dirk (monsieur toupet) Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Ik was deze week in de Somme streek, waar in 1916 honderdduizenden het leven lieten. Een hoogtepunt was zeker het kleine, moderne museum bij het monument voor de vermiste Britse soldaten in Thiepval. Daar ontdekte ik de meterslange tekening van Joe Sacco, die als een modern wandtapijt van Bayeux, de eerste dag van de slag bij de Somme uitbeeldt. Van de voorbereiding, tot de slachting, de gewonden en de doden. Joe Sacco is geen virtuoze tekenaar, maar wat een krachtig werk, zeker op de plaats van de feiten zelf. Hier een link naar een filmpje dat ik vond. https://vimeo.com/76336385 Quote
SPeeDy Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Joe Sacco is één van de betere graphic novellisten hoor. Zelf ben ik er niet zo'n fan van, maar er is zeker een publiek voor zijn oorlogsverslaggevingen (Fikser, Palestina, etc.) Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Recommended Posts