Ga naar inhoud

Verwerking


Recommended Posts

Jaren na een zware depressie (niet van het soort "ik vind het allemaal niet zo leuk", maar eentje in de vorm van "ik kan werkelijk helemaal niets meer, lichamelijk en geestelijk") heb ik het idee gekregen om mijn gevoelens van toen om te zetten in stripvorm. Die zal ik t.z.t. hier posten natuurlijk, maar ik vroeg me af of er meer mensen (op dit forum of daarbuiten) hun leed hebben verwerkt in stripvorm (of bijvoorbeeld poëzie, literatuur, muziek, ... )

 

Sinds kort ben ik bijvoorbeeld bekend met Het Jaar Van De Olifant, dat vreemd genoeg aan me voorbij is gegaan (ik was toen nog geen reper), maar die inmiddels hoog op mijn lijstje staat.

Link naar reactie

Moedig van je om je eigen bespiegelingen met ons - in wezen wildvreemden - te willen delen.

 

Dat heeft vooral te maken met het feit dat depressie eindelijk wel eens uit de taboesfeer mag komen.

 

Misschien is het voor mij makkelijker omdat er geen geestelijke reden achter zit. Mijn hersenen maken een bepaald stofje simpelweg niet (genoeg) aan, waardoor ik opeens zonder (destijds) duidelijke reden compleet uitgeput was. Het duurde dan ook een tweetal maanden voor de juiste diagnose gesteld werd, maar sindsdien ben uitstekend geholpen met pillen die het tekort aanvullen.

 

Het is dus zeker niet zo dat de pillen mij vrolijk moeten maken; ze maken me neutraal. Verdriet kan zo weer gewoon verdriet zijn en vreugde, vreugde.

Link naar reactie

Jaren na een zware depressie (niet van het soort "ik vind het allemaal niet zo leuk", maar eentje in de vorm van "ik kan werkelijk helemaal niets meer, lichamelijk en geestelijk") heb ik het idee gekregen om mijn gevoelens van toen om te zetten in stripvorm. Die zal ik t.z.t. hier posten natuurlijk, maar ik vroeg me af of er meer mensen (op dit forum of daarbuiten) hun leed hebben verwerkt in stripvorm (of bijvoorbeeld poëzie, literatuur, muziek, ... )

 

Sinds kort ben ik bijvoorbeeld bekend met Het Jaar Van De Olifant, dat vreemd genoeg aan me voorbij is gegaan (ik was toen nog geen reper), maar die inmiddels hoog op mijn lijstje staat.

Dag Timothy, naast 'Jaren van de Olifant' heb ik ook nog 'Wat wij moeten weten' gemaakt, een soort vervolg op de eerste.

Ik wens je veel succes met je project en zal het aandachtig volgen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...