Ga naar inhoud

Vertigo


Gast Bilal

Recommended Posts

Ik ben comics beginnen lezen door Vertigo. Het is nog steeds mijn lievelingsuitgeverij, ook al volg ik er nu bijna geen reeksen meer. Dat DCU personages terug zouden gaan naar DCU, dat zag ik al van ver aankomen, en heb daar ook geen enkel probleem mee.

Hopelijk komen er weer enkele nieuwe creator owned reeksen die ik kan volgen. Dat hoop ik bij Icon eigenlijk ook. Daar is de boel nog doodser... :(

Link naar reactie

Image heeft een behoorlijke slag geslagen in 2012. Het is eigenlijk de nieuwe Vertigo geworden. Iedereen die een creator owned reeks wil maken, gaat naar Image. Maar het doet toch wel pijn dat Vertigo geen Vertigo meer is. Ik vond het echt de HBO van de comics. Het bewijs dat comics veel meer zijn dan alleen maar superhelden die op elkaar in beuken.

Link naar reactie

Vertigo is dat nog steeds. Ze brengen alleen minder uit dan vroeger.

 

Klopt. Helaas steeds minder. Ik weet zeker dat 10 jaar geleden series als Saga, Happy! en Fatale op Vertigo zouden verschijnen.

Link naar reactie

Fatale had eigenlijk bij Icon moeten zitten. Happy! zal ik 's moeten googlen... ;)

 

Edit : Happy! TPB. Ik zal dat moeten onthouden tot de previews die aanbieden... :rolleyes:

 

Dat klopt ook weer ja..Brubaker en Phillips zitten normaal op Icon (Criminal, Incognito). Het is daar al tijden stil helaas...

Happy! is van Grant Morrison en Darick Robertson.

Link naar reactie

Dat klopt ook weer ja..Brubaker en Phillips zitten normaal op Icon (Criminal, Incognito). Het is daar al tijden stil helaas...

Happy! is van Grant Morrison en Darick Robertson.

 

Ja, had 'm al gegoogled. Vandaar mijn Edit.

Er zijn zo veel Image TP's die ik niet bestel uit de previews omdat ik niet weet wat het is, gewoon om dat ik zo weinig reclame zie voor Image.

Maar dat is voor een andere thread.

Ik zal er direct één maken, zie.

Link naar reactie

Revolver (Vertigo – Matt Kindt)

 

Zeer goeie spionage/scifi OGN, over een man die een saai beroep heeft, en zichzelf door het leven sleurt, maar als hij gaat slapen, ontwaakt in een door ziekte en oorlog verwoeste wereld, waar hij moet vechten om te overleven, en waar hij zich pas echt voelt leven. En de volgende ochtend wordt hij dan weer wakker in de gewone wereld (maar welke is op den duur de gewone wereld ? ).Hij zal moeten kiezen tussen één van deze werelden…

De overgang tussen de twee werelden gebeurt telkens om 11:11.

De tekeningen van Matt Kindt vind ik eigenlijk best goed, maar ik moest ze gewoon worden, dat moet ik toegeven.

3 Story en MIND MGMT vol 1 zijn besteld.

 

Revolver-1-620x1004.jpg

 

 

 

Scalped vol. 10 : Trail’s End

Laatste deel van de reeks. De reeks eindigt op de enig mogelijke manier, zoals het een (moderne) western betaamt : met een shootout.

Zeer goed.

 

Zo’n einde van een Vertigo reeks, geeft altijd een dubbel gevoel :

 

1) Blij dat ze ze hebben mogen afronden, dat ze de reeks niet nodeloos lang getrokken hebben, en dat ze op een goeie manier is afgerond, alhoewel ik kan begrijpen dat anderen daar een heel andere mening over zullen hebben. Het is soms nogal verwarrend, maar volgens mij kon deze reeks niet op een andere manier eindigen. En zoals bij veel Vertigo reeksen, was het grootste deel van het verhaal al ten einde in het voorlaatste deel, en is het laatste deel het emotionele einde (als je dat hier zo kan noemen), het einde van de verhaallijnen van de verschillende personages.

