Ga naar inhoud

Green Lantern & The Corps


niemand

Recommended Posts

Blackest Night gelezen. Begint wat traag en in het begin dacht ik ook even “hier ga ik moeite mee hebben om door te geraken”, of misschien ligt dat aan mij omdat ze in de eerste hoofdstukken nogal eens spreken over personages die ik van haar nog pluimen ken, maar daarna ging het met een rotvaart vooruit en heb ik het heel graag gelezen.

Nu de Blackest Night Green Lantern en Green Lantern Corps.

18242_900x1350.jpg

 

Vrijdag namiddag Blackest Night GL verder uitgelezen, nadat ik er donderdag mee stopte wegens niet eenvoudig te volgen.

Graag gelezen, ook al vormt het dan een moeilijke puzzel samen met de hoofdbundel ;).

 

Ook Blackest Night GLC gelezen en die vond ik zéér goed. Waarschijnlijk de beste groene bundel die ik al gelezen heb :). Deze laatste was ook meer een op zichzelf staand verhaal, behalve de laatste twee hoofdstukken dan. Zeer graag gelezen, ja ja. Geslaagde groene namiddag.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Gisteren begonnen in Brightest Day vol. 1, maar dat is duidelijk niks voor mij.

 

1) Ga ik GL en GLC zonder problemen kunnen volgen, zonder Brightest Day te lezen ?

2) Is er na Blackest Night een volgorde, of kan ik eerst met GLC (Bedard) beginnen, en dan alles van GL ?

3) iets anders : Heeft er eigenlijk iemand Tales of the Sinestro Corps gelezen ? Die stond niet op de lijst, op het vorig forum.

 

B)

Link naar reactie

Tales of The Sinestro Corps diept een aantal personages uit de reeks wat beter uit. Als ik het me goed herinner wordt het vertelt door die houdster van het boek van het Sinestro Corps. Het is al meer dan anderhalf jaar geleden dat ik het las dacht ik... Het is niet essentieel dus kan je het makkelijk overslaan. Als je het wilt lezen is het best leuk, maar verwacht niets diepgaand.

Link naar reactie

OK, ik zal nog zien ivm Tales of Sinestro Corps. Veel tekst op het eerste zicht, maar het zag er inderdaad wel leuk uit.

Aangezien ge Brightest Day vols 2 en 3 nog niet gelezen hebt, na al die tijd, weet ik eigenlijk al genoeg. ;)

Ik denk niet dat ik daar anavond mijn tijd nog ga insteken, en gewoon ga verder doen met GLC Brightest Day, van Bedard.

Link naar reactie

Na bevestiging door Donnie Darko en Ghostdog dat ik Brightest Day niet nodig heb om verder te lezen aan Green Lantern en Green Lantern Corps, heb ik gistreren GLC The Revolt of the Alpha-Lanterns en The Weaponer gelezen. De nieuwe schrijver van de reeks is Bedard, en zijn scenario's zijn misschien ietsje minder goed dan die van Tomasi, maar ik heb me toch weer rot geamuseerd met deze boekjes. Yep, ik blijf dit zeer graag lezen.

Voor ik aan de Groene Bundels begon, was ik van plan alleen de Green Lantern boeken te lezen, maar wat ging ik een hoop plezier gemist hebben, zonder The Corps. :)

 

Green-Lantern-Corps_Revolt-of-the-Alpha-Lanterns_TP-682x1024.jpg

Link naar reactie

619%2BdV7BLmL._SS500_.jpg

 

Na de belevenissen in Blackest Night moet Hal Jordan opnieuw de handen in elkaar slaan met leden van de andere corps. De entiteiten van het emotionele spectrum worden opgejaagd en verzameld door een aloud wezen die tot op heden dood was. Het gaat om ex-guardian of the universe - Krona.

 

Gisteren gelezen en ik heb me rot geamuseerd !

Link naar reactie

Green Lantern : Emerald Warriors gelezen.

Ingevolge het pact tussen Guy Gardner, Ganthet en Atrocitus, vertrekt Gardner op onderzoek naar de Uncharted Sectors, op zoek naar de oorzaak van de powerdrain (uh) van hun ringen, terwijl Ganthet zijn onderzoek begint in sector 0. Gardner krijgt het gezelschap van Kilowog, Arisia en Fleece, een Red Lantern. Alleen Fleece is op de hoogte van het echte doel van Gardners missie, de andere twee denken aanvankelijk dat het enkel een verkenningsmissie is.

Samen met Green Lantern : Brightest Day, is dit dus de inleiding tot The War of the Green Lanterns.

