Ga naar inhoud

Johan Cruijff ( Split Van Trieste Gebeurtenis )


retep

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Valt het dood wensen van anarchisten onder Het Goede Leven of is het een politieke uitspraak en dus onwenselijk hier?

Voor sommigen is dat het Goede Leven. Want anarchie of zelfbeschikkingsrecht, autonomie, zelfbestuur en alle andere verwante stromingen, ideeën enz worden door veel mensen aanzien als schadelijk, ongewenst,...of als synoniem gezien van chaos.

 

Les pauvres.

Link naar reactie

:e007:

 

Humor en jij, dat is geen zo'n goed huwelijk, hé...

 

De laatste Charlie Hebdo's al gezien? Ik vind ze wel goed.

 

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160325_02203564?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

 

 

 

 

charlie%20hebdo%20copy_zpslcblyuou.jpg

Bof, vooral die eerste vind ik er ver over nochtans ben ik iemand die wat zwarte humor wel kan smaken

 

Maar dit is gewoon niet grappig, is gewoon chocqueren om te chocqueren en om te bewijzen dat ze niet enkel anti Islam zijn

 

Persoonlijk vnd ik het gewoon slecht zoals eigenlijk 95% van hun zogenaamde grappen en eigenlijk waren ze ook gewoon zo goed als failliet omdat niemand hen nog las

 

Als ze hun eigen redactie uitmoorden moet iedereen Charlie zijn maar als het op Zaventem gebeurd maken we er een cartoon over (in die eerste "cartoon" lachen ze letterlijk met de slachtoffers en dus niet met de overlevers die zogenaamd met hun bagage of vlucht belangrijker vinden)

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Beste voetballer ooit. In Belgie hebben ze niet iemand zoals hij. In Rotterdam niet, in Eindhoven niet en zeker in godbetert Utrecht niet.

 

Waarom godbetert in Utrecht niet ? Heb je een hekel aan Utrechters ? Stond de wieg van van Basten dan niet in de mooie domstad, Vanenburg, Wouters, van Breukelen ?

 

 

Mijn vader was trouwens een Feyenoord fan die een hekel aan Cruijff had, mijn moeder had een zwak voor Cruijffie, dat was dus lachen op zondagavond (bord op schoot). Toen Cruijff (samen met Gullit) in 1984 Feyenoord de dubbel bezorgde stond die ouwe met zijn bek vol tanden !

Link naar reactie

Wou je die 4 met Cruijff vergelijken?

 

Geen idee waarom ik hier eigenlijk nog op inga want ik ben toch maar een trol...

Toch nog maar de dikke middelvinger!

 

Aha wat een logica. Overigens ben ik van origine een Hagenaar die toevalligerwijs in Utrecht ben gaan wonen. En dan nog, een dikke middelvinger, dat is toch het communicatiemiddel van kinderen en gestreste automobilisten......

Link naar reactie

Kom op Ben, let bygones be bygones. Het verhaal over mijn ouders was een persoonlijk fait divers waar Cruijff een rol speelde.

 

Ik geef je wel gelijk, Cruijff was natuurlijk een betere voetballer dan van Basten, dat geef ik je toe. maar ik heb het idee dat Cruijff door de omstandigheden en ruzies (zie WK 1978)  te weinig uit zijn capaciteiten heeft gehaald. Cruijff heeft naar verhouding heel weinig interlands gespeeld. van Basten en co kunnen bogen op de enige echte prijs voor Oranje (EK  88), ettelijke Europa cups. Waar Cruijff zijn talenten in de USA vergooide speelde van Basten, Gullit en Rijkaard voor het sterkste clubteam in Europa.

Link naar reactie

Wel een beetje lullig om Marco (die zelf in  de vernieling is getrapt) te beschuldigen van rare uitspraken over de WAO (voor de belgen onder ons, WAO was de NLse invaliditeits/ziekte uitkering) . Het ging over uitspraken van de heel jonge Marco over de kosten van een pak melk of een brood en de hoogte van een modaal salaris. van Basten, ik zie hem niet in de AH met een scanner rondlopen, schatte de kosten van de eerste levensbenodigdheden iets te hoog in. Ik vergeef hem deze vreselijke fout.

 

Nu weet ik niet of Cruijff iets wist van winkelen, volgens mij liet Danny gewoon de levensmiddelen thuisbezorgen. Cruijff was dan weer iets te optimistisch aangaande het fokken en verkopen van varkens. Zijn hele, moeizaam bij elkaar gevoetbalde, vermogen stortte hij in een project van een louche huisvriend. Dat geld verdween natuurlijk waardoor Jopie weer moest ballen, eerst in de VS, later bij Ajax en na zijn zoveelste ruzie aldaar liet hij Feyenoord een keertje de dubbel winnen.

 

De moraal van het verhaal ? Hoe beter de voetballer des te minder weet hij van de dagelijkse beslommeringen.

 

http://www.tubantia.nl/algemeen/binnenland/top-14-memorabele-johan-cruijff-conflicten-1.248768

Link naar reactie

Graeme Rutjes, Johan de Kock en Keje Molenaar hebben hoger onderwijs genoten, of dat ze slim maakt......, dat waren echter geen topvoetballerts.

Ah ja Rutjes, heeft nog met KV Mechelen de Supercup gewonnen tegen Ajax notabene. Daar zaten nog wel wat slimme spelers in Piet den Boer, Koeman, Clijsters. Net geen echte top, maar wel uitgekookt.

Link naar reactie

KVM in 1988, een ploeg naar mijn hart. daar zaten een stel linkmiechels in die het de europese top moeilijk konden maken.

 

Koeman, Hofkens, Ohana, Clijsters, Preudhomme, Den Boer, Rutjes.......  Laten we wel correct zijn, ze wonnen  de Europa cup II tegen ajax en de Supercup tegen PSV.

 

 

 

1987-1988-finale-Ajax1.jpg

Link naar reactie

Je wil het blijkbaar niet snappen. Het is geen beschuldiging maar een feit. Hij deed die uitspraken bij Barend en van Dorp. En het is geen werelvreemdheid. Van Basten stoorde er zich duidelijk aan het feit dat er zoiets was als een wao uitkering. Dat was allemaal niet nodig vond hij. Dus afgezien dat hij een mindere voetballer was dan Cruijff is ook als mens een heel stuk minder. Hoe ook weer tekeer ging tegen een journalist die over Zyech begon zei alweer genoeg.

 

Cruijff heeft niet alleen Barca groot gemaakt maar dat hele Catalonie. Waarom denk je dat ie daar heilig is verklaard?

 

Het spijt maar het ging om een pak melk, een brood en de hoogte van het modale salaris. WAO betreft de wet op de arbeids ongeschiktheid en heeft niets met het modale salaris te maken. Marco dacht dat het modaal salaris 100.000 pegels bedroeg.

Link naar reactie

Ik blijf dat opknippen van draadjes toch een raar iets vinden, een autistische drang/zucht naar orde... helemaal vreemd in een babbelbox als de chocolade bar. Bovendien bloedt na de knip de boel altijd meteen dood.

 

Zeker als men hardnekkig het verschil tussen WAO en modaal salaris niet weet te maken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...