Ga naar inhoud

Tv Series Te Kijken In 2014


Diogenes

Recommended Posts

2014 belooft een heel goed jaar voor tv te worden. Zo'n beetje alle echt goeie serie keren terug (vond BB beetje overrated) en er staan een stel zeer goed klinkende nieuwe series op het programma

 

Zo ziet het er voor mij (ongeveer) uit:

 

Gekeken in 2013 en zal ik ook weer kijken in 2014:

True Blood: laatste seizoen wil ik niet missen

Boardwalk Empire: Tot nog toe geen enkel slecht seizoen gehad, Topserie

Game of Thrones: geen uitleg nodig

The Fall: Zeer sterk eerste seizoen. Benieuwd naar seizoen 2

Broadchurch: Beste serie van 2013. Kan niet wachten op seizoen 2.

Utopia: Zeer sterke thrillerserie(zie ook tv series draad) Ontzettend benieuwd naar hoe het verder gaat.

Endeavour: Heerlijk rustige, goed gemaakte detectiveserie. Ga ik niet opgeven.

Silent Witness: De enige procedural die ik eeuwig blijf volhouden. Ook door het format van twee afleveringen over één verhaal. Nog steeds zeer sterk en zeer beklemmend.

Wallander: Laatste seizoen van de BBC versie met onder andere de adaptatie van het laatste boek,

 

Gekeken in 2013 en zal ik in 2014 niet meer kijken:

Homeland: helemaal tot afl8 gehaald. Daarna ging het niet meer. Goed gemaakte spionageserie maar o wat xenofoob.

Vikings: Begon heel sterk maar kakte na afl6 volledig in

Hannibal: Tot twee keer geprobeerd eraan te beginnen maar ik vond er echt niks aan. Heel sfeervol maar veel te procedural voor mij

Orphan Black: Na drie aflevering mee gestopt. Typisch Canadese sci fi. Dertien in een dozijn.

 

Niet gekeken in 2013 maar ga ik wel proberen in 2014:

Falling Skies: Serie krijgt niet heel erg overdonderende kritieken maar het intrigeert me toch wel. Ga ik eens een zondagmiddagje voor uittrekken.

The Americans: Volledig onder mijn radar gebleven maar klinkt goed en krijgt goeie kritieken.

Banshee: Kreeg oorsronkelijk wat negatieve kritieken maar hoor nu ook veel positiefs en ziet er heel erg fun uit.

The Bridge(US): In tegenstelling tot The Killing wil ik deze Amerikaanse remake wel een kans geven. Door de setting is het al een heel ander soort serie geworden en bovendien zal seizoen 2 een geheel nieuw verhaal hebben dat niet is gedaan in de Deens/Zweeds serie.

What Remains: Goeie dingen over gehoord maar niet aan toegekomen dit jaar.

Peaky Blinders: Heeft niets dan lovende kritieken gekregen maar nog niet gezien.

Real Humans: Serie sprak me niet echt aan allereerst maar na het zien van de eerste twee afleveringen van seizoen 2 (die nogal verwarrend waren voor mij want ik heb dus seizoen 1 nog neit gezien) op het Crime Festival wilde ik toch wel meer zien.

 

Nieuwe series die ik in 2014 ga proberen:

True Detective: Premisse klinkt goed. Cast is geweldig en het is HBO. Wat wil je nog meer?

Black Sails: Beetje gemengde gevoelens hierbij: het is Starz en Mchael Bay maar aan de andere kant de trailer zag er goed uit en wat ik inhoudelijk over de serie hoor spreekt mij ook erg aan. Also come on: pirates!

Believe: Ook hier heb ik twijfels bij. Het verhaal klinkt goed maar kan ook de verkeerde kant uit gaan en NBC staat niet bekend om zijn razend goeie series. Aan de andere kant het is wel van Alfonso Cuaron

Crisis: Zit ik al een tijdje op te wachten. Premisse klinkt heel goed en het wordt zowaar een serial. Aan de andere kant die doen eht meestal niEt erg goed op NBC en nu wordt ook weer het halve seizoen herschreven. Kan dus goed fout gaan maar geef het een kans.

Penny Dreadful: I'm a sucker for gothic horror en de premisse van deze serie klinkt heel goed. Plus Showtime heeft wel een goeie reputatie en het is van de halve crew van Skyfall.

The Strain: Del Toro + Vampires. Need I say more?

The Leftovers: Premisse klinkt intrigerend, het is van Damon Lindelof en het is HBO.

The Game: De Britten hebben zch al velen malen bewezen als het gaat om eht produceren van sterke thrillers en de premisse klinkt goed.

 

Dat is even voor zover ik me kan bedenken. Zou kunnen dat ik nog iets vergeten ben. Krijg het nog druk in 2014!

 

En hoe ziet de lijst er bij jullie uit?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Wat ik allemaal ga zien, dat is een groot vraagteken.

 

Maar wat op mijn lijstje 'dvd's te kopen in 2014' staat, is voorlopig dit :

 

Breaking Bad -  Final Season : 14/02/2014

http://www.freerecordshop.nl/film/breaking-bad-final-season-dvd-8712609650471

 

Game of Thrones seizoen 3 Lim. Ed. : 19/02/2014

http://www.freerecordshop.nl/film/game-of-thrones-seizoen-3-lim-ed-dvd-5051888168936

 

True Blood 6 :

Sons of Anarchy 6 :

Dexter 8 :

Star Wars – The Clone Wars (final episodes) :

 

 

Huren : Boardwalk Empire S3

Link naar reactie

In de jaren 90 heb ik die op tv gezien, de seizoenen door elkaar, verschillende keren, met al die heruitzendingen, maar nooit de volledige reeks.

En toen heb ik ze gekocht, in 2009 of 2008, dus toen heb ik ze ook bekeken.

En vandejaar ben ik er in februari aan begonnen, als herdenking van 20 jaar X-files, maar er is zodanig veel tussengekomen (andere reeksen) dat ik nu nog steeds bezig ben met het eerste seizoen. :)

Link naar reactie

Er zijn er al veel vermeld, daar komen nog bij:

 

Liggen hier te wachten (DVD of Digibox):

 

- Treme S1&2

- Girls S2

- Friday Night Lights Box

- Criminal Minds Box

- The West Wing S1&2

- House of Cards S1

- Diverse CSI en NCIS

- Waking the Dead S5->

- Lewis S7

 

Nog op te nemen van TV of kopen:

 

- Justified S5->

- Inspector George Gently S6->

- The Newsroom S2->

- Grimm

- Vera S3->

- Luther S3->

 

Amai...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...