Ga naar inhoud

Vampirella


grim

Recommended Posts

@Boom: Ik ben niet helemaal mee met wat je bedoelt. Deze trade hierboven is nog maar net uit hoor. De enige extras die er in staan zijn een cover gallery en het scenario van de eerste comic.

 

Ik wist niet dat het ook in het Duits verschenen is.

er zitten 6 extra pages bij. Een epilogue.

 

gaat om een bericht dat verplaatst is naar de veiling berichten

yup

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

"The horror icon Vampirella returns to her roots, courtesy of Bram Stoker Award-winning author Nancy A. Collins." Dat is ook zo, er staat in het eerste hoofdstuk letterlijk te lezen: "No matter how hard she tries, it seems as if she will never escape her past. So she might as well embrace it." Mij zal je daar niet horen over klagen. Ze moeten van V niet maken wat ze niet is, of zoiets... Oude tradities in ere herstellen, back to the Ways of Olde...

 

Er staan hier zes hoofdstukken in, FEAST OF SHADOWS, HAMMERFALL, KRASUE, LAMIA, KAUZSTADT en TOTAL ECLIPSE OF THE HEART. De prestige format PRELUDE TO SHADOWS is ook van de partij. Vreemd genoeg staat die op het eind...

 

Nancy A. Collins en Patrick Berkenkotter doen het goed tesamen, Vampirella boekskes maken. Van mij mogen ze dit nog lang doen, maar dat zal wel weer niet gebeuren vrees ik. Soit, er komt zeker nog een deel, GOD SAVE THE QUEEN zal de titel ervan zijn. Indien dit niet zo zou zijn is het omdat ze er achter mijn rug om een andere titel aan gaven. Daarna zien we wel weer...

 

Persoonlijk vind ik dit knap gedaan, de Warren dagen in een hedendaagse versie ervan. Of ook wel een hedendaagse Warren versie... Warren op een hedendaagse manier... Etc...

 

Een goede V trade dit!

post-503-0-22080500-1442626095_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

VAMPIRELLA ARCHIVES VOLUME TWELVE gelezen.

 

De V verhalen erin zijn:

-SLAVES OF THE ALIEN AMAZON

-VAMPIRELLA AND THE ALIEN AMAZON

-SCOURGE OF THE DRAGON QUEEN

-THE LOST SOUL OF ADAM VAN HELSING

-PHANTASMAGORIA OF TERROR

-FLAME SPIRIT

-REVENGE OF THE RENEGADE WIZZARD

-NIGHT OF THE HELL DREAM!

 

Er staan ook nog andere in...

 

THE NIGHT WILLA JANE GORNLEY WENT HOME door Val Mayerik, Jeff Easly en Archie Goodwin vind ik het beste van gans de bundel. Zeer triest, maar ook zeer mooi.

 

THE CONSCIENCE OF THE KING door Auraleon en Budd Lewis is een mooi fantasy verhaal.

post-503-0-30805500-1442949535_thumb.jpeg

post-503-0-85603700-1442949565_thumb.jpeg

post-503-0-21865600-1442949588_thumb.jpeg

post-503-0-58286600-1442949608_thumb.jpeg

post-503-0-52248700-1442949757_thumb.jpeg

post-503-0-95075100-1442949780_thumb.jpeg

post-503-0-21727500-1442949798_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 months later...

VAMPIRELLA #nineteensixtynine.

 

Vijf verhaaltjes:

- '69 (Nancy A. Collins/Fritz Casas)

- MERCY'S LULLABY (Eric Trautmann/Brett Weldele)

- MAGIC (Phil Hester/Jethro Morales)

- THE BEELZEBUMS (Mark Rahner/Colton Worley)

- WEREWOLVES OF DIXIE (David F. Walker/Aneke)

 

Mercy's Lullaby begrijp ik niet en dat is jammer, anders was het hier mijn favoriet geweest. Nu gaat die eer naar Werewolves of Dixie. Het zijn allemaal verhaaltjes in de Warren sfeer en dat vind ik een mooie zaak.

