Ga naar inhoud

De Maier-Files – Pat & Dorn Lanceren Nieuwe Stripserie – Gratis Prequel Nu Via Website


ottomaier

Recommended Posts

Ze lagen al enkele decennia stof te verzamelen, maar een paar tortelduifjes, genaamd Dieter en Lena, haalden ze boven: de Maier-dagboeken. Ze gingen niet dood aan hun nieuwsgierigheid, maar maakten ongewild wel een paar kwade honden wakker. Dat is tenminste wat onze held Rolf Dietrich – of is het Rolf Naumann ? - te vertellen heeft over de mannen die een ongezonde interesse in die dagboeken hebben.

 

Maar wie is deze Rolf Dietrich ? Wat is hij van plan ? En wie is Gudrun ? Waar past Lena’s grootvader in het prentje ? Gaat dit echt allemaal over een paar rare dagboeken ? Zijn de vage testen die Otto Maier kennelijk uitvoerde in een of andere geheime nazi-basis in het Harzgebergte de werkelijke reden waarom een aantal geheime agenten een gewapende overval op klaarlichte dag opzetten ?

 

Die vragen en de mogelijke antwoorden erop zijn slechts de eerste pagina’s van De Maier-Files. In de volgende jaren nemen Pat & Dorn u mee langs de kronkelige paden van verborgen oorlogen, geheime operaties, en heel duidelijk en aanwezig gevaar door een decennia lange en weinig bekende geschiedenis. Een geschiedenis waarin nazi’s en hun tegenstanders nog steeds een oorlog uitvechten die officieel eindigde in 1945. Een geschiedenis waarin het niet altijd duidelijk is wie aan wiens kant staat. Een onafgemaakte geschiedenis, nog steeds bezig, en – voor zover we weten – ook niet eindigend in de nabije toekomst. Een geschiedenis van ontbrekend goud, esoterische activiteiten, afgescheurde beschavingen, en regeringen en verantwoordelijken die net zo goed voor de gek worden gehouden als alle anderen.

 

Te veel voor u ? Geen paniek. We gaan langzaamaan en Rolf zal ons leiden. Gewoon wegduiken voor de kogels en onze held het woord laten voeren. En niet vergeten: vertrouw niemand.

 

Met bovenstaande tekst stellen Pat & Dorn, Vlaamse nieuwelingen in de stripwereld, vandaag hun strip voor op de pagina www.maier-files.com. Ze doen dat meteen in twee talen (Engels en Nederlands) en hopen in de nabije toekomst ook voor een Duitse en eventueel Franse vertaling te gaan.

 

Voor niks gaat de zon op, wordt wel eens gezegd, maar de prequel tot de serie geven Pat & Dorn wel degelijk voor niks weg. Iedereen die de moeite doet op de website zijn naam en e-mailadres in te geven, krijgt meteen een link naar deze prequel in lage resolutie doorgestuurd.

 

Volgende albums zullen op papier verschijnen en, minstens in eerste instantie, in eigen beheer door de auteurs worden uitgegeven. De werken aan het eerstvolgende album zijn al volop bezig, het resultaat wordt dan ook nog voor het einde van het jaar verwacht. Intussen houden de auteurs via de website en een nieuwsbrief hun lezers op de hoogte van hun vorderingen en van alles wat hen aanspreekt in de wereld die ook die van hun personages is.

 

Vragen ? Voorstellen ? Een gesprekje met de auteurs ? Contacteer ons via otto @ maier-files.com, wij beantwoorden uw mail met de grootste spoed.

 

Veel leesgenot toegewenst vanwege,

 

Pat & Dorn

Auteurs van The Maier-Files

www.maier-files.com

 

post-679-0-42850300-1408963106_thumb.jpg

Link naar reactie

De vreemde mix van photshop-achtige bewerkingen en Manara-achtige stijl maakte me (een beetje) nieuwsgierig, dus ik wou die prequel wel eens bekijken. Na wat zoeken, want écht overzichtelijk is de site niet vrees ik (edit: of ik moet een bril kopen, want ik zag blijkbaar niet dat de prequel ook al te bekomen was op de allereerste pagina die ik bekeek) bleek dat ik daarvoor eerst een naam en emailadres moest geven. En dan ga ik meestal niet verder. Kan je die prequel niet gewoon op de site plaatsen?

Link naar reactie

Ik kende al een Franse online strip die met dezelfde techniek gemaakt lijkt. Ik denk dat er een 3D tekenprogramma aan te pas komt.

Qua grafiek spreekt de strip me niet echt aan. Het onderwerp zou wel boeiend kunnen zijn. Maar maak die prequel toch gewoon zo gemakkelijk mogelijk beschikbaar voor het publiek. Want het is toch jullie bedoeling om een zo groot mogelijk publiek te bereiken?

Link naar reactie

Hoe werd het getekend? Lijkt wat op foto's in photoshop omzetten in zwart/witmodus en dan contrast op maximum plaatsen...met eventueel een filter erbovenop...

 

Photoshop komt er niet aan te pas, nee, dan zouden we acteurs moeten inhuren, vrees ik, en we moeten dit verhaal zelf bekostigen :-) Er wordt wel, zoals Dirk hieronder correct opmerkt, gebruik gemaakt van een 3D-programma om het tekenwerk vlotter te laten verlopen. Met mijn excuses voor het late antwoord.

