Guest Bilal Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Na wat jaren de laatste albums van Monster weer eens gelezen. De eerste manga's die ik las waren Monster vol. 1 en Death Note vol.1, in het Nederlands uitgegeven door Kana. Wat een grootse, spannende serie is het toch. Het einde is alleen wel een beetje vaag. In het vorige forum is er al eens geprobeerd over het einde te filosoferen maar helaas kwam het toen niet echt los. Dus als je iets te zeggen hebt over deze fantastische strip, be my guest! Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Ik heb monster ook gelezen. Maar ik herinner me het einde niet zo goed meer. Ik zal het laatste deeltje nog eens herlezen. Ik weet wel dat ik er door gevlogen ben omdat ik het zo heel erg goed vond. btw, als we hier toch maar met z'n drieën over gaan filosoferen, kunnen we beter eens in Antwerpen op café gaan hé Quote Link to comment
Olsimar Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Ik wil die reeks ook wel weer eens herlezen om het einde wat beter te duiden. Nu kan ik alleen dat vage onderschrijven. Ik meld mij later weer btw wat bedoel je met vol. 1 Bilal? Quote Link to comment
Guest Bilal Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 De eerste bundel. Tankobon (??) ofzo in het Japans. Eerste TPB eigenlijk, met 9 hoofdstukken in het geval van Monster. Quote Link to comment
Guest Bilal Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Ik vloog er ook doorheen, maar het einde begrijp ik niet helemaal. Het is een open einde en daar heb ik geen problemen mee. Het biedt ruimte om te filosoferen (het einde van Sopranos bijvoorbeeld). In Antwerpen op cafe gaan? Gezellig! Quote Link to comment
Timhardt Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 geweldige reeks, 2 jaar geleden voor het laatst gelezen. het einde vond ik eigenlijk erg sterk: in de trant van: als je lang op een zaak zit (een moordenaar) dan wordt je de zaak (en de moordenaar) Quote Link to comment
Xenophon Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Ik kan me het einde niet direct herinneren. Ideale aanleiding om Monster te herlezen Quote Link to comment
Waldorf Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Ik heb Monster ook gelezen, en nu ik er over nadenk, ik herinner me het einde ook niet. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
beus Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 ik weet nog dat ik wat ontgoocheld was in het einde, maar tis ook al enkele jaren geleden Quote Link to comment
Olsimar Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 ik weet nog dat ik wat ontgoocheld was in het einde, maar tis ook al enkele jaren geleden Het begin is ook zo ijzersterk. Ik las dat toen steeds opnieuw als er weer een nieuw deel uitkwam. Moet dat echt eens integraal herlezen en mss komt het dan wat evenwichtiger binnen. Quote Link to comment
Guest Taka Takata Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Ik denk dat iedereen het einde op zijn eigen manier invult. Quote Link to comment
Safetyboy Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Cool - blijk ik toch niet zoveel achterop te hinken... Ik kom erop terug als ik hem uitheb - ben al benieuwd naar dat 'vage' einde... Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
Guest piet Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Als je monster 1 vergelijkt met 18 , zie je ook dat Tenma op het einde anders is getekend. De tekenstijl verandert gelijdelijk. Vergeet dus maar het idee dat mangaka's een soort robots xijn die tekenen op betelling. Quote Link to comment
niemand Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Monster at HBO ? http://www.imdb.com/news/ni52061559/?ref_=hm_nw_tp_t1 edit : euhm, ik loop achter. zie ook hoofdforum. En dan vragen ze zich af waarom dit forum doods is. Ze zetten wat ze lezen bij comics, en wat verfilmd wordt in het hoofdforum... tsk. Quote Link to comment
Wollodrin Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Ik heb de anime voor de helft gekeken, was wel interessant... maar werd toch wat eentonig dus nooit echt afgekeken. Quote Link to comment
Recommended Posts