cinco Posted August 1, 2021 Share Posted August 1, 2021 Dat gebeurt sinds die hommages zo vaak dat er een aparte thread mee te vullen valt. Ik ben momenteel Piccolo in Veldgroen (Schwartz/Yann) aan het herlezen, dus ik zal al enkele voorbeelden aanhalen. pagina 7: de frituuruitbater: "Ik hoop dat je de laatste nummers voor me hebt meegebracht. Ik wil weten of die kleine reporter het wrak van dat piratenschip zal vinden!" Op pagina 18 zien we Robbedoes met een fles Loch Lomond. Het is in de strook volgend op onderstaande strook. Quote Link to comment
cinco Posted August 1, 2021 Author Share Posted August 1, 2021 Paniek in Khoudistan (Tome/Janry) De gids van R&K in dit album is Sjangpah. Op pagina 17 vertelt hij over vroegere werkervaringen die hij gehad heeft: "Sjangpah goede gids. Mij vroeger gids van jonge blanke met witte hondje! Mij veel yeti's weten! Maar 500 roepies, duizend bommen en granaten!" Quote Link to comment
cinco Posted August 1, 2021 Author Share Posted August 1, 2021 Verder in Piccolo in Veldgroen - pagina 29: Sakharine die een Eenhoorn aanschaft pagina 32: Müller die robuuste ondervragingstechnieken toepast Quote Link to comment
cinco Posted August 1, 2021 Author Share Posted August 1, 2021 En nog meer uit Piccolo in Veldgroen: pagina 29: Ook deze dialoog op pagina 45: "Spijt me, commandant, maar het komt door Zonnebloem... wat een zot!" "Raymond, krijg ik die Soir straks van je? Ik wil ook graag weten hoe 't met Kuifje verder gaat!" ... "Die Kuifje van jou is moffenpropaganda!" "Da's pech! Ik had graag geweten of Kuifje de schat van Scharlaken Rackham zal vinden!" pagina 22: Bobbie en een blik krab met gulden scharen Quote Link to comment
Recommended Posts