2) Jammer dat er weer een goeie Vertigo reeks gedaan is. En tegelijkertijd verwonderd dat er weer vijf jaar voorbij is.

 

Cover van nr. 58 :

2349008-scalped_58_large.jpg

Link naar reactie

:) ja, er wordt wat gepost. het nieuwe forum ook : er is waarschijnlijk in maanden zoveel niet gepost op de Reep.

 

 

Op een of andere manier maakte ik de vergelijking met Marvel Now! en DC's New 52. Dit is toch een soort reboot van de Reep en ja, dat geeft toch frisse energie blijkbaar.

Link naar reactie

op beide lijstjes prijkt Sandman bovenaan. Misschien had ik er te veel van verwacht, maar ik vond dat nu niet zo geweldig. Hier en daar zeer goeie uitschieters maar veel te vaak saaie verhalen of van middelmatige kwaliteit. Vind ik. En het tekenwerk is voor het merendeel huilen met de pet op. Ik ben ergens halverwege gestopt met lezen. Maar misschien geef ik het ooit nog wel eens een kans als ik de lotto gewonnen heb.

Link naar reactie

Het is inderdaad wel een shock dat Karen Berger weg gaat bij Vertigo. Maar misschien is een frisse wind door Vertigo ook een opportuniteit? Niet dat ze slecht bezig waren hoor, verre van zelfs. Ik kan me niet voorstellen dat DC een streep onder Vertigo wil trekken. Daarvoor brengen/brachten Fables, Y, Scalped etc ... genoeg geld op en die reeksen zie ik niet bij DC. (benieuwd wat de nieuwe kaskrakers gaan worden)

 

Wat wordt er trouwens nu door DC zo slecht gedaan dat Karen Berger er mee stopt? Heeft iemand een linkje naar een artikel daarover of een korte opsomming van de feiten? Ik heb gehoord dat john constantine terug naar DC geroepen is (klopt dat of fantaseer ik dat maar?) Eerlijk gezegd heb ik daar nog niks van gelezen, dus dat heeft op mij niet zo'n impact natuurlijk. Wat verder nog?

Link naar reactie

The Invisibles, hellblazer, animal man en swamp thing heb ik nog steeds niet. Een van de vier: welke?

 

Ik vond the invisibles saai. Het begint vrij goed maar naar het einde toe ben ik er mee gestopt. De laatste TPB's heb ik niet verder gelezen. Geen aanrader. Veel van dat typische Morrisson geneuzel en onduidelijke uitpakkerij van wat hij allemaal kan. Op een paar dingen na vind ik Morrisson eerder een schrijver die wel eens efkens wil laten zien hoe veel moeilijke boekjes hij kan maken.

Link naar reactie

Er is de overplaatsing van onder andere Sandman en Hellblazer naar de 'regular DC universe' en ook het vertrek van zeer sterke artiesten als Brian K. Vaughan die beseffen dat hun creator owned werk bij Image beter behandeld wordt (lees : meer inkomsten en meer artistieke vrijheid)

 

merci.

Tja dat waren toch origineel DC karakters als ik me niet vergis?

De tijd zal uitwijzen of Image gelijk heeft of te ver springt met een te korte stok. Al hoop ik natuurlijk dat ze gelijk hebben en dat creator owned uitgeverijen meer ingang vinden. Ik lees persoonlijk liever originele verhalen dan opnieuw opgewarmde superhelden. Maar da's ook maar een persoonlijke visie. Wekelijks bewijzen kopers in amerika het tegendeel :)

Link naar reactie

She doesn't want to burn bridges.

 

Nee, jij ziet er veel te veel in en ziet graag niks dan slechts in de grote uitgeverijen.

Ik begrijp maar al te goed wat er gebeurt. DC wordt DCU en daar horen ook John Constantine en Swamp Thing toe, en Vertigo wordt meer creator owned. Maar die markt is jammer genoeg veel kleiner dan die voor DCU. Maar bij DC geven ze tenminste nog nieuwe reeksen een kans bij Vertigo. Hoe zit het met Icon bij Marvel ?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...