Sherpa Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Is iemand in het bezit van nummer 173 van (de Nederlandstalige editie van) het tijdschrift Wrill? Als het goed is stond daarin de strip Leïla, fille de corsaire door Maitrejean, waarvan we graag de exacte Nederlandse titel zouden weten. Bij voorbaat dank voor de hulp. Peter Quote
BVS Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Heb het nummer hier voor mij liggen. maar vind geen strip van Maitrejean. Wel: Prins tegen wil en dank (Cazanave), De geweldige heldendaden van Nestor de zeerover (Mat), Het oog van Brahma (Bourdin), Olive en Bengali (Pinchon), het poppenhuis (tekening ter grootte van 1 pagina, tekenaar onbekend), Galba de verloren stad (Al Peclers) en de geheimzinnige ster (Le Rallic) Quote
Sherpa Posted June 11, 2013 Author Posted June 11, 2013 Bedankt voor het opzoeken. Dat betekent dat mijn informatie niet klopt, of dat de Franstalige editie niet gelijk was aan de Nederlandse. Helaas is er op internet erg weinig te vinden over Wrill. Mocht iemand weten of en wanneer Leïla wél in de Nederlandstalige Wrill verscheen, dan hoor ik dat graag. Quote
BVS Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Volgens de Wrill-catalogus uit 1987 (http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/wrill-tijdschrift/143899-wrill-kataloog) zou het verhaal begonnen zijn in Wrill 167, maar ook daar vind ik niets in terug. Volgens diezelfde kataloog bestaat enkel een Franstalige albumuitgave... Quote
BVS Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Ahja, vanaf nummer 151 verschilt de Franse van de Nederlandstalige nummers... Quote
Sherpa Posted June 11, 2013 Author Posted June 11, 2013 Dat verklaart een hoop. Dan kunnen we ervan uitgaan dat het verhaal nooit vertaald werd. Bedankt. Quote
Tuizentfloot Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Het Nederlandstalige Wrill blijkt sinds nr. 151 gereduceerd tot 8 pagina's en is dan nog slechts een samenraapsel van enkele strips uit het Franse Wrill en het Franstalige Sabord. In Wrill start Leila, fille de corsaire in nr. 167 en eindigt het verhaal in nr. 194. Bron: Ciso albums 23 Quote
Recommended Posts