Ga naar inhoud

Nestor Burma


Recommended Posts

On 3/10/2016 at 4:27 PM, Paul_NL said:

Ik kende het niet, en kwam vandaag per toeval deze reeks tegen.

Via de zoekfunctie hier zag ik dat diverse mensen hem op hun top 10 lijsten hebben staan, is er iemand die hier meer over kan vertellen?

Is het een leuke serie om nu nog in te beginnen of vooral goed door de nostalgie eromheen?

 

Het zijn, wat  het verhaal betreft, wat ouderwetse detective verhalen (type Columbo) waar alle karakters aan het eind de detective aanhoren hoe de misdaad nu precies geflikt is. Los daarvan vind ik het erg vermakelijk leesvoer en het tekenwerk van Tardi is uiteraard uitstekend (al weet ik niet of je al eens iets van hem gelezen hebt). "Sluiers over de Pont de Tolbiac" kun je waarschijnlijk wel relatief goedkoop vinden om te kijken of je het wat vind, of eventueel het tweeluik "120 rue de la Gare" welke ik (qua tekenwerk) iets beter vind.

Link naar reactie

Leo Malet schreef de reeks Nestor Burma, de bekendste zijn die elke keer in een ander Parijs arrondissement spelen. Nestor Burma is een anarchistische prive detective met een grondige afkeer van autoriteit. De boeken spelen vaak in wat smoezelige maar sfeervolle decors. De verhalen zijn niet doorwrochte who dunnits maar er is wel genoeg humor en sfeer.  Ik heb de boeken en de strips met veel genoegen gelezen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...