Ga naar inhoud

Films Ala City Of Lost Children


Diogenes

Recommended Posts

Oké hier eentje voor de chte filmliefhebbers. Een paar dagen terug zag ik The City of Lost Children (La Cité des Enfants Perdu) en was ik zeer van onder de indruk. Een visueel feest voor het oog met ook nog een mooi verhaal en de nodige diepgang. Daarna ben ik een pbeetje op zoek gegaan naar films ala City of Lost Children maar dat valt wis en waratje neit mee. Vandaar dus de vraag aan onze echte film buffs. Zijn er meer van dat soort films? Hoeft niet helemaal identiek te zijn als het maar een beetje ide surrealistische sf sfeer heeft, Ik heb al Delicatessen en Brazil gezien en gisteren Tykho Moon bekeken. Allen zeer goed bevonden. Zijn er nog meer van dat soort films? Taal maakt niet uit. Zolang ik maar kan kijken met Engelse ondertiteling.

 

Hoor het graag

 

Bij voorbaat dank.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Je bedoeld stijl Sci-fi noir, denk ik...

 

Hmm niet echt. Ik doel echt meer op de surrealistische sf kant. Tykho Moon is idd wel heel erg noir maar ook wel behoorlijk surrealistisch. Het soort film dat ik bedoel vind je denk ik niet echt in Hollywood. En de meeste films die jij op noemt zijn wel behoorlijk Hollywood achtig. Zitten zeker wel goeie tussen. Blade Runner (final cut versie) is één van de beste films die ik gezien heb. Dark City en 12 Monkeys vond ik ook heel goed. Ga dus zeker ook wel kijken naar de andere films op het lijstje. Maar nee dat is niet het soort films dat ik bedoel. Ik doel echt meer op de arthouse, meer kunstachtige variant.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Taxandria?

 

Net genoteerd. Klinkt heel goed, Dank voor de tip.

 

Oke art-house sci-fi dus

 

Ja dat is misschien wel de beste omschrijving.

 

Storm heeft een niet al te indrukwekkende imdb rating maar dat hebben de meeste van die films niet. Ik ga eens een trailertje hiervan bekijken. Dank voor de tip.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Hetgeen wat ik kan bedenken dat het dichtste in de buurt komt van City of Lost Children is voorlopig The Imaginarium of Doctor Parnassus maar misschien moet je ook eens Another Earth, Upside Down, Upstream Colour, A Scanner Darkly, enz proberen? Ik moet ook aan een animatiefilm denken maar kan voorlopig niet op de naam komen >.<

 

edit: The Fall en The Cell zijn ook heel erg surrealistisch (al is The Fall geen sci-fi maar dan kan je ook Pan's Labyrinth bvb proberen indien je die nog niet gezien hebt)

Link naar reactie

Hetgeen wat ik kan bedenken dat het dichtste in de buurt komt van City of Lost Children is voorlopig The Imaginarium of Doctor Parnassus maar misschien moet je ook eens Another Earth, Upside Down, Upstream Colour, A Scanner Darkly, enz proberen? Ik moet ook aan een animatiefilm denken maar kan voorlopig niet op de naam komen >.<

 

edit: The Fall en The Cell zijn ook heel erg surrealistisch (al is The Fall geen sci-fi maar dan kan je ook Pan's Labyrinth bvb proberen indien je die nog niet gezien hebt)

 

Dank je voor alle tips. The Imaginarium of etc... heb ik nog in de bios gezien. Vond hem wat tegenvallen maar dat kwam vooral doordat Heath Ledger zonodig halverwege dood moest gaan. Zie wel heel erg uit naar Gilliam's volgende film. Een filosofisch sci fi film. Van die vier woorden alleen al loopt eht water mij in de mond. Als ze er dan ook nog een regisseur als Gilliam aanvast zit wordt ik wel heel benieuwd.

 

Another Earth, Upside Down en Upstream Colour ga ik eens proberen. The Fall vond ik neit zo en The Cell al helemaal niet.

 

Pan's Labyrinth daarentegen beschouw ik als één van de beste films die ik gezien heb.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Moet er nog aan beginnen maar de films van Andrey Tarkovskiy schijnen ook erg goed te zijn zoals Solaris en Stalker.

Wel zware kost (vandaar dat ik er nog niet aan ben begonnen).

 

Ik kan je deze wél aanraden.  Stalker was het eerste waar ik aan dacht, maar tja, zware kost is het zeker.  Tarkovsky is in elk geval een van mijn favorieten.  Ik moet je daarbij wél waarschuwen dat ik Nuit Noire (en Smolders tout court) als een van onze beste eigen producten vind op filmisch vlak.  Dus als die je niet bevalt, moet je Tarkovsky misschien ook maar laten passeren, ;)

 

Een andere waar ik zo meteen aan denk, en die qua surrealistisch gehalte wel érg hoog scoort, is On the Silver Globe (ofte Na Srebrnym Globie).  Maar  wie Stalker en Nuit Noire al zwaar vindt, bekijkt deze best niet op een donkere winterdag.

 

onthesilverglobe_newsite-480x161.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=TQN_k-p9PCM

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...