Ga naar inhoud

Interessante Stripwinkels In Parijs ?


Veto

Recommended Posts

Tijdens de paasvakantie ben ik van plan om met vrouw en kids een citytrip naar Parijs te doen.  Welke stripspeciaalzaken kan je mij aanraden ?  Liefst in het hartje van Parijs, in de buurt van kleppers als de Champs-Elysées, de Eiffeltoren, het Louvre, Place de la Concorde, Arc de Triomphe, Musée d'Orsay, Notre-Dame, Montmartre...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

In de Rue dante en in de buurt heb je inderdaad heel wat winkeltjes.

Je hebt de ketens Album en de Pulp met enkele vestigingen maar ook enkel leuke 2de hands winkels zoals

Aaapou Bapoum! : kleine knus winkeltje waar ik wel altijd iets vind van bekende tekenaars dat nooit in het Nederlands is verschenen.

Rackam : strips antiquariaat met veel eerste drukken (meestal niet goedkoop) maar vind het wel altijd leuk om er te gaan om er wat stripgeschiedenis  op te snuiven..

 

Voor wat alternatieve strips is er Super Héros vlakbij Centre pompidou. De titel is misleidend want pure super-helden comics hebben ze er niet. Eerder independent titels.

 

Maar misschien ook eens van de gelegenheid profiteren om in wat originele platen te snuisteren :

Petits papiers : in de buurt van Chatelêt

Daniel Maghen : langs de seine

 

Ik denk dat je geen comic liefhebber bent maar er loopt dan een expositie rond Alex Ross die misschien ook niet comic-liefhebbers ga kunnen bekoren.

http://www.evous.fr/En-mars-le-Mona-Bismarck-American-Center-presente-Super-Heros-l-art-d-Alex-Ross,1185692.html

Link naar reactie

Rackham binnen geweest in 2012 , mooie winkel maar wel duur.

Ik heb er een Blueberry gekocht , Fort Navajo 1968 , een tweede druk maar ook gezocht voor zijn betere kleuren dan het origineel.

In dezelfde straat zijn nog leuke stripwinkels.

mooi toch, hier in Nederland ben je al blij als er ergens 1 stripwinkel bij je in de buurt is (Utrecht uitgezonderd) , daar zijn er meerdere in één straat  :e002:

Link naar reactie

Wat gaat de tijd toch snel..... met alle gevolgen vandien. Parijs heerlijk, maar ook slecht nieuws Fantasmagories heeft zijn deuren moeten sluiten!! Ook zij met hun altijd mooie ex-librissen hebben het loodje gelegd.

 

Veto en familie, veel plezier in Parijs, doe de wandelschoenen maar aan. :)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Wat gaat de tijd toch snel..... met alle gevolgen vandien. Parijs heerlijk, maar ook slecht nieuws Fantasmagories heeft zijn deuren moeten sluiten!! Ook zij met hun altijd mooie ex-librissen hebben het loodje gelegd.

 

Veto en familie, veel plezier in Parijs, doe de wandelschoenen maar aan. :)

Is al 2 jaar dicht. Het jaar voordien had nog een andere mooie winkel "boulevard des bulles" zijn deuren moeten sluiten.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Tijdens de paasvakantie ben ik van plan om met vrouw en kids een citytrip naar Parijs te doen.  Welke stripspeciaalzaken kan je mij aanraden ?  Liefst in het hartje van Parijs, in de buurt van kleppers als de Champs-Elysées, de Eiffeltoren, het Louvre, Place de la Concorde, Arc de Triomphe, Musée d'Orsay, Notre-Dame, Montmartre...

Ideale topic, want wij vertrekken zaterdag a.s. voor vier dagen naar Parijs!

 

Dank voor de tips!

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik wil aankomende week eens bij Galerie 9e Art binnenvallen. Is dat de moeite waard? Hangt er veel of ligt er veel in depot waar je dan om moet vragen?

Ik ben eens geweest en toen ging er enkel gerief van Rossi daar er toen net en expositie van hem was.

Het is niet groot en alles zit in die grote mappen. Op site is alles te vinden.

 

De laatse keer in Parijs Galerie Napoleon bezocht en ik vond ze daar heel behulpzaam en vriendelijk en kijken niet zo op je neer als bij Daniel Maghen

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...