Link naar reactie

De vreemde mix van photshop-achtige bewerkingen en Manara-achtige stijl maakte me (een beetje) nieuwsgierig, dus ik wou die prequel wel eens bekijken. Na wat zoeken, want écht overzichtelijk is de site niet vrees ik (edit: of ik moet een bril kopen, want ik zag blijkbaar niet dat de prequel ook al te bekomen was op de allereerste pagina die ik bekeek) bleek dat ik daarvoor eerst een naam en emailadres moest geven. En dan ga ik meestal niet verder. Kan je die prequel niet gewoon op de site plaatsen?

 

Zoals hierboven gezegd dus geen photoshop aan te pas gekomen, maar wel leuk, dat van die Manara-achtige stijl. Zowel tekenaar als scenarist zijn namelijk wel fan van Manara :-)

 

Wat de overzichtelijkheid van de site aangaat: veel overzichtelijker lijkt me eerlijk gezegd onmogelijk en naast de mogelijkheid om de prequel te bekomen kan je eigenlijk onmogelijk kijken. Misschien toch een bril nodig dus :-)

 

Ten slotte de vraag over het "gewoon" op de site plaatsen van de prequel: die strip "weegt" 13 megabyte, wat ons dus nogal veel bandbreedte zou kosten (opsturen van een link naar geïnteresseerden is een stuk goedkoper wat dat betreft) en we hebben helaas niet de mogelijkheid om - gezien het feit dat we ervoor gekozen hebben dit zonder een klassieke uitgeverij en dus zonder de daaraan verbonden propagandamachine te doen - geïnteresseerden op een andere manier te informeren over volgende delen dan via e-mail. Maar dan moeten we natuurlijk wel die e-mail hebben, hè. Vandaar dus.

Link naar reactie

Ik kende al een Franse online strip die met dezelfde techniek gemaakt lijkt. Ik denk dat er een 3D tekenprogramma aan te pas komt.

Qua grafiek spreekt de strip me niet echt aan. Het onderwerp zou wel boeiend kunnen zijn. Maar maak die prequel toch gewoon zo gemakkelijk mogelijk beschikbaar voor het publiek. Want het is toch jullie bedoeling om een zo groot mogelijk publiek te bereiken?

 

Het programma dat de "fond" vormt voor de tekeningen, die wel degelijk allemaal met de hand op een tekentablet worden uitgewerkt, wordt veel vaker gebruikt dan tekenaars willen toegeven. Kwestie is dat we een keuze maken voor een snellere techniek om zo ook sneller een verhaal te kunnen brengen (het vertellen van het verhaal is eigenlijk het belangrijkste, vinden we).

 

En, tsja, zoals hierboven al gezegd, we hebben dus de e-mail van geïnteresseerden nodig om ze te kunnen informeren over volgende delen, hè. Niet zo eenvoudig om mensen regelmatig genoeg naar je site te lokken opdat ze zouden merken wanneer er een verhaal uitkomt als ze de prequel eenmaal gelezen hebben, we hebben nu eenmaal geen financiële middelen om mensen te bestoken met reclame.

 

Maar ideeën daarover zijn, los van het feit dat we nog altijd met het probleem zitten dat die strip 13 megabyte weegt, altijd welkom :-)

Link naar reactie

Voor mij valt het helaas zo een beetje in de uncanny valley. (Naarmate iets realistischer en realistischer wordt, heb je een punt dat het vrij echt lijkt, maar nét niet helemaal, en dan geeft het een rare vibe. Je grafische stijl valt zo ergens tussenin nu.)

 

Verder denk ik net zoals degenen hierboven dat je een aantal potentiële fans misloopt door ze hun gegevens te doen opgeven. Persoonlijk wil ik geen nieuwsbrieven en emails ontvangen van iets waarvan ik niet weet of het mij aanstaat. Ik zou eerder een manier zoeken om de prequel toch op je site te kunnen tonen.( Aparte afbeeldingen in jpg ofzo?)

Link naar reactie

Voor mij valt het helaas zo een beetje in de uncanny valley. (Naarmate iets realistischer en realistischer wordt, heb je een punt dat het vrij echt lijkt, maar nét niet helemaal, en dan geeft het een rare vibe. Je grafische stijl valt zo ergens tussenin nu.)

 

Verder denk ik net zoals degenen hierboven dat je een aantal potentiële fans misloopt door ze hun gegevens te doen opgeven. Persoonlijk wil ik geen nieuwsbrieven en emails ontvangen van iets waarvan ik niet weet of het mij aanstaat. Ik zou eerder een manier zoeken om de prequel toch op je site te kunnen tonen.( Aparte afbeeldingen in jpg ofzo?)

 

We hebben natuurlijk nergens gesproken van het toesturen van andere emails en/of nieuwsbrieven dan louter degene die de link naar de prequel bevat, hè. Maar we zijn dus - omdat véél mensen kennelijk een bezwaar hebben tegen het doorgeven van hun adres en ondanks het feit dat wij hen dus ook niet zullen kunnen bereiken wanneer we een nieuwe publicatie hebben, wat net de bedoeling was - bezig aan het ter beschikking stellen van de prequel op de site. Bij deze heeft De getekende Reep dus een scoopje :-)

 

Over die "uncanny valley": perfect ! Die rare vibe is precies wat we nastreven :-)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...