Wat lees ik deze space opera toch graag…

 

 

glew01.jpg

Link naar reactie

Ik weet het niet, Ik heb Green Lantern een kans gegeven en heb vanaf Rebirth tot en met Blackest Night gevolgd maar ik moet eerlijk toegeven dat het niet echt mijn ding is. Ik hou wel van sci-fi maar niet van dit soort science fantasy veronderstel ik. Ik kan me echt totaal niet vinden met de verschillende corps en verschillende soorten ringen, doorheen de verschillende trades die ik gelezen had heb ik me ooit nooit echt kunnen meeleven met een personage. Soms snap ik echt niet wat zovelen er zo fantastisch aan vinden

Link naar reactie

De verleiding wordt door Spocks posts nu wel groot om toch verder te gaan na Blackest Night. Damn you, Spock !

 

Na Blackest Night is de kwaliteit een beetje verminderd (vooral bij GLC), maar dat wil nog niet zeggen dat het plots slecht is geworden. Integendeel. :)

Het is dan misschien geen (pff) hoogstaande Stripliteratuur, maar het is wel BIG FUN ! En goed geschreven en getekend.

Link naar reactie

61fwUCpjWhL._SS500_.jpg

 

Die bundel bouwt direct verder op die van Brightest Day. Krona heeft zijn zinnen gezet op het Green Lantern Corps en de Guardians. Hij slaagt in zijn opzet door en lijft nagenoeg het volledige Corps in, en meer dan dat. De enigen die hem nog kunnen stoppen zijn de Aardse lanterns... die hiervoor gebruik moeten maken van andere wapens.

 

Ik heb me zeker vermaakt met beide trades. Als je het universum rond Green Lantern al ietwat kent is dit zeer goed leesvoer, voor niet-ingewijden zal het eerder fronsen zijn.

 

Deze bundel bouwt direct verder op BEIDE Brightest Day trades van GL ;)

en ik heb me hier ook weer ten zeerste mee geamuseerd.

Zeer goed.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De laatste dagen heb ik

Green Lantern vol. 1 : Sinestro (zeer goed),

Green Lantern Corps vol. 1 : Fearsome (kan er mee door),

Green Lantern – New Gardians vol. 1 : The Ring Bearer (best ok, maar …),

Red Lanterns vol. 1 : Blood and Rage (goed)

gelezen, allemaal New 52 dus.

 

Ik blijf het graag lezen, maar er is toch een reeks teveel precies. Ofwel moet het nog in een hogere versnelling schieten allemaal, want het is toch allemaal niet van het pre New 52 niveau, voorlopig, behalve misschien de Green Lantern reeks.

Maar als green-geheel hou ik er nog steeds heel veel van :). Ik amuseer er me nog steeds heel erg mee. Maar ik zal er niet rouwig om zijn, mocht er een reeks verdwijnen (en niet worden vervangen door een andere ;) ).

Link naar reactie

De andere titels halen het niveau inderdaad naar beneden, maar de hoofdreeks vind ik nog steeds even goed als vroeger. En als geheel is het nog steeds goed. Maar na Blackest Night kunt ge inderdaad, indien ge dat wilt, alleen de Green Lantern bundels lezen, en zult ge voor de rest niet veel missen van het verhaal (daar waar ge voor BN, GL en GLC moest afwisselen).

Link naar reactie

Kdenk dat ze in Green Lantern & The New Guardians een foutje hebben gemaakt.

Ze laten daar Kyle zien als Rookie in het Green Lantern Corps en hij moet op training naar Kilowog

Iets wat vrij raar is aangezien Kyle even de enige GL was die er bestond.

Das het klote aan de new DCU, je weet niet exact wat ze retconnen en wat nie . . .

maar voor mij komt het als foutief over

Link naar reactie

Geen fout gezien, ikke. In het begin van The New Gardians, is er een flashback, dat wel, maar daarna doen ze gewoon verder waar pre-New52 is opgehouden. Van retcon is bij GL alleszins geen sprake. B)

 

Het is die Flashback waarover ik het heb. Die klopt niet.

Kyle is nooit geen Rookie geweest, hij was de enige ringslinger nadat Hal Jordan het corps vernietigd had en heeft zo ervaring opgedaan.

Dus Ganthet die tegen Kyle zegt dat hij als Rookie naar Kilowog moet gaan voor training is ofwel fout ofwel een retcon.

 

GLNew Guardians #1

IMG_0205_zps73cb369d.pngIMG_0206-1_zpsce99d5d6.pngIMG_0208_zpseb32db92.pngIMG_0209_zpsc663f9ca.pngIMG_0210_zpsffe84425.png

 

Naar GL New Guardians 15

IMG_0211_zpsfefed8c7.png

Link naar reactie

Maw : ik heb daar geen problemen mee, met retcon, of een foutje.