 

Hieronder de eerste pagina van Werewolves of Dixie in zw/w.

post-503-0-86352200-1451942668_thumb.jpeg

post-503-0-93328900-1451942687_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Vampirella krijgt een nieuwe serie en een nieuw kostuum... Kate Leth schrijft en Eman Casallos tekent.

 

Het nieuw kostuum werd bedacht door Nicola Scott... Alleen voortgaand op het design ervan is mijn eerste reactie een beetje van: RUN FOR THE HILLS!!!...

 

Gelukkig staan er een paar pagina's interior art in de Previews van januari, anders had ik dit aan mij voorbij laten gaan.

post-503-0-93306400-1451944055_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

VAMPIRELLA VOLUME TWO: GOD SAVE THE QUEEN door Nancy A. Collins en Patrick Berkenkotter.

 

Mooie liedjes duren niet lang. Zo is het ook met deze reeks, na dertien comics of twee trades is het reeds afgelopen. Voor mij mocht het, op deze manier, ad infinitum doorgegaan zijn. Maar ik heb daar niks over te piepen, eh.

 

Naast een degelijke Vampirella, worden hier ook personages uit andere mythologieen (Dr. Faust, Medea, Cain) naadloos in verwerkt. Dit in de sfeer van de Warren magazines en toch hedendaags. Ik denk dat deze Vampi veruit mijn favoriet is, uit alles wat sinds de Harris dagen verscheen. Waar grotere namen het meestal (naar mijn gevoel) veel te ver gingen zoeken, houdt Collins het zeer eenvoudig. Dat is de sterkte van deze Vampi. Perfect toegankelijk voor oude zowel als nieuwe lezers. I like this very much.

 

Moest je eens iets van Vampirella willen lezen dan raad ik je deze aan:

 

-VOL ONE: OUR LADY OF SHADOWS

-FEARY TALES (als tie-in en tussenstuk)

-VOL. TWO: GOD SAVE THE QUEEN

 

Deze zijn allemaal door Nancy A. Collins geschreven en pretty much self-contained. Dan heb je ook meteen alle schone covers door Jenny Frison.

 

Voila, dit was het dan...

post-503-0-86645600-1451954509_thumb.jpeg

post-503-0-44658600-1451954536_thumb.jpeg

post-503-0-33514000-1451955439_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

VAMPIRELLA #nineteensixtynine.

 

Vijf verhaaltjes:

- '69 (Nancy A. Collins/Fritz Casas)

- MERCY'S LULLABY (Eric Trautmann/Brett Weldele)

- MAGIC (Phil Hester/Jethro Morales)

- THE BEELZEBUMS (Mark Rahner/Colton Worley)

- WEREWOLVES OF DIXIE (David F. Walker/Aneke)

 

Mercy's Lullaby begrijp ik niet en dat is jammer, anders was het hier mijn favoriet geweest. Nu gaat die eer naar Werewolves of Dixie. Het zijn allemaal verhaaltjes in de Warren sfeer en dat vind ik een mooie zaak.

 

Hieronder de eerste pagina van Werewolves of Dixie in zw/w.

jammer van de SLECHTSTE COVER ooit :(

 

VAMPIRELLA VOLUME TWO: GOD SAVE THE QUEEN door Nancy A. Collins en Patrick Berkenkotter.

 

Mooie liedjes duren niet lang. Zo is het ook met deze reeks, na dertien comics of twee trades is het reeds afgelopen. Voor mij mocht het, op deze manier, ad infinitum doorgegaan zijn. Maar ik heb daar niks over te piepen, eh.

