Ga naar inhoud

Daredevil


Lav

Recommended Posts

Achteraf gezien vind ik Bendis' DD saai. Ik ga dat nooit meer herlezen.

 

Jij hebt me Bendis' DD indertijd nog ten stelligste aangeraden (waarvoor dank) anders had ik dat nooit gelezen.

Jouw woorden waren : dit is beter dan Batman, voor het moment, en van het beste op superhero gebied. En je had nog gelijk ook. :)

Link naar reactie

Ik ben zeker blij met jouw andere kijk op DD Dark Nights, Ghost Dawg, maar ik denk dat jouw andere interpretatie van Bendis DD vooral een weerspiegeling is van een verandering van je persoonlijke smaak. DD zoals Bendis het deed is bovendien maar een voortzetting van Miller, dus Bendis beschuldigingen van tirannie is wat naast de kwestie. Ik heb zelf Shadowland niet gelezen na veel afraders, maar misschien komt je afkeer eerder van daar?

Link naar reactie

Ik lees graag anthologies en deze Dark Nights vind ik goed gemaakt. Dat niet iedereen daar fan van is begrijp ik, maar daarom is het nog niet slecht. Ik weet niet hoe anderen het vonden.

 

Shadowland was een logisch gevolg van wat er voor kwam zeker? Diggle kon niet echt een vrolijker kant er mee uit denk ik.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

En net nu ik ging minderen met comics, komen ze met een nieuwe Elektra reeks. ;)

Nu ja, Daredevil (en (kuch) dus misschien ook Elektra) ging ik toch nooit stopzetten.

Preview Elektra 1 : http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=21230

 

Eens kijken of het lukt om die vier laatste blz hier naast elkaar te krijgen. Anders wel de moeite waard, zo naast elkaar.

Nee, jammer, dat lukt niet. Zeker de link checken. ;)

 

ELEKTRA2014001-DC81-LR-a93a3.jpg

 

Ook een preview van Daredevil nr. 2 :

http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=21228

 

DD2014002-DC11-LR-e8a8c.jpg

Link naar reactie

DD BY MARK WAID VOL. 5.

 

Dat is weer in orde. Niks op aan te merken.

 

DD: FALL FROM GRACE.

 

Tot twee dagen geleden had ik hier nog nooit van gehoord. Is van een dikke twintig jaar geleden. Twee story arcs: FALL FROM GRACE en TREE OF KNOWLEDGE. Een dikke kloef met vijftien comics in. Geschreven door D.G. Chichester en getekend door Scott McDaniel (goed getekend).

 

Blijkbaar was dat toen ook een belangrijke gebeurtenis zoals de Bendis/Maleev run. DD krijgt hier een ander costuum en vijnst de dood van Matt Murdock. Elektra komt hier ook terug opduiken na een lange afwezigheid. Leuk zijn ook de vele cameos van andere heroes zoals Captain America, Iron Fist, Gambit... Leuk omdat het natuurlijk aanvoelt. DD loopt wel eens de kans om een hero die ook in NY actief is tegen het lijf te lopen, eh. Zo voelt het aan.

 

Voor mij is dit een aanrader.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Allee nog nooit van gehoord! Ik kan moeilijk gelovem dat ik in die lange jaren nooit eindeloos heb doorgeboomd over DG/McDaniel en het veel te weinig aan liefde die kregen. Enfin speaking of Elektra: ze deden ook een sublieme Elektra : Root of Evil waarin de origine van de Hand wordt uitgespit. Opzoeken meer dan waard.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ik zit aan issue 28 van de daredevil run van Mark Waid. Nu zit ik echter wel met een vraag: waarom wordt dit als een instantklassieker aanzien? Begrijp me niet verkeerd, het is errug goed. Vooral die tekeningen zijn om duimen en vingers van af te likken, maar het verhaal zelf verschilt voor mij niet van de standaard superhero comic. Ik leef maar in heel beperkte mate mee en qua plotpunten is het ook nogal been there done that (die circles of hell is al vele malen gedaan, zie oa Batman). Ik zeg het nogmaals: goed, maar waarin verschilt het van andere superhero comics? Mis ik iets?

 

Ps: het is een gemeende vraag, niet snarky bedoeld.

Link naar reactie

Ik zit met dezelfde vraag. Zeer goed idd maar nu al een klassieker ? Neuh...

Dat woord wordt gewoon te vlot gebruikt. Van de ene kant is er vaak te veel historisch materiaal waar nieuwer spul (terecht of onterecht) volgens velen niet kan aan tippen. Een onontkoombare schaduw zeg maar. Van de andere kant, je maakt je eigen klassiekers. That art ain't getting any better than it is, dus da's al 1 ding. Story ben je voor of niet eh. Misschien overschatten veel mensen de toonbreuk met de schaduw van Frank Miller.

Un a case of mindmeld: ik had feitelijk ook een DD marathon voorzien, maar Locke&Key lonkte net iets harder. Tis voor dit weekend, denk ik. Kzal dan nog eens iets zeggen.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Daredevil vol. 1 (tja) : Devil at Bay heb ik zéér graag gelezen. Ik had het niet verwacht. Wat ik wel had verwacht, dat weet ik nu niet meer, maar DD in San Francisco, nee, ergens zag ik dat niet zitten. Totaal ongegrond natuurlijk, maar wat doe je er aan ? DD is New York, of beter, Hell's Kitchen, vond ik. Maar eigenlijk doet dat er niet veel toe. DD in SF is ook goed. En ergens is Waid verlost van alle bagage, en kan hij volledig herbeginnen en zijn zin doen. Maar dat neemt niet weg dat er een ouwe bekende villain opduikt, tot mijn groot plezier. ;)

Het is Waid die schrijft, dus het is nog steeds meer superhero-y dan voorgaande runs (van andere schrijvers), maar minder dan vol. 6.

Vol. 7 heb ik nog niet gelezen, wegens nog niet uit in SC, zucht.

Waid is een goed schrijver. En Samnee is een goed tekenaar. Dus ik blijf deze reeks volgen. :) En daarbij, ik zou DD/MM missen, zoals ik dat deed toen ik in het begin Waids run niet volgde. Er zijn nu eenmaal personages waar je van houdt, en DD/MM is er zo één, ook al ken ik 'm nog maar een jaar of 9, dus van nostalgie is deze keer geen sprake. :P

Ik blijf bij mijn beslissing van minder superhero te lezen, maar DD, daar stop ik niet mee. 

 

STK647191.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...