 

Misschien droomt ie wel ? of is het een alternatieve realiteit ? ...

 

 

Ik heb meer problemen met het feit dat New Gardians (van Bedard) voorlopig niet van het niveau is dat ik gewoon ben geworden van de Green boeken.

 

 

ps : iemand die nooit een officiele training kreeg van Kilowog, is misschien wel een rookie, tot ie die training krijgt.

Link naar reactie

Maw : ik heb daar geen problemen mee, met retcon, of een foutje.

 

Misschien droomt ie wel ? of is het een alternatieve realiteit ? ...

 

 

Ik heb meer problemen met het feit dat New Gardians (van Bedard) voorlopig niet van het niveau is dat ik gewoon ben geworden van de Green boeken.

 

 

ps : iemand die nooit een officiele training kreeg van Kilowog, is misschien wel een rookie, tot ie die training krijgt.

 

Yeah, het is een opbouw naar iets leuks (hopelijks) maar de opbouw duurt veel te lang. De schrijver heeft te veel Dragon Ball Z gekeken volgens mij.

Een Omni-Lantern die alle spectrums beheerst is leuk als concept en idee, maar het duurt nu al 5 issues dat hij aan het leren is. En dat begint wel wat te wegen

Ook dat hij er zo "makkelijk" mee om kan.

 

Een verklaring voor een Flashback naar zijn goede vriend Ganthet die foutief is zonder een duidelijke verklaring waarom ze fout is, is gewoon een fout.

Het is een grote fout, omdat ze in de flashback laten uitschijnen dat hij echt een rookie is, er plots veel lanterns voorbij vliegen.

Terwijl de vernietiging van OA en The Corps de reden was dat Kyle Lantern werd. Die reden is nu volledig weggeveegd door die ene flashback, want er zijn al 3 Aardse Lanterns, waarom nog een 4de

als ze normaal gezien slechts 2 van elke Sector nemen. Nuja mss is mijn Lantern-fanboyisme dat daar meer problemen mee heeft.

 

Zie het als Bruce Wayne die zijn Batman kostuum plots aan zijn moeder en vader laat zien in een flashback . . . It does not compute. De bestaansreden en de flashback komen niet overeen.

Link naar reactie

Sector 2814 heeft maar twee GL's. De andere twee aardse GL's zijn Honor Guard, of zoiets. Hun thuisbasis is OA, en ze mogen in elke sector optreden. :)

Ik lig niet wakker van foutjes (maar ik zie hier nog geen fout, ik ben nog zo ver niet, ik ga er nog steeds van uit dat er een N52 verklaring is :P ), net zo min als ik wakker lig van de N52 retcon, of het feit dat het DCnU nu nog maar 5 jaar oud zou zijn, terwijl er zoveel Batverhalen nog steeds continuiteit zijn. Of GL verhalen. I couldn't care less, zolang ik het maar graag lees. B)

 

Dat verhaal van Bats die zijn kostuum toont heb ik ook niet gelezen... Dus ik weet niet waar het over gaat. :P

Link naar reactie

Sector 2814 heeft maar twee GL's. De andere twee aardse GL's zijn Honor Guard, of zoiets. Hun thuisbasis is OA, en ze mogen in elke sector optreden. :)

Ik lig niet wakker van foutjes (maar ik zie hier nog geen fout, ik ben nog zo ver niet, ik ga er nog steeds van uit dat er een N52 verklaring is :P ), net zo min als ik wakker lig van de N52 retcon, of het feit dat het DCnU nu nog maar 5 jaar oud zou zijn, terwijl er zoveel Batverhalen nog steeds continuiteit zijn. Of GL verhalen. I couldn't care less, zolang ik het maar graag lees. B)

 

Dat verhaal van Bats die zijn kostuum toont heb ik ook niet gelezen... Dus ik weet niet waar het over gaat. :P

 

dat verhaal bestaat niet, dat was al illustratie hoe fout ze het hebben gedaan.

Ja het zijn Honour Guards maar ze zijn oorspronkelijk begonnen als Lanterns van de sector en gewezen diensten heeft hen de titel honour guard opgeleverd.

Nuja, als je al zoals ik bijna alles van GL hebt gelezen dan stoor je je daar wel aan.

Want als de Corps nooit vernietigd is geweest, dan is Hal Jordan nooit Parallax geweest, is GL Rebirth ook in de vuilbak, is Blackest Night ook iets dat niet meer klopt.

Zoals ik zei, het zou dezelfde fout zijn als Bruce die zijn kostuum laat zien aan zijn ouders. Een kostuum dat hij maakt omdat hij batman geworden is door de dood van ouders. . . ;-)

Link naar reactie

:P Sommige mensen stellen zich hier blijkbaar véél te veel vragen bij, of hebben veel te veel problemen met zo'n dingen. Het zijn comics, geen wereldproblemen.

