Ga naar inhoud

Cross Game


Timhardt

Recommended Posts

Cross game

 

Ok, ik zit nu in deel 13 van de 17, tijd om wat te schrijven over cross game.

een manga over baseball.

Ok, maar ik heb lak aan baseball en ook aan sport.

Wel, het klinkt melig, maar niet meer na dit.

Cross game gaat ook niet zozeer over de sport zelf maar over de personages.

Ko Kitomura is een jongen wiens ouders een sportwinkel hebben.

Hij heeft een nauwe vrienschapsband met de 4 tsukishima dochters, van oud naar jong: Ichiyo, Wakaba, Aoba en Momiji.

Vooral Ko en Wakaba zijn heel erg close. Tot Wakaba op tragische wijze sterft.

Daarna begraaft Ko zich in Wakaba's laatste wens: wordt groot in baseball.

Ko blijft als gek ervoor gaan, met nog steeds een nauwe vriendschapsband met de 3 overgebleven zusjes.

Maar dan komt er een nieuw meisje naast hem wonen dat hem in alles aan Wakaba doet denken.

Waar ligt Ko's prioriteit.

 

Ik zit nu dus in deel 13 van de 17 en het verhaal zit echt op topsnelheid nu. Je voelt dat dit een emotionele slag gaat worden van een trein die tegen een muur botst. De slag mag voor mij verwoestend zijn. ik kijk ernaar uit. Shonen, zoals dat heet, maar op een manier ik nog zelden eerder las.

 

In 8 pockets voor 11 of 12 EUR per pocket is dit een geweldige ontdekking/aanrader

 

 

Cross%20Game%20-%20OP%20-%20Large%2001.j

 

2038351.jpg

vlcsnap-2010-03-29-12h20m42s49.png

crossgame_v05_c33_p41.jpg?v=11202833806

Link naar reactie

Cross Game was voor mij natuurlijk de 'zoveelste Adachi' die ik las en Adachi durft zijn trucs nogal eens te herhalen, maar Cross Game blijft inderdaad overeind. Edoch, Touch en Rough vond ik toch nog beter. ;)

 

serieus?

die ga ik eens op mijn lijstje zetten. Dit was mijn eerste kennismaking met Adachi en ik vond dit naar meer smaken (maar ik hou van diversiteit).

touch & rough eens een stukje online lezen :)

Link naar reactie

serieus?

die ga ik eens op mijn lijstje zetten. Dit was mijn eerste kennismaking met Adachi en ik vond dit naar meer smaken (maar ik hou van diversiteit).

touch & rough eens een stukje online lezen :)

Het zijn er twee hé Timmie ;)

 

Hier ook na snelle blik op managrock schrikken de simplistische tekeningen. Mij toch af....

Link naar reactie

Het zijn er twee hé Timmie ;)

 

Hier ook na snelle blik op managrock schrikken de simplistische tekeningen. Mij toch af....

Dat is waar. Storend is de "simpele tekenstijl" allerminst, het past, cross game is 'n pageturner.

Een volume van 200 pagina's lees je op een half uur. Gecompiceerde tekeningen zoals bij het geweldige a bride's story zouden het leesritme vertragen.

Ik moet de finale nog meemaken nu, maar zoals ik hierboven zei: ik ben klaar voor de impact.

Ergens wil ik - en dat klinkt misschien stom - deze ingehoudenheid, de stilte voor storm - nog weken behouden.

Maar na dit weekend is het zeker uit, ik kom hier zeker op terug!

Link naar reactie

Ik snap niet waarom je hier een apart topic van maakt. Is het niet logischer dit gewoon in de manga van de dag draad te bespreken? Als we voor iedere manga die we willen hypen een aparte topic openen zijn er binnen de kortste keren oneindig veel draden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Jamaar op deze manier kunnen we die "manga van de dag" draad wel in de prullenbak gooien niet? Als jij opeens los reeksen gaat bespreken ipv in de daarvoor bestemde draad. Als jouw probleem is dat niemand die draad leest dan moeten we daar iets aan doen en niet op deze manier. (mijns inziens)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...