://bluesonline.weebly.com/snoopy-en-apollo.html

Inderdaad een goed artikel, complimenten. Een kleine correctie: de man die op de foto met secretaresse Jayme Flowers Snoopy over zijn neus aait is niet Gene Cernan maar commandant Tom Stafford. Cernan zie je achteraan, die vervolgens deed of hij Jayme Flowers wilde meenemen naar de maan.

 

post-10-0-90114600-1454336147_thumb.jpg

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...