En je weet het op voorhand, met zo'n ongoings, dat daar tegenstrijdigheden gaan in zitten. Sommige personages zijn al meer dan 70 jaar oud. Dan kan dat allemaal niet meer kloppen. Ik stel me daar geen vragen bij, en probeer fun te beleven aan die boekjes. Soms lukt dat zonder probleem, zoals bij N52 Green Lantern, en ook bij GLC, en soms lukt dat wat minder, zoals bij N52 New Gardians, maar dat ligt volledig aan het scenario dat een beetje gekunsteld in elkaar steekt, vind ik.

 

Het zijn maar comics ! :e011:

 

;) Fanboys... :rolleyes:

 

DCnU bestaat 5 jaar, naar wat men zegt. Dus Rebirth en heel den hoop is perfect mogelijk. Rebirth, dat zou zo'n twee jaar geleden moeten geweest zijn. Dus Kyle zal ongeveer een jaartje (of misschien maar enkele weken ? ) de torchbearer zijn geweest. ZONDER opleiding. :D Dus is hij nog steeds een rookie, die daarna aan zijn opleiding moet beginnen. :P Ja, ik ben ook soms Fanboy. Maar dan zonder de problemen. B)

 

 

:hartje:

Link naar reactie

:111::114::113:

Je weet dat ik die uitspraak niet kan verdragen. Waarom hoor je niemand zeggen 'Het is maar klassieke muziek', 'Het is maar schilderkunst' ...

Hoe denigrerend fanboys en soms zelfs auteurs/tekenaars doen over hun favoriete kunstvorm... :angry:

Het zijn maar comics... :castle:

 

;)

 

Speciaal voor jou er in gezet. :)

 

En zo wordt er eindelijk weer wat gepost op dit subforum. Het lijkt wel of alleen de Chocolate Bar is nog interessant... <_<

 

Maar uw veralgemeningen (kak) kan ik ook niet verdragen, hoor.

Link naar reactie

War of the Green Lanterns: Aftermath is niet zo denderend...

Het begint nochtans niet slecht, met de twee comics waar de bundel is naar vernoemd, geschreven door Bedard, maar daarna zitten nog vijf one shots van zowel Bedards GLC (slecht) als Tomasi's Emmerald Warriors (kan er net mee door), die niet zo goed zijn. Het was wachten op New 52, zeker ?

Alleen het laatste nummer van GLC, geschreven door Scott Kolins is nog van niveau. Deze Kolins heeft blijkbaar al één en ander gedaan in comics, maar het is de eerste keer dat ik iets van hem lees (dacht ik).

 

Als laatste pre New 52 bundel is dit toch maar pover.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Idem.

 

Voor mij begon het tijdens Blackest Night wel zwakker te worden en leek het daarna nooit meer goed te komen. Waarschijnlijk beseft hij zelf ook dat hij wat uitgeschreven was op die groene lantaarns.

 

Rebirth en Sinestro Corps War zijn subliem, toch wel zijn hoogtepunt.

Link naar reactie

Blackest Night vond ik nog steeds zeer goed.

Daarna is het misschien wel minder, maar het blijft leuk (en goed).

Bij N52 is Johns GL titel de beste van den hoop. Ik vraag me af wie dat gaat verder zetten...

 

Ik had waarschijnlijk nooit GL gelezen zonder Donnie en Ghostdog. :)

Dat Johns zo goed is, heb ik dankzij GL ontdekt (en Superman).

Link naar reactie

COMPLETE GREEN LANTERN CREATIVE CHANGE

 

It was announced on Monday that Geoff Johns was leaving Green Lantern after nine years. But the GL titles aren't stopping there.

Turns out, the books -- one of the most popular and acclaimed sects of DC's publishing line -- are facing a total creative team overhaul. Along with Johns leaving Green Lantern, the May solicitations revealed that Peter Tomasi and Fernando Pasarin are wrapping up their stint on Green Lantern Corps (Tomasi's GLC run, like Johns on GL, pre-dates The New 52), Tony Bedard is leaving Green Lantern: New Guardians, and Peter Milligan is stepping away from Red Lanterns.

That leaves some huge question marks for the future of Green Lantern come this summer, but we'll likely start getting some answers in the next few weeks. Until then, speculate freely.

 

http://www.newsarama.com/comics/10-things-from-dc-may-solicitations-1.html

 

Tijd om over te schakelen op SC's ? ;)

Red Lantern interesseert me het minst, ik denk er zelfs aan om die reeks nu al stop te zetten, na slechts één volume.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...