Ga naar inhoud

Funko Pop!


Gilles

Recommended Posts

Waarom open ik hierover een topic? Wel, eerlijkheidshalve begin ik er niet over in een ander topic omdat ik simpelweg niet weet waar ik dat het best zou doen. Allereerst voor diegenen die niet zouden weten wat zo'n Pop! is van Funko, het is een figuurtje dat karakteristieken vertoont van fictieve- (en sport)figuren. Het figuurtje is telkens opgemaakt vanaf een standaard ventje en wordt dusdanig telkens aan het personage aangepast dat het dient voor te stellen. De figuurtjes draaien ondertussen al een aantal jaartjes mee in de Amerikaanse popcultuur en zijn zeer populair. D'r zijn verzamelaars die zich ook specifiek op deze pop's toespitsen. Sommigen zijn dan ook beperkt in oplage. Je hebt ze ook in diverse categorieën : comic, tv-serie, film, sport, disney, anime, boeken (al zijn het dan wel de verfilmde dus kan je ze even goed onder serie of film plaatsen)... 

 

Enfin, waarom nu een topic? Ik vroeg me gewoon als, en wie er pop! in huis heeft. Waar je ze dan (het goedkoopste) koopt of simpelweg waarom je d'r misschien niets aan vindt. 

 

Zelf overweeg ik ondertussen al een tweetal jaartjes van d'r een aantal te kopen, maar tot nu toe kwam het er nog niet van. De catalogus voor 2015 toont echter een paar nieuwtjes die me misschien wel over de schreef kunnen trekken. 

 

Hierbij een paar foto's: 

 

funko-pop-game-of-thrones-13965-MLB42467

Funko+Pop+Teenage+Mutant+Ninja+Turtles+V

 

funko_pop_breaking_bad_vinyl_figures_1.j

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...