tuinmantvkijken Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Ik las vandaag de nieuwste Donald duck maar dat teken werk is echt anders dan het geweest is . Is er een andere tekenaar aangesteld ? Vooral buurman bolderbast ziet er anders uit zijn hoofd smaller en uit drukking vriendelijker Quote Link to comment
Tweetie Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Volgens mij zijn er continu andere tekenaars. Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Ja, er zijn verscheidene tekenaars en scenaristen (bv. Evert Geradts), waaronder een groot deel Nederlanders. Op de site inducks.org kun je de stripmakers van elk verhaal in Donald Duck weekblad terugvinden ( https://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FDD2017-05 ) en je kan de verschillende tekenstijlen vaak herkennen. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Kan niet zeggen dat deze buurman mij bevalt qa teken stijl Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Ik heb even de DD van deze week erbij gepakt en ik begrijp wat je bedoelt. Er zijn toch wel wat buitenlandse tekenaars aan de slag geweest in dit nummer. Misschien dat 't daar aan ligt. Ik zie Bolderbast als een nederlandse creatie. Ik kan 'm me niet herinneren van de verhalen van Barks. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Alles is anders getekend het lijkt dat de buurman ook aardiger is dan normaal Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Ik geef je gelijk, hoor! De verhalen met de traditionele burenruzies tussen Donald en Bolderbast zijn leuker! Misschien wilden de scenaristen iets vernieuwend schrijven? terzijde : Evert Geradts heeft een blog waarop hij zijn getekende scenario's voor Donald Duck neerzet, leuk voor de fans. http://workingforthedisneydollar.blogspot.nl/ Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 30, 2017 Author Share Posted January 30, 2017 Als er maar strijd is en niet te aardig oom dagobert gaat toch ook niet geld weg geven Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Zou best kunnen dat dat al eens gebeurd is in een verhaaltje. Quote Link to comment
Recommended Posts