Ga naar inhoud

Arboris - Krän Deel 1 - Glansvernis


Recommended Posts

Ik herinner me dat hier enkele jaren geleden over Coutoo werd gemeld dat de kaft plots plakkerig was beginnen aanvoelen. Nu heb ik iets gelijkaardigs voor met deel 1 van Krän. De kaft was volgens mij oorspronkelijk glanzend en nu is ze mat geworden. De kaft voelt ook wat plakkerig aan (alleszins niet meer glad). Heel bizar en een beetje vies. De andere delen zijn in dezelfde omstandigheden (niet altijd ideaal, op onze zolder is het in de zomer wel eens tegen de 30 graden) bewaard en daar is niets mis aan. Nog mensen met gelijkaardige ervaringen en/of mensen die weten wat de oorzaak kan zijn en hoe ik kan vermijden dat het nog zou voorvallen? Ik had het onlangs ook met een boek van Ballon Media, maar ik weet niet meer welk. 

Link naar reactie

Normaal gesproken, maar wat is normaal, zou men zijn strips op een constante temperatuur van plusminus 21 graden Celsius moeten kunnen bewaren. Maar ik geef het eerlijk toe, is bij mij ook niet het geval. een deel van mijn verzameling ligt in de zomer te sterven van de hitte en in de winter te klappertanden van de kou. Met uiteraard alle gevolgen van dien, Bladen die loskomen, kleurveranderingen en bijlagen die met het verstrijken der jaren minder kleurvast blijken. 

Link naar reactie

De covers van een deel van mijn collectie is helaas verkleurd omdat in mijn nieuwe huis (waar ik toch al een vijftal jaar woon) ik geen UV-werende folie aan de dakramen heb bevestigd. Tot nu toe is het er nog niet van gekomen en stapel ik de strips op een hele vreemde manier op om uit de buurt van het zonlicht te houden terwijl lakens de rest bedekken. Maar ik heb nog geeneens kasten om ze in op te bergen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...