 

Naast een degelijke Vampirella, worden hier ook personages uit andere mythologieen (Dr. Faust, Medea, Cain) naadloos in verwerkt. Dit in de sfeer van de Warren magazines en toch hedendaags. Ik denk dat deze Vampi veruit mijn favoriet is, uit alles wat sinds de Harris dagen verscheen. Waar grotere namen het meestal (naar mijn gevoel) veel te ver gingen zoeken, houdt Collins het zeer eenvoudig. Dat is de sterkte van deze Vampi. Perfect toegankelijk voor oude zowel als nieuwe lezers. I like this very much.

 

Moest je eens iets van Vampirella willen lezen dan raad ik je deze aan:

 

-VOL ONE: OUR LADY OF SHADOWS

-FEARY TALES (als tie-in en tussenstuk)

-VOL. TWO: GOD SAVE THE QUEEN

 

Deze zijn allemaal door Nancy A. Collins geschreven en pretty much self-contained. Dan heb je ook meteen alle schone covers door Jenny Frison.

 

Voila, dit was het dan...

Ik heb die losse issues besteld en laatst wilde ik ze gaan lezen en ik miste er een stel :(

 

Crapster :(

 

Ik moet toch eens mijn stapel comics doorspitten want ze zijn WEL thuis aangekomen!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Vampi Vol. drie #een. Ze heeft een nieuw kostuum ontworpen door Nicola Scott. Bon, dat had ik hierboven blijkbaar al geplaatst...

 

Dit eerste deel valt goed mee. Een leuk begin. Vlot geschreven. Hopelijk weten ze het zo te houden. Vampirella in Hollywood.

 

Onderstaande cover is door Tula Lotay.

post-503-0-10353700-1457308431_thumb.jpeg

post-503-0-03836600-1457308446_thumb.jpeg

post-503-0-34405600-1457308458_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Vampi Vol. drie #een. Ze heeft een nieuw kostuum ontworpen door Nicola Scott. Bon, dat had ik hierboven blijkbaar al geplaatst...

 

 

Veel heisa om dat nieuwe kostuum maar ze heeft meer haar originele kostuum aan of nix :)

 

Leuk begin van een nieuwe serie. Vlot geschreven, leuke twists, Geen idee waar de weerwolf of de chauffeur vandaan komen (want ik moet het vorige volume alsook Feary Tales nog lezen) maar leest zich interessant weg!

 

Kleuren zijn goed, actie-scenes ook. Overal vind ik het artwork wat onder de maat en zou ik zelf betere artiesten voor hetzelfde geld kunnen regelen, maar dan moet Barrucci me eindelijk maar eens terugmailen :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Driver en weerwolf komen van bij Collins. De vorige run dus idd.

 

 

vermoedde ik al. Ik wilde die pas lezen als ik die compleet had en mijn pre-orders liggen nog steeds (ja.... heeeel erg veel comics lig ik achter) bij Comicasa :)

 

Mooie review.

 

thanks :)

 

 

HELLCHILD van Zenescope is next!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

VAMPIRELLA ARCHIVES VOLUME THIRTEEN.

 

V haar verhalen worden hier grotendeels getekend door Rudy Nebres. Rich Margopoulos neemt hoofdzakelijk het schrijven op zich. Het levert leuke zaken op.

 

Vanaf #negentig krijgt Pantha ook haar vaste stek. Jose Ortiz doet het meeste tekenwerk Margopoulos schrijft.

 

Een nieuw personage is Cassandra St. Knight. Auraleon tekent en (drie maal is scheepsrecht) Margopoulos schrijft. Cassandra is een medium met psychische krachten die meer dan doorsnee zijn. Ze heeft een assistente die Tarot heet en leert haar de vaardigheden van het astrale reizen en derglijke. Haar verhalen moeten niet onderdoen voor die van de eerder genoemde twee dames. Een mooi nieuw gegeven in dit magazine. Het was een mooi...

 

Ik heb de indruk dat met Margopoulos als schrijver de verhalen een consequenter verloop kennen. De man deed het niet slecht.

 

Ik wil nog even THAT FUTURE LONG AGO vermelden. Een verhaal door Bruce Jones en Auraleon. Poetische SF zal ik het maar noemen. Het staat/stond in V-magazine #tweeennegentig. Zeer schoon.

