Ga naar inhoud

Knack Focus Striptop 2015: Lees Eens Een Boek.


Zwendel

Recommended Posts

In de Knack Focus striptop 10 2015 staan allemaal strips die ik niet gelezen heb en ook niet van plan ben om ooit te lezen.

 

Ik vraag me ook dat als je (enkel) in dergelijke onderwerpen geinteresseerd bent het niet veel beter is om boeken te lezen. Dat medium leent zich daar veel beter toe.

 

Ter info de lijst:

 

1. Arsène Schrauwen

2. Hier - McGuire

3. De Onwetenden - Davodeau

4. Eénverhaal - Gipi

5. De jeugd van Alan - Guibert

6. Famille Royal - Ruppert

7. Doctors - Shaw

8. Vier Jaargetijden - Pedrosa

9. De Beeldhouwer - McCloud

10. Het verloren paradijs - Auladell

Link naar reactie

Arsène zou eventueel nog in romanvorm kunnen, maar wat Schrauwen ermee deed, is toch een aanwinst voor de strip.

Hier, dat is onmogelijk in een roman te vervatten. Het is tevens een mijlpaal in de stripgeschiedenis. 

Ik zou zo het hele lijstje kunnen overlopen, maar ik vind het van jouw kant al tamelijk onbehouwen om zo'n oordeel te vellen over strips die je niet las.

Ik heb de meeste ingesnuisterd en wil mijzelf niet pijnigen.

 

Je moet een Jommeke niet uitlezen om te weten wat voor soort strip het is ;)

Link naar reactie

Een jommeke niet nee. Maar dat is, om het bij de romanvergelijking te houden, zeggen dat je Ulysses niet moet lezen omdat je eens een stationsromannetje ingekeken hebt. 

Ik heb de eerste 20 blz of zo van Ulysses gelezen en dat volstond om mij een goed beeld te vormen van wat het was. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er vanaf blz 50 een Wookie en R2D2 bijkomen en het toch nog leuk wordt :D

Link naar reactie

Zeven van de tien strips gelezen en stuk voor stuk serieus de moeite. De selectie is helemaal in de lijn van Gert Meesters' eerdere jaarlijsten.

Ik heb al enkele eeuwen een abonnement op Knack, dus dat weet ik wel en het was daarom juist dat ik dit schreef ;)

 

Ik spreek ook geen (universeel) waardeoordeel over die strips uit, ieder zijn meug.

 

Wat ik wil zeggen: dit is wel een zeer éénzijdige benadering van strips. Ook geen idee of dat gewoon de persoonlijke toptien van Gert Meesters is (wat ik vermoed).

En nogmaals, als je van dergelijke thema's houdt moet je toch eens overwegen om boeken te gaan lezen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...