Ga naar inhoud

J. Michael Straczynski


nobody

Recommended Posts

https://en.wikipedia.org/wiki/J._Michael_Straczynski

 

Vandaag eindelijk Babylon 5 gekocht (thanx G). Dat is een reeks die ik nog nooit zag  :e010: en dus een gat in mijn SF cultuur. Dat ga ik dus nu, na al die jaren, opvullen. Eindelijk. 
post-585-0-33565400-1470434920.jpg

 

Ik heb ook maar meteen drie trades besteld van de comics. Er zijn ooit 14 comics bij DC verschenen, en één mini comic die bij een bepaalde DVD zat. https://en.wikipedia.org/wiki/Babylon_5

De drie trades bevatten 12 van de 14 comics :)

 

Ik heb van JMS al zeer goeie dingen gelezen, Midnight Nation, Supreme Power, zijn Spidey run,... en ook al dingen waar ik helemaal niks aan vond (maar die ben ik vergeten). De vorige Reep kan ik niet meer opzoeken, dus mijn reviewkes van MN of SP zijn verloren voor het nageslacht ;)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Babylon_5_media_franchise

 

post-585-0-07634400-1470436018_thumb.jpg

 

post-585-0-77253300-1470436016_thumb.jpg

 

post-585-0-51495500-1470436018_thumb.jpg

 

Door Star Trek ben ik altijd een fan geweest van die 90s DC SF/franchise comics. Alleen al the DC Bullet op de cover ;)
It's nostalgia, I know...

b506-lg.jpg

Link naar reactie

Ook Superman Grounded heb ik zeer graag gelezen, ook al vond men dat het allemaal wat te kalm was, too down to earth. Maar wat wil je, de man had net New Krypton te verduren gekregen. He walked the earth, like Caine. 

 

9755795.jpg

 

En ja, Wonder Woman Odessey vind ik ook zeer goed. De fanboys hadden heel veel problemen met WWs nieuwe pakje, waardoor ze het verhaal uit het oog verloren. tsja...
post-585-0-14608600-1470439324_thumb.jpg
 

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Ondertussen de Pilot en het eerste seizoen van Babylon 5 gezien, and I love it. De eerste pakweg 8 afleveringen en de Pilot waren dan misschien wat knullig, en ik moest de serie en het universum gewoon worden, but it quickly grew on me, en nu ben ik fan. Ook al de eerste aflevering van S2 gezien, en blijkbaar hadden ze toen een groter budget, en als ik IMDb mag geloven, zit er ook anderhalf jaar tussen de twee seizoenen, dus de FX waren er ook op vooruit gegaan. Blijkbaar hebben ze de reeks ook heel onregelmatig uitgezonden, gelukkig zonder nefast gevolg zoals bijv. Firefly en andere vroegtijdig gecancelde reeksen. Alle FX zijn trouwens CGI, en nu lijkt het wat ouderwets, maar in 93-94 was dat ongezien voor een tv reeks. 

 

Ik had natuurlijk het geduld niet om te wachten met de eerste TP lezen, dus ik wist al hoe S1 afloopt ;) maar die eerste TP is een heel goeie aanvulling bij de tv reeks. Het boek legt uit wat er met Sinclair gebeurd na S1 (ik moet dat nog eens van naderbij bekijken op het Ineternet, het verhaal achter de acteurswissel), heel goed en interessant verhaal. In tegenstelling tot de reeks, die voor het grootste deel door JMS geschreven is, is slechts één comicje van de 5 door JMS geschreven, maar dat mag de pret niet drukken. De tekeningen zijn natuurlijk typisch DC van de 90s, but I like it. Brings back memories, ook al heb ik B5 bijna volledig gemist in die tijd, door het verschuiven van de uitzenduren. 

 

B5=big fun. :)

 

post-585-0-07634400-1470436018.jpg

 

edit: that's why https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_O%27Hare

Link naar reactie

Midnight Nation en zijn Spider-man met Romita Jr vond ik geweldig. Nadat Romita de reeks verliet, was het verhaal ook uitverteld en de rest van zijn run vond ik crap, maar was vooral editoriaal gemoei als ik me niet vergis ( OMD  :oxo: ) . Sindsdien geen nieuwe Spidey meer gelezen.

 

Van Babylon 5 heb ik op tv enkele afleveringen gezien en ooit eens 1 of 2 tv-films gekocht (maar waar liggen die?) Ik vond dat best wel leuk, net zoals Farscape. 2 series die ik toch wel eens volledig wil bekijken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...