Ga naar inhoud

Lady Death


nobody

Recommended Posts

Ik heb nu ook alles van Lady Death. Eergisteren The Reckoning gelezen. Kijk, je kan dat bezwaarlijk meesterlijke comics noemen, maar het werkt wel en het is veel meer dan nostalgie...

 

Dat miste ik bij die crossgen en Boundless reeksen, dat had een licht andere invalshoek en maakte het dan ook minder interessant voor mij...

Crossgen had wel betere teenaars dan boundless.

 

CBEA3356.jpg

 

Heb je de losse comics ergens gekocht of zijn het die digitale ?

Link naar reactie

En hola, maar die Boundless Ongoing is wel prachtig getekend ! Die Origins zijn inderdaad heel wat minder, maar de Ongoing : prachtig.

 

zie maar

 

 

Ik kan niet meer volgen.

Blijkbaar is Coffin Comics een webshop, en bestaat Boundless ook nog steeds : http://www.boundlesscomics.com/

 

Ik hoop echt dat ze Origins 3 (afsluiter van dat verhaal) en Ongoing verder bundelen. Die Ongoing vond ik zeer de moeite, met de rebellie en alle intriges. Pulido kreeg ook hulp van Wolfer om het verhaal te schrijven. Misschien schreef Wolfer wel alleen...

De tekeningen van die Ongoing vond ik zeer goed. :)

 

Maar aangezien ze Kickstarter nodig hebben om een nieuwe reeks van de grond te krijgen, zal ik maar niet teveel hopen op nieuwe bundels, zeker ? Nu ja, ik heb 7 bundels (of 42 comics) en daar ben ik ook al content mee. Al mag het nog ietske meer zijn. ;)

 

LadyDeath9.jpg

 

GabrielAndradeJr_Lady+Death%25239_Page+1

Link naar reactie

Dus zowel Boundless als Coffin gaan Lady Death uitbrengen ? Ik kan niet meer volgen. 

Bij Coffin wisten ze me dit te vertellen : 

 

A third Origins TP is unlikely. We will be releasing future Lady Death tales through the Coffin Comics label starting in 2015. TPs are always a possibility. We’ll be sure to keep everyone informed through the Lady Death Universe and Coffin Comics blogs as more news becomes available.
Link naar reactie

Er zijn toch genoeg cross overs te vinden.

 

1171085.jpg

 

 

 

 

 

 

Maar die op de vorige blz was een commission, ff verder zoeken ;)

 en gewoon in de continuiteit van de verhaallijn van Vampirella opgenomen. Hoe cool was dat?! En getekend door fantasy-artiest Dorian Cleavanger. Wow wat was die periode gaaf!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

THE BLACKLANDS. SHE CAME HERE CLOSE TO TWO YEARS AGO, AN INNOCENT GIRL NAMED HOPE. LOST AND ABANDONED, SHE ADAPTED. OVERCAME. SHE TRANSFORMED INTO A GODDESS, FEARED BY MANY, RESPECTED BY ALL. SHE BECAME LADY DEATH.

 

Het vijfdelige ABANDON ALL HOPE liep van april tweeduizendenvijf tot april tweeduizendenzes. Een jaar... Il faut le faire... Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar volgens mij had het te maken met het feit dat Ron Adrian er na vier delen de brui aan gaf. Men moest een vervanger zoeken in de persoon van Gabriel Guzman om het tekenwerk over te nemen. Dat nam waarschijnlijk wat tijd in beslag.

 

Tot zo ver het gezaag. ;)

 

Dit is het begin van een nieuwe origin story voor Lady Death. Hoe ze in de Blacklands terecht kwam, wordt aan de hand van flashbacks uit de doeken gedaan. Haar nieuwe gezellen zijn Wargoth of the Red Clans en Satasha Raventhorne. Er zijn ook weer Nameless Wolves van de partij, maar het zijn niet dezelfde als uit de Chaos! tijd. Deze bonte bende trekt ten strijde tegen de evil Sagos en zijn horden. Hoe alles verder in elkaar zit kom je te weten als je dit leest. :)

 

Ron Adrian zijn tekenwerk is degelijk te noemen, dat van Gabriel Guzman is iets minder, vind ik. De inkleurder van het laatste deel was iets te geestdriftig, plots schijnt de zon in de BLACKlands...

 

Na al die jaren heb ik deze boekjes van onder het stof gehaald en er terug het nodige plezier aan beleefd. Ik zal wellicht nooit meer volledig kunnen ontkomen aan de klauwen van deze Koningin der Doden. Not in this lifetime, anyway. :)

 

Hieronder iets van Ron Adrian in zw/w.

post-503-0-84701000-1419284884_thumb.jpeg

post-503-0-14561500-1419284909_thumb.jpeg

post-503-0-40240300-1419284932_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

THERE WAS A LADY SKIN OF WHITE,

OBSESSED WITH POWER AND THOUGHTS OF TWILIGHT.

 

Dit is inderdaad het tweede verhaaltje uit die trade: THE WICKED.

 

Een kort dingetje getekend door Richard Ortiz. Van mij mag hij alle Lady Death verhalen tekenen.

 

LD is hier onder een spell van een zekere Pariah. Ze wordt uit haar eigen tijd losgerukt en van hot naar haar door de tijd geslingerd. Overal waar ze terecht komt, wordt ze belaagd door monsters en andere soorten gespuis. Totdat Pariah aan de lijve ondervindt dat er niet gesold wordt met de Queen of the Dead. :)

 

Op het eind staat dat Pariah zal terugkeren. Tot op heden is dat nog niet gebeurd. Deze boekjes zijn uit tweeduizendenvijf... :(

 

Voor mij is dit een LD gem, al is het dan vooral door het tekenwerk.

 

Soundtrack:

-Exodus: Pleasures Of The Flesh

post-503-0-60836200-1419291765_thumb.jpeg

post-503-0-45838200-1419291782_thumb.jpeg

post-503-0-10731300-1419291799_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

BLACKLANDS (vijf hoofdstukken) en SACRILEGE (drie hoofdstukken) zijn de zaken uit de tweede Origins trade.

 

Blacklands vertelt de verdere strijd tegen Sagos, de belegering en val van de stad Aberffraw. Het ziet er niet goed uit voor LD en haar metgezellen. Da's een beetje kort door de bocht, er gebeurt van alles, maar ik hou niet van spoilers. Gabriel Guzman is hier nog steeds de tekenaar van dienst en dat valt mee.

 

Sacrilege is ook zo'n verhaaltje tussendoor, net als The Wicked. Voor mij is dit weer zo'n LD gem, dit keer deels door het tekenwerk van Daniel HDR. Sacrilege en Nocturne zijn twee zusjes (zie zw/w afbeelding hieronder) die wat op de dool zijn, LD stuurt dat bij. Onnozel gezegd, maar ik vind dit best een knap vertelseltje.

 

Soundtrack:

-Mercyful Fate: Into The Unknown

-Dio: Live In London

post-503-0-72660300-1419365773_thumb.jpeg

post-503-0-15559500-1419365864_thumb.jpg

post-503-0-07556700-1419365884_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...