 

Om de een of andere reden blijft de cover van #zesennegentig door mijn geest spoken. Gemaakt door Enrich.

post-503-0-27799200-1461185559_thumb.jpeg

post-503-0-52641400-1461185576_thumb.jpeg

post-503-0-42363000-1461185595_thumb.jpeg

post-503-0-43871000-1461185618_thumb.jpeg

post-503-0-77312700-1461185651_thumb.jpeg

post-503-0-11540800-1461185667_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 months later...

VAMPIRELLA ARCHIVES VOLUME THIRTEEN.

 

V haar verhalen worden hier grotendeels getekend door Rudy Nebres. Rich Margopoulos neemt hoofdzakelijk het schrijven op zich. Het levert leuke zaken op.

 

Vanaf #negentig krijgt Pantha ook haar vaste stek. Jose Ortiz doet het meeste tekenwerk Margopoulos schrijft.

 

Een nieuw personage is Cassandra St. Knight. Auraleon tekent en (drie maal is scheepsrecht) Margopoulos schrijft. Cassandra is een medium met psychische krachten die meer dan doorsnee zijn. Ze heeft een assistente die Tarot heet en leert haar de vaardigheden van het astrale reizen en derglijke. Haar verhalen moeten niet onderdoen voor die van de eerder genoemde twee dames. Een mooi nieuw gegeven in dit magazine. Het was een mooi...

 

Ik heb de indruk dat met Margopoulos als schrijver de verhalen een consequenter verloop kennen. De man deed het niet slecht.

 

Ik wil nog even THAT FUTURE LONG AGO vermelden. Een verhaal door Bruce Jones en Auraleon. Poetische SF zal ik het maar noemen. Het staat/stond in V-magazine #tweeennegentig. Zeer schoon.

 

Om de een of andere reden blijft de cover van #zesennegentig door mijn geest spoken. Gemaakt door Enrich.

Telkens als ik die tekeningen zie wil ik dat kopen, maar het is zo duur en ik vraag me altijd af of ik dat leesbaar ga vinden...

Link naar reactie
  • 1 month later...

Nou... ik had wat zaken opgespaard om alles achter elkaar te lezen!!

 

post-130-0-20190900-1470246229_thumb.jpg

 

De eerste serie (net voordat Feary Tales begon) was erg gaaf en ook na Feary Tales vond ik niet alleen het verhaal lekker groots, veelomvattend en intens, maar het artwork was zooooo goed, zeg!

 

Het verhaal met Vampirella's zus... it just made sense somehow. Ik kijk uit naar een eventueel vervolg hierop maar de uitleg an sich werkte heel goed vond ik!

 

De allernieuwste serie (die met dat nieuwe kostuum) is meer Monster Hunting en ik moet toch zeggen dat het me niet afleidt dat ze een ander kostuum heeft. Haar karakter blijft overeind als coole badass babe!

 

Wat ik leuk vind is ook hoe met redelijke eenvoud het verleden en het heden en alle voorgaande incarnaties aan elkaar worden geknoopt. Interessant retcon waar ik niet zoveel moeite mee heb.

 

Tuurlijk wil ik nog wel wat meer Rella zien in haar normale kostuum, maar dat komt vast wel!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

met of zonder tattoo?

Ik vraag me af waarom de tatoeage tegenwoordig wordt weggelaten!

 

Ik kreeg net dit pakket binnen

post-130-0-54094300-1478257849_thumb.jpg

en daarin vond ik deze bijvoorbeeld

post-130-0-06749700-1478257875_thumb.jpg

 

 

En an sich vind ik Vampirelll wel extra aantrekkelijk met haar armbanden, oorbellen, iconisch pakje, groene (dus geeeeen blauwe) ogen, haar typische haren (facts sheet voor iedere artiest denk ik dan!!) maar zeker ook haar tattoo!!

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...