fisotteke Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Toen ik gisteren eens mijn collectie bekeek, viel het mij op dat albums van De Paparazzi niet meer verschenen en ook De Musketiers. Is Mazel gestopt met tekenen of werden zijn strips niet meer uitgebracht? Dit is een trein die ik volledig heb gemist, want tot gisteren was dit mij niet opgevallen. ( Er komt ook zoveel uit tegenwoordig) Mazel zijn strips vond ik nogthans leuk om te lezen en goed getekend.( in zijn genre toch) Weet iemand meer? Quote Link to comment
TDPB Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Afgaande van de bron is Mazel geboren in 1931 of in 1936. Dat maakt hem dus ergens rond de 80 jaar. Ik veronderstel dat je er dus vanuit mag gaan dat hij gewoon op pensioen is (de paparazzi stopten al in 2004). Quote Link to comment
Guest netsrak Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Volgens mij maakt Mazel ook geen nieuwe strip meer. Bij Arcadia Archief komt een (oud nog niet eerder in albumvorm gepubliceerd) verhaal van Jesse Jane uit en al eerder een verhaal van de musketiers. Brabants Stripspektakel Valkenswaard (NL) 24 en 25 augustus 2013 Voorstelling van “Flirt in Winchester” – Jessie Jane – collectie Arcadia Archief SIGNEERSESSIE Mazel (onder voorbehoud) www.stripspektakel.nl Quote Link to comment
TDPB Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Jammer eigenlijk dat Mazel nooit echt het grote succes heeft gekend (vergeleken met andere Dupuis-reeksen). Een reeks als De Musketiers had het potentieel om even groot te worden als die andere Cauvin reeksen Sammy en De Blauwbloezen. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 ik vond ramtamtam en kierikieli best aardig toen ik vroeger robbedoes las. Maar die serie is ook gestopt lang geleden. De musketiers zeiden me eerlijk gezegd wat minder dan "vergeten jungle". Ah, nostalgie Quote Link to comment
fisotteke Posted February 17, 2013 Author Share Posted February 17, 2013 Volledig mee eens, Tom. Geluk is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd. Ik vond dit ook goede reeksen die zoals gezegd mij aanspraken op zowel tekengebied, alsook het scenario. Ramtamtam heb ik pas later ontdekt maar ik vond de verhalen ook best ok. De paparazzi las ik ook graag. Het was een leuk tussendoor die mij aan het lachen bracht tussen de soms serieuzere brokken die ik ook las. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Mazel krijgt later dit jaar ook zijn Franse eerherstel. Er wordt begonnen met een integrale reeks van Cara en Calebas. Quote Link to comment
André Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Dat is goed nieuws. Nu nog in het Nederlands. Quote Link to comment
Recommended Posts