Ga naar inhoud

Germain Van Ssz De Noorman Overleden


Olsimar

Recommended Posts

De Nederlandse repers die wel eens bij de Noorman in Arnhem strips kopen kenden hem wellicht. Germain, een vriendelijke stripverkoper in het team van de Noorman. Tot mijn schrik zie ik dit bericht vandaag. Germain is overleden....

 

Gemain Geurts overleden

10 SEP 2015 ·

Tot ons grote verdriet kregen wij gisteren, woensdag 9 september, te horen, dat onze collega Gemain Geurts die middag levenloos was aangetroffen in zijn vakantiehuisje. Wij zijn alle vier diep getroffen door dit voortijdige en onverwachte verlies.

 

Gemain werd door ons allen bijzonder gewaardeerd als mens en als collega. Hij was niet alleen een gepassioneerd stripliefhebber, maar bovenal een bijzonder goedmoedig en sympathiek persoon. Gemain was een tevreden mens, die het leven van de zonnige kant bekeek en zijn werk deed met veel plezier. Hij beschikte over veel historische kennis, in het bijzonder van Arnhem en de Tweede Wereldoorlog, en deelde deze graag. Vaak tot groot genoegen van onze klanten.

 

Gemain had veel zin in een nieuw avontuur met Peter Thuis, de nieuwe eigenaar, en hij keek uit naar komende zaterdag 12 september, de dag waarop de overdracht met een drankje, een hapje en drie signerende tekenaars zou worden gevierd.

 

Na lang wikken en wegen, hebben we besloten die dag door te laten gaan, maar wel in aangepaste vorm. Het wordt geen slingers-en-ballonnen feest, maar hapjes, drankjes en tekenaars zullen, evenals Ina, Willem en Peter aanwezig zijn. We zullen die dag ook een boekje neerleggen waarin iedereen zijn of haar condoleances en gedachten kan opschrijven. Bloemen die we die dag krijgen zullen bestemd zijn voor Gemain. Op die manier zouden we de dag graag willen vieren in zijn nagedachtenis.

 

IIna, Willem, Sigge en Peter

Link naar reactie

Zaterdag langs geweest om te condoleren.

Was een gelaten sfeer die er hing. Wist niet goed wat ik hiervan moest vinden.

Enerzijds een feestelijke gebeurtenis omdat er een nieuwe eigenaar is en de oude eigenaren nemen afscheid.

Dit door middel van een signeersessie van 3 tekenaren die buiten zaten te signeren.

Aan de andere kant nabestaanden die aanwezig waren om de condoleance in ontvangst te nemen.

Was er een kwartiertje, maar zal een zware dag voor iedereen daar aanwezig moeten zijn geweest. :e001:  

Link naar reactie

Vreemd hoe men iets anders 'beleeft'. Ik ben geweest om Ina te feliciteren dat ze met pensioen ging (Willem ook); wel van de gelegenheid gebruik gemaakt haar tevens te condoleren. Maar verder werd er door niemand over gesproken. Geen nabestaanden gezien; alleen mensen met een drankje of zoekenden in de bakken.

Ik denk dat de tekenaars (uiteindelijk 4) niet eens wisten van Gemain's overlijden.

Tekeningetje bij Eric Heuvel gehaald. Nieuwe eigenaar (onbekend voor mij) gefeliciteerd en vertrokken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...