Ga naar inhoud

Wat zijn mijn gebundelde complete jaargang Donald Duck strips uit 1954 & 1955 waard?


Pien

Recommended Posts

Hoi, ik heb twee gebundelde versies van Donald Ducks van mijn vader van de jaargang 1954 en 1955. Ik wil ze graag verkopen maar heb geen idee wat ze waard zijn en waar ik ze het beste kan verkopen. Kunnen jullie me hier mee verder helpen? Of verwijzen naar iemand die me hier bij kan helpen. Ik hoor het graag. Liefs Pien

IMG_8209.JPG

IMG_8208.JPG

IMG_8207.jpg

IMG_8214.JPG

IMG_8221.JPG

Link naar reactie

Privé- bundelingen geven spijtig genoeg geen meerwaarde aan weekbladen, integendeel. Het gebeurde vroeger regelmatig dat week- en maandbladen en striptijdschriften op persoonlijk intiatief van een zorgzame eigenaar werden gebundeld. Misschien deden of probeerden sommigen dat zelf, dat weet ik niet, andere gingen naar een "pro" die dat meestal wat verzorgder deed. Veelal werden de tijdschriften dan aan de rug samen "genaaid" met dun garen, dus gaatjes in de rug, met daarbij nog een kwak lijm op de rug van het toekomstig boekblok gesmeerd om er de schutbladen rondom te plakken. Het geheel in een harde boekband. Of toch zo ongeveer, het fijne weet ik er ook niet van. De gaatjes en lijm zeker wel.

Het is dus onmogelijk om de weekbladen nog heelhuids te verwijderen  uit een bundeling.

Deze 2 bundelingen zien er ook wat minder uit. Al versleten maar ook nogal amateuristisch op het eerste zicht. Ik heb geen weet van de inhoud. Zijn er sommige afleveringen aan het lossen? Zijn de middelste bladen per aflevering aanwezig en vast? Zijn de spelletjes al dan niet ingevuld? Eventuele punten of bonnen aan een hoek van een pagina uitgeknipt of niet? Hoe zit het met de staat van een aflevering: sleet van de randen (op één foto zie ik toch al sleet), scheurtjes, stukjes weg, vlekjes, gekrabbel, enz.

 

Maar zelfs als de weekbladen nog perfect zouden zijn, verwacht maar een fractie van de totaalsom van de weekbladen apart. De richtprijzen op Lastdodo zijn sowieso toch al veel te hoog. Het betreft ook niet de allereerste jaargangen, dat helpt ook niet echt. Als de weekbladen zelf in mindere staat zijn, dan rest er alleen maar leesplezier. Maar dat is ook heel wat waard